elektrotechnika I energetika I mìøení a regulace

69

pomalu, přičemž hlavním důvodem je

infrastruktura. To potvrzuje i výzkum,

který si společnost nechala zpracovat

agenturou IPSOS. „Téměř polovina dotázaných odpověděla, že k nákupu elektromobilu by přistoupila, pokud by bylo

možné rychle a kdykoliv dobít například

u čerpacích stanic. Evropa i svět v počtu

elektromobilů rostou, takže očekávání

trhu jsou vysoká. Čeká se na impulz, díky kterému bude provoz elektromobilů

pohodlnější,“ vysvětluje Jiří Kabelka,

předseda představenstva společnosti DEL. Ta své nabíjecí stanice plánuje

dodávat nejen na český trh, ale také do

zahraničí.

Nabídnout

řešení pro každou situaci

p

d

Nabíjení elektromobilů má svou logiku.

V garáži, kde předpokládáme dlouhodobé nabí jení, stačí umístit wallbox,

případně se spokojit s pomalým nabíjením přímo z „běžné“ zásuvky. Pokud

má však být vozidlo dobito v rámci několika hodin či dokonce minut, musí

přijít jiné řešení.

Rychlodobíjení zajistí stanice VECTOR,

které jsou oproti konkurenci schopné

nabíjet baterie téměř na plnou kapacitu. Elektromobilům tak umožní dobít až

80 % kapacity baterie během 20 minut,

v závislosti na kapacitě baterie. To znamená, že dobijete při opravdu krátké

zastávce na cestě. VECTOR, který je

podobný klasickým stojanům, tak najde

uplatnění nejen u čerpacích stanic, ale

i v obchodních centrech, podzemních

gará žích či dalších místech vyhrazených pro parkování. Unikátním řešením

je i možnost rozdělit výkon a souběžně

nabíjet 2 × 25 kW ze dvou DC konektorů, ale také ze všech výstupů AC. Nebo

můžete nabíjet velmi rychle jedno vozidlo až 900 V DC.

Nabíjecí „věž“ DELTOWER pak přináší

řešení pro situace, kdy mohu automobil

dobíjet několik hodin. Typický příklad je

parkoviště před památkou, sportovištěm

či obchodním centrem, kde se řidič chystá strávit několik hodin. „DELTOWER je

plně certifikovaný výrobek, který je díky

designu a antivandal provedení určen do

veřejného prostoru. Jeho hlavní výhodou

je variabilita, kdy si zákazník může zvolit

počet a typ dobíjecích konektorů,“ popisuje řešení nabíječky Jiří Habán, který

má ve firmě elektromobilitu na starosti.

Nabíjecí stanice DELTOWER totiž může

poskytovat až tři zásuvky AC 22kW Typ2

a až šest zásuvek 230 V/16 A. V maximální variantě tak lze souběžně dobíjet

až 3 elektromobily a 6 menších spotřebičů (elektrokola, skútry, atd.)

Samozřejmostí pro nabí jecí stanice

DEL je pak možnost výbavy různými

typy platebních systémů či terminálů,

Wi-Fi hotspot či individuální design dle

přání zákazníka. Nabíječky jsou odolné

jak proti počasí, tak proti vandalům a lze

je vzájemně propojit. K dobíjecím stanicím zajišťuje společnost DEL vzdálený

přístup pro diagnostiku a samozřejmostí

je komplexní servis.

p

www.del.cz

w w w. t e c h n i k a a t r h . c z

del_c.indd 69

16.5.2019 11:27:21