manipulační technika l doprava
zejména těch, které se o jeřáby starají
vlastními silami. I z těchto důvodů neustále roste počet firem, které uzavírají servisní smlouvy s dodavateli zdvihací techniky
a šetří tak svůj čas a v konečném důsledku
i finanční prostředky
„Ze zkušenosti víme, že řada firem nemá
správně nastavené procesy týkající se jeřábů, často ani netuší, jaké povinnosti jim
zákon klade a spoléhají se na informace
z druhé ruky. Vystavují se tak zbytečnému
riziku,” upozorňuje Otakar Holubec.
Příkladem může být například výpočet
životnosti jeřábu. Pouze 15 % firem provádí výpočet životnosti alespoň některých
jimi provozovaných jeřábů. Jinými slovy
řečeno, celých 85% provozovatelů zdvihací techniky nesplňuje požadavky normy
ČSN ISO 12482 (platná verze EN), která
stanovuje povinnost provádět výpočet životnosti u všech jeřábů alespoň jednou
ročně! Ve firmách se často mylně domnívají, že výpočet životnosti je součástí pravidelných inspekčních prohlídek nebo revizí. Tak tomu ovšem není. Aby bylo
možné výpočet provést, je nutné evidovat
počet pracovních cyklů (zdvihů) a porovnávat jej s projektovanou životností jeřábu. To však není náplní revizí ani inspekcí.
Výpočet životnosti je tedy záležitostí provozovatele. Ten se však může domluvit
například se servisním technikem nebo
poskytovatelem servisní smlouvy, že bude
výpočet životnosti zahrnut do pravidelných smluvních prohlídek a inspekcí.
Prodejem jeřábu
to teprve začíná
d
Prodejem jeřábu péče o zákazníka u
Konecranes and Demag nekončí. Právě
péče o jeřáb v průběhu celého jeho životního cyklu, Crane Lifecycle Care, je
alfou a omegou vzájemné spolupráce.
„Naše hotline je v provozu 24 hodin
denně, 7 dnů v týdnu a servisní technici
jsou připraveni k výjezdu z celkem dvanácti servisních středisek v celé ČR během několika hodin,” popisuje Otakar
Holubec šíři servisního zázemí Konecranes and Demag. Rychlost zásahu je v
případě poruchy zdvihacího zařízení
klíčová, případný výpadek ve výrobě
může mít pro zákazníky dalekosáhlé
následky. „Servisní zázemí je naší obrovskou výhodou, kterou zákazníci oceňují a častokrát to je i jedním z hlavních
důvodů, proč se rozhodli pro spolupráci
55
s námi – totiž přes 50 zaměstnanců pracujících jen v servisním oddělení nemá
zdaleka žádná z místních konkurenčních firem,” vyzdvihuje Otakar Holubec
obrovskou výhodu vlastního servisního
oddělení.
Proto se také čím dál více zákazníků rozhoduje pro uzavření servisní smlouvy, díky které jsou podniky schopné vyřešit případnou poruchu až o třetinu rychleji než
podniky řešící tuto nenadálou situaci jinak. Více než kdy jindy platí v případě poruchy jeřábu a tím způsobené odstávky
výroby známé pořekadlo, že čas jsou peníze. Průměrné náklady na jednu hodinu
odstávky jsou 170 tisíc Kč! Podle posledního průzkumu Crane Monitor má k nově
koupeným jeřábům uzavřenou servisní
smlouvu 74 % firem. Běžná je servisní
smlouva zejména v případě firem s nepřetržitým provozem nebo firem, které mají
Společnost Konecranes působí na trhu zdvihací techniky již více než 100 let.
Díky akvizici značky Demag, lídra tuzemského trhu, získal Konecranes v České republice
zázemí odpovídající pozici světové jedničky. Skupina Konecranes působí aktuálně
v 50 zemích světa a v šesti stech pobočkách pracuje přibližně 17 000 zaměstnanců.
Jeřáby značek Konecranes a Demag nacházejí uplatnění v širokém
spektru výrobních oborů.
Automobilový průmysl, energetika, stavebnictví, chemický průmysl, hornictví,
likvidace odpadů, ale i stavba lodí a letadel, to jsou jen některá odvětví,
kde jeřáby pomáhají při zvedání a přemísťování břemen.
”
pokračování
www.technikaatrh.cz
a