JSW_c_i_TT_5.qxd
16.5.2019
10:39
Page 47
materiály l komponenty l plasty
SVOBODA volby…
Rozdíl je v KVALITĚ
Kvalitní brzdy umožňují vyšší rychlosti
Jak se přesvědčili
ve firmě SÁRY s.r.o. Neratovice d
Máme tu aktiální zkušenost přímo z praxe:
doputoval k nám do firmy hydraulický válec VEGA provozovaný u firmy SÁRY s.r.o.
z Neratovic s prosbou o kontrolu. Při kontrole jsme zjistili následující:
• milióny naběhaných cyklů – 20 let v provozu – bezúdržbový provoz – první požadavek repase.
Evolventní tvar na čelu pístu se při dojezdu na koncovou pozici zasunuje do přesně tolerovaného kroužku. Tím dochází
postupně k mechanického omezení odtoku oleje z prostoru pod pístem. Při postupném uzavření hlavní cesty odvodu
hydraulické kapaliny, uniká olej již pouze
přesně vrtanými otvory v kroužku do obtokových kanálků. Rychlost proudícího
oleje vzrůstá exponenciálně a markantně
narůstají tlakové ztráty, které pomáhají
utlumit koncovou fázi dopadu pístu. Při
startu pohybu válce jde ovšem olej přímo
pod píst a nejde přes obtokové kanálky.
Proto je start pohybu válců VEGA okamžitý a rychlý.
Výhody integrovaného
tlumení ve válcích VEGA
d
• Konstantní absorpční
síla po celé dráze
tlumicího mechanismu.
• Kinetická energie se rovnoměrně
utlumuje bez přes hydraulickou
kapalinu bez nutnosti použít
nestabilních mechanických prvků.
• Možnost nastavení utlumení dopadové
rychlosti dle potřeby.
• Bezpečnostní mechanismus bránící
uvolnění regulačního šroubu.
• Eliminace tlumicího efektu při pohybu
pístu v opačném směru pro maximální
zrychlení pohybu.
SpeedPorts – ekonomická a ekologická varianta pohybu
čelistí a vyhazovacích desek
Rychlost a hlavně zrychlení je pro výrobu
velmi důležitá veličina. Umožňuje snižovat náklady, šetřit čas a překonávat bariéry, vedoucí k ekonomické a ekologické
výrobě. Proto oddělení vývoje a výzkumu
VEGA vyvinulo pro připojení válců přes
O-kroužky připojení SpeedPorts.
SpeedPorts umožňují zdvojnásobit průtok
oleje na připojení a to beze změn na rozměrech válce, nebo jeho uchycení. Navíc
razantním způsobem snižuje ztráty v hydraulickém okruhu a tím šetří Vaši peněženku. Zjednodušené se dá říci, že u běžného
válce se ztrácí cca 37 % tlaku na ztrátách v
soustavě. Naopak při shodných parametrech a stejné soustavě hadic a řídicích ventilů při použití systému SpeedPorts je tlaková ztráta cca 22 %. Tedy efektivita
využití čerpadla se pomocí SpeedPorts
zvedla. Při
vzrůstající
rychlosti
pohybu
se tento
rozdíl dále prohlubuje. Při
potřebě
rychlosti
pohybu
0,8 m/sec
jsou ztráty na standardních portech tak
výrazné, že je nutné zvednout tlakové
zatížení čerpadla. Tyto ztráty dosahují i
75 %. U SpeedPorts je možné dosáhnout
požadované rychlosti bez navyšování tlaku na čerpadle, a to díky designu portů,
který snižuje ztráty tlaku. Jednoduchým
srovnáním tedy zjistíme, že SppedPorts
umožňují 2 až 3× vyšší rychlosti pohybu
bez navýšení tlaku na čerpadle a zároveň
bez všech negativních jevů, které škrcení
průtoku u standardních válců přináší. p
www.jansvoboda.cz
www.technikaatrh.cz
47