JSW_c_i_TT_5.qxd

16.5.2019

10:39

Page 47

materiály l komponenty l plasty

SVOBODA volby…

Rozdíl je v KVALITĚ

Kvalitní brzdy umožňují vyšší rychlosti

Jak se přesvědčili

ve firmě SÁRY s.r.o. Neratovice d

Máme tu aktiální zkušenost přímo z praxe:

doputoval k nám do firmy hydraulický válec VEGA provozovaný u firmy SÁRY s.r.o.

z Neratovic s prosbou o kontrolu. Při kontrole jsme zjistili následující:

• milióny naběhaných cyklů – 20 let v provozu – bezúdržbový provoz – první požadavek repase.

Evolventní tvar na čelu pístu se při dojezdu na koncovou pozici zasunuje do přesně tolerovaného kroužku. Tím dochází

postupně k mechanického omezení odtoku oleje z prostoru pod pístem. Při postupném uzavření hlavní cesty odvodu

hydraulické kapaliny, uniká olej již pouze

přesně vrtanými otvory v kroužku do obtokových kanálků. Rychlost proudícího

oleje vzrůstá exponenciálně a markantně

narůstají tlakové ztráty, které pomáhají

utlumit koncovou fázi dopadu pístu. Při

startu pohybu válce jde ovšem olej přímo

pod píst a nejde přes obtokové kanálky.

Proto je start pohybu válců VEGA okamžitý a rychlý.

Výhody integrovaného

tlumení ve válcích VEGA

d

• Konstantní absorpční

síla po celé dráze

tlumicího mechanismu.

• Kinetická energie se rovnoměrně

utlumuje bez přes hydraulickou

kapalinu bez nutnosti použít

nestabilních mechanických prvků.

• Možnost nastavení utlumení dopadové

rychlosti dle potřeby.

• Bezpečnostní mechanismus bránící

uvolnění regulačního šroubu.

• Eliminace tlumicího efektu při pohybu

pístu v opačném směru pro maximální

zrychlení pohybu.

SpeedPorts – ekonomická a ekologická varianta pohybu

čelistí a vyhazovacích desek

Rychlost a hlavně zrychlení je pro výrobu

velmi důležitá veličina. Umožňuje snižovat náklady, šetřit čas a překonávat bariéry, vedoucí k ekonomické a ekologické

výrobě. Proto oddělení vývoje a výzkumu

VEGA vyvinulo pro připojení válců přes

O-kroužky připojení SpeedPorts.

SpeedPorts umožňují zdvojnásobit průtok

oleje na připojení a to beze změn na rozměrech válce, nebo jeho uchycení. Navíc

razantním způsobem snižuje ztráty v hydraulickém okruhu a tím šetří Vaši peněženku. Zjednodušené se dá říci, že u běžného

válce se ztrácí cca 37 % tlaku na ztrátách v

soustavě. Naopak při shodných parametrech a stejné soustavě hadic a řídicích ventilů při použití systému SpeedPorts je tlaková ztráta cca 22 %. Tedy efektivita

využití čerpadla se pomocí SpeedPorts

zvedla. Při

vzrůstající

rychlosti

pohybu

se tento

rozdíl dále prohlubuje. Při

potřebě

rychlosti

pohybu

0,8 m/sec

jsou ztráty na standardních portech tak

výrazné, že je nutné zvednout tlakové

zatížení čerpadla. Tyto ztráty dosahují i

75 %. U SpeedPorts je možné dosáhnout

požadované rychlosti bez navyšování tlaku na čerpadle, a to díky designu portů,

který snižuje ztráty tlaku. Jednoduchým

srovnáním tedy zjistíme, že SppedPorts

umožňují 2 až 3× vyšší rychlosti pohybu

bez navýšení tlaku na čerpadle a zároveň

bez všech negativních jevů, které škrcení

průtoku u standardních válců přináší. p

www.jansvoboda.cz

www.technikaatrh.cz

47