manipulační technika l doprava

zejména těch, které se o jeřáby starají

vlastními silami. I z těchto důvodů neustále roste počet firem, které uzavírají servisní smlouvy s dodavateli zdvihací techniky

a šetří tak svůj čas a v konečném důsledku

i finanční prostředky

„Ze zkušenosti víme, že řada firem nemá

správně nastavené procesy týkající se jeřábů, často ani netuší, jaké povinnosti jim

zákon klade a spoléhají se na informace

z druhé ruky. Vystavují se tak zbytečnému

riziku,” upozorňuje Otakar Holubec.

Příkladem může být například výpočet

životnosti jeřábu. Pouze 15 % firem provádí výpočet životnosti alespoň některých

jimi provozovaných jeřábů. Jinými slovy

řečeno, celých 85% provozovatelů zdvihací techniky nesplňuje požadavky normy

ČSN ISO 12482 (platná verze EN), která

stanovuje povinnost provádět výpočet životnosti u všech jeřábů alespoň jednou

ročně! Ve firmách se často mylně domnívají, že výpočet životnosti je součástí pravidelných inspekčních prohlídek nebo revizí. Tak tomu ovšem není. Aby bylo

možné výpočet provést, je nutné evidovat

počet pracovních cyklů (zdvihů) a porovnávat jej s projektovanou životností jeřábu. To však není náplní revizí ani inspekcí.

Výpočet životnosti je tedy záležitostí provozovatele. Ten se však může domluvit

například se servisním technikem nebo

poskytovatelem servisní smlouvy, že bude

výpočet životnosti zahrnut do pravidelných smluvních prohlídek a inspekcí.

Prodejem jeřábu

to teprve začíná

d

Prodejem jeřábu péče o zákazníka u

Konecranes and Demag nekončí. Právě

péče o jeřáb v průběhu celého jeho životního cyklu, Crane Lifecycle Care, je

alfou a omegou vzájemné spolupráce.

„Naše hotline je v provozu 24 hodin

denně, 7 dnů v týdnu a servisní technici

jsou připraveni k výjezdu z celkem dvanácti servisních středisek v celé ČR během několika hodin,” popisuje Otakar

Holubec šíři servisního zázemí Konecranes and Demag. Rychlost zásahu je v

případě poruchy zdvihacího zařízení

klíčová, případný výpadek ve výrobě

může mít pro zákazníky dalekosáhlé

následky. „Servisní zázemí je naší obrovskou výhodou, kterou zákazníci oceňují a častokrát to je i jedním z hlavních

důvodů, proč se rozhodli pro spolupráci

55

s námi – totiž přes 50 zaměstnanců pracujících jen v servisním oddělení nemá

zdaleka žádná z místních konkurenčních firem,” vyzdvihuje Otakar Holubec

obrovskou výhodu vlastního servisního

oddělení.

Proto se také čím dál více zákazníků rozhoduje pro uzavření servisní smlouvy, díky které jsou podniky schopné vyřešit případnou poruchu až o třetinu rychleji než

podniky řešící tuto nenadálou situaci jinak. Více než kdy jindy platí v případě poruchy jeřábu a tím způsobené odstávky

výroby známé pořekadlo, že čas jsou peníze. Průměrné náklady na jednu hodinu

odstávky jsou 170 tisíc Kč! Podle posledního průzkumu Crane Monitor má k nově

koupeným jeřábům uzavřenou servisní

smlouvu 74 % firem. Běžná je servisní

smlouva zejména v případě firem s nepřetržitým provozem nebo firem, které mají

Společnost Konecranes působí na trhu zdvihací techniky již více než 100 let.

Díky akvizici značky Demag, lídra tuzemského trhu, získal Konecranes v České republice

zázemí odpovídající pozici světové jedničky. Skupina Konecranes působí aktuálně

v 50 zemích světa a v šesti stech pobočkách pracuje přibližně 17 000 zaměstnanců.

Jeřáby značek Konecranes a Demag nacházejí uplatnění v širokém

spektru výrobních oborů.

Automobilový průmysl, energetika, stavebnictví, chemický průmysl, hornictví,

likvidace odpadů, ale i stavba lodí a letadel, to jsou jen některá odvětví,

kde jeřáby pomáhají při zvedání a přemísťování břemen.

”

pokračování

www.technikaatrh.cz

a