komponenty I materiály I plasty
15
komponent, a klasické gravírovací metody
jsou také spojeny s rizikem možného poškození dílů, protože používají velmi tvrdé, popř.
ostré povrchy pro odstranění velkého množství materiálu a zanechávají stopy. Na rozdíl
od toho ale systémy laserového značení zahřívají kov a vyvolávají oxidační reakci, která
zanechává čitelnou značku bez poškození
samotného dílu.
Laserové značení
má dlouhou trvanlivost
d
Nejen laserové značení je trvanlivé, dokonce
i laserové systémy Solaris, které se k vytváření laserových značek používají, mají velmi
dlouhou životnost. Vláknové lasery Solaris
e-SolarMark+ FL mají dlouhodobý provozní
chod dosahující životnosti 145 000 hodin
kontinuálního výkonu. V přepočtu na pořizovací cenu laseru tak hodina kontinuálního
značení vychází na méně než 4 Kč.
Technologie laserového značení je ideálním řešením
pro letecký průmysl
Ostatní typy značení prostě nejsou tak
trvanlivé jako laserové značky. Označování
inkoustovým potiskem se laserovému značení téměř vyrovná, co se týká rychlosti, ale
značení není trvalé a působením ultrafialového záření mohou vyblednout nebo otěrem
zcela zmizet. Ani sítotisk nebo označování
pomocí štítků nemá dlouhou trvanlivost,
a chemické leptání, i když vytváří značky trvalé, má tolik nákladných vstupů s výrobou
šablon a je tak pracné, že se nevyplatí.
Laserové značení
nezatěžuje životní prostředí
j
p
Laserové značení nepoškozuje citlivé komponenty letadel
Laserové značení dovede
propojit letecké díly s průmyslovým
internetem věcí (IIoT)
( )
d
Leonardo technology díky svému know-how
dokáže zajistit přímé spojení mezi laserovým
systémem Solaris, výrobním softwarem a programovatelnými automaty (PLC), které se
často používají k řízení výrobních procesů.
V minulosti výrobci ztráceli mnoho času tím,
že s každou novou objednávkou zadávali do
systému označování novou úlohu. Integrace
mezi laserovými systémy pro značení dílů,
systémy PLC a výrobním software pomáhá
výrobcům v leteckém průmyslu zvýšit úroveň
automatizace tím, že systém značení dílů je
bezproblémově integrován do jejich výrobního procesu.
Závěr
dílů také efektivně integrovat do výrobních
linek. Přispívá to k úspoře času a snižování
nákladů. Na rozdíl od jiných metod značení
není při laserovém značení potřeba zajišťovat
žádný spotřební materiál, a proces je nákladově efektivní a šetrný k životnímu prostředí.
Technologie laserového značení je ideálním
řešením pro letecký průmysl.
p
Zaujalo Vás dané řešení? Kontaktujte nás,
vytvoříme Vám řešení na míru.
Leonardo technology s.r.o.
Ulička 37, 691 43 Hlohovec
e-mail: bubenicek@LT.cz
www.LT.cz
d
Laserové značení a gravírování je zásadní,
pokud jde o ziskovost a dodržování právních předpisů v leteckém průmyslu. Systémy
laserového označování dílů jsou nákladově
nejefektivnější způsob, jakým mohou výrobci leteckých dílů vytvářet trvalé značení
na svých výrobcích v souladu s platnými
zákony a předpisy. Systémy laserového
označování dílů mohou výrobci leteckých
d
Značení laserem je jedinou metodou značení používanou v průmyslu, která nevyžaduje spotřební materiál a nevytváří žádné odpadní produkty. Výrobci dílů, kteří
používají značení inkoustovým potiskem,
musejí nakupovat tiskové inkousty a čisticí
kapaliny, což znamená náklady navíc a dopad na životní prostředí, který je s touto
metodou spojen. Když se k označování
používá rycí jehla (tzv. mikroúder), musí
být pravidelně vyměňována, a je také nutná každodenní údržba, aby mohlo být zajištěno, že rycí hrot bude řádně fungovat.
A konečně chemické leptání vyžaduje procesní chemikálie a bezpečnostní masky,
a je to obecně proces mnohem pomalejší
než laserové gravírování.
Letecký průmysl je jeden z nejpřísněji sledovaných, co se týče kontroly a sledovanosti výrobků, proto musí být
všechny jednotlivé díly vyrobeny pečlivě, přesně, precizně, a navíc jednoduše vysledovatelné
w w w. t e c h n i k a a t r h . c z
leonardo_c.indd 15
15.5.2019 11:01:38