komponenty I materiály I plasty

15

komponent, a klasické gravírovací metody

jsou také spojeny s rizikem možného poškození dílů, protože používají velmi tvrdé, popř.

ostré povrchy pro odstranění velkého množství materiálu a zanechávají stopy. Na rozdíl

od toho ale systémy laserového značení zahřívají kov a vyvolávají oxidační reakci, která

zanechává čitelnou značku bez poškození

samotného dílu.

Laserové značení

má dlouhou trvanlivost

d

Nejen laserové značení je trvanlivé, dokonce

i laserové systémy Solaris, které se k vytváření laserových značek používají, mají velmi

dlouhou životnost. Vláknové lasery Solaris

e-SolarMark+ FL mají dlouhodobý provozní

chod dosahující životnosti 145 000 hodin

kontinuálního výkonu. V přepočtu na pořizovací cenu laseru tak hodina kontinuálního

značení vychází na méně než 4 Kč.

Technologie laserového značení je ideálním řešením

pro letecký průmysl

Ostatní typy značení prostě nejsou tak

trvanlivé jako laserové značky. Označování

inkoustovým potiskem se laserovému značení téměř vyrovná, co se týká rychlosti, ale

značení není trvalé a působením ultrafialového záření mohou vyblednout nebo otěrem

zcela zmizet. Ani sítotisk nebo označování

pomocí štítků nemá dlouhou trvanlivost,

a chemické leptání, i když vytváří značky trvalé, má tolik nákladných vstupů s výrobou

šablon a je tak pracné, že se nevyplatí.

Laserové značení

nezatěžuje životní prostředí

j

p

Laserové značení nepoškozuje citlivé komponenty letadel

Laserové značení dovede

propojit letecké díly s průmyslovým

internetem věcí (IIoT)

( )

d

Leonardo technology díky svému know-how

dokáže zajistit přímé spojení mezi laserovým

systémem Solaris, výrobním softwarem a programovatelnými automaty (PLC), které se

často používají k řízení výrobních procesů.

V minulosti výrobci ztráceli mnoho času tím,

že s každou novou objednávkou zadávali do

systému označování novou úlohu. Integrace

mezi laserovými systémy pro značení dílů,

systémy PLC a výrobním software pomáhá

výrobcům v leteckém průmyslu zvýšit úroveň

automatizace tím, že systém značení dílů je

bezproblémově integrován do jejich výrobního procesu.

Závěr

dílů také efektivně integrovat do výrobních

linek. Přispívá to k úspoře času a snižování

nákladů. Na rozdíl od jiných metod značení

není při laserovém značení potřeba zajišťovat

žádný spotřební materiál, a proces je nákladově efektivní a šetrný k životnímu prostředí.

Technologie laserového značení je ideálním

řešením pro letecký průmysl.

p

Zaujalo Vás dané řešení? Kontaktujte nás,

vytvoříme Vám řešení na míru.

Leonardo technology s.r.o.

Ulička 37, 691 43 Hlohovec

e-mail: bubenicek@LT.cz

www.LT.cz

d

Laserové značení a gravírování je zásadní,

pokud jde o ziskovost a dodržování právních předpisů v leteckém průmyslu. Systémy

laserového označování dílů jsou nákladově

nejefektivnější způsob, jakým mohou výrobci leteckých dílů vytvářet trvalé značení

na svých výrobcích v souladu s platnými

zákony a předpisy. Systémy laserového

označování dílů mohou výrobci leteckých

d

Značení laserem je jedinou metodou značení používanou v průmyslu, která nevyžaduje spotřební materiál a nevytváří žádné odpadní produkty. Výrobci dílů, kteří

používají značení inkoustovým potiskem,

musejí nakupovat tiskové inkousty a čisticí

kapaliny, což znamená náklady navíc a dopad na životní prostředí, který je s touto

metodou spojen. Když se k označování

používá rycí jehla (tzv. mikroúder), musí

být pravidelně vyměňována, a je také nutná každodenní údržba, aby mohlo být zajištěno, že rycí hrot bude řádně fungovat.

A konečně chemické leptání vyžaduje procesní chemikálie a bezpečnostní masky,

a je to obecně proces mnohem pomalejší

než laserové gravírování.

Letecký průmysl je jeden z nejpřísněji sledovaných, co se týče kontroly a sledovanosti výrobků, proto musí být

všechny jednotlivé díly vyrobeny pečlivě, přesně, precizně, a navíc jednoduše vysledovatelné

w w w. t e c h n i k a a t r h . c z

leonardo_c.indd 15

15.5.2019 11:01:38