elektrotechnika I energetika I mìøení a regulace
69
pomalu, přičemž hlavním důvodem je
infrastruktura. To potvrzuje i výzkum,
který si společnost nechala zpracovat
agenturou IPSOS. „Téměř polovina dotázaných odpověděla, že k nákupu elektromobilu by přistoupila, pokud by bylo
možné rychle a kdykoliv dobít například
u čerpacích stanic. Evropa i svět v počtu
elektromobilů rostou, takže očekávání
trhu jsou vysoká. Čeká se na impulz, díky kterému bude provoz elektromobilů
pohodlnější,“ vysvětluje Jiří Kabelka,
předseda představenstva společnosti DEL. Ta své nabíjecí stanice plánuje
dodávat nejen na český trh, ale také do
zahraničí.
Nabídnout
řešení pro každou situaci
p
d
Nabíjení elektromobilů má svou logiku.
V garáži, kde předpokládáme dlouhodobé nabí jení, stačí umístit wallbox,
případně se spokojit s pomalým nabíjením přímo z „běžné“ zásuvky. Pokud
má však být vozidlo dobito v rámci několika hodin či dokonce minut, musí
přijít jiné řešení.
Rychlodobíjení zajistí stanice VECTOR,
které jsou oproti konkurenci schopné
nabíjet baterie téměř na plnou kapacitu. Elektromobilům tak umožní dobít až
80 % kapacity baterie během 20 minut,
v závislosti na kapacitě baterie. To znamená, že dobijete při opravdu krátké
zastávce na cestě. VECTOR, který je
podobný klasickým stojanům, tak najde
uplatnění nejen u čerpacích stanic, ale
i v obchodních centrech, podzemních
gará žích či dalších místech vyhrazených pro parkování. Unikátním řešením
je i možnost rozdělit výkon a souběžně
nabíjet 2 × 25 kW ze dvou DC konektorů, ale také ze všech výstupů AC. Nebo
můžete nabíjet velmi rychle jedno vozidlo až 900 V DC.
Nabíjecí „věž“ DELTOWER pak přináší
řešení pro situace, kdy mohu automobil
dobíjet několik hodin. Typický příklad je
parkoviště před památkou, sportovištěm
či obchodním centrem, kde se řidič chystá strávit několik hodin. „DELTOWER je
plně certifikovaný výrobek, který je díky
designu a antivandal provedení určen do
veřejného prostoru. Jeho hlavní výhodou
je variabilita, kdy si zákazník může zvolit
počet a typ dobíjecích konektorů,“ popisuje řešení nabíječky Jiří Habán, který
má ve firmě elektromobilitu na starosti.
Nabíjecí stanice DELTOWER totiž může
poskytovat až tři zásuvky AC 22kW Typ2
a až šest zásuvek 230 V/16 A. V maximální variantě tak lze souběžně dobíjet
až 3 elektromobily a 6 menších spotřebičů (elektrokola, skútry, atd.)
Samozřejmostí pro nabí jecí stanice
DEL je pak možnost výbavy různými
typy platebních systémů či terminálů,
Wi-Fi hotspot či individuální design dle
přání zákazníka. Nabíječky jsou odolné
jak proti počasí, tak proti vandalům a lze
je vzájemně propojit. K dobíjecím stanicím zajišťuje společnost DEL vzdálený
přístup pro diagnostiku a samozřejmostí
je komplexní servis.
p
www.del.cz
w w w. t e c h n i k a a t r h . c z
del_c.indd 69
16.5.2019 11:27:21