úvodník
Vážení čtenáři,
věřím, že není třeba připomínat význam
automobilového průmyslu pro českou
ekonomiku. Podniky, které jsou buďto
přímo nebo i nepřímo zapojené do výrobního a dodavatelského řetězce autoprůmyslu jsou rozesety po celé republice a jsou důležitým impulsem rozvoje
regionů. Není to však „status quo”, celé
odvětví prochází historickou transformací. Technologické změny a snaha o dekarbonizaci lidské činnosti přináší skutečnou revoluci a my jsme jejími
přímými svědky a nositeli. V příštích třinácti letech projde průmysl a doprava
obecně zásadním obratem. Nejen z pohledu pohonů, resp. odklonu od fosilních paliv, ale i z pohledu využití vozidel
zákazníkem či jejich výroby.
Často dnes zaznívá otázka, je český autoprůmysl
na tyto nové trendy připravený?
Vážení čtenáři,
Jaké
budou mít
dopad
na jeho
je fascinující,
jakým
směrem
se produkt,
pohybuvozidlo
a jaké
na zákazníka čiodvětví.
zaměstnanje výroba
v průmyslovém
Na
ce
výrobních
firem? Za
poslední více
než
dnešním
rozsáhlém,
konkurencí
hnaném
tři
ušel domácí
automobilový
trhudesetiletí
se daří především
výrobcům,
kteří
průmysl
a vudržovat
současaktuálněobrovský
dokážou kus
svůj cesty
produkt
nosti
je nedílnou
součástí
komplexních
zcela odlišný.
Aby byl
dnes výrobce
dlouglobálních
řetězců.
Dnes
takmonopol,
schopný
hodobě ziskový,
musí
mítjebuď
realizovat
hi-tech
produkci
s vysokou
patent, nebo
udržet
výrobní
nákladypřina
danou
hodnotou.
má vlastní
rozumné
hranici.Většina
Prostěfirem
je potřeba
vyvývoj
a poskytuje
dělat ao výzkum
minimálně
korunu sofistikované
více, než je
potřeba firmy. To ovšem předpokládá
služby svým
odběratelům.
Často mají
firinvestice
do výrobních
technologií,
jejich
my globální
zodpovědnost
za avývoj
či
údržby,
manipulační
techniky
dalších
produkt v rámci
svých mateřských
konpodpůrných
prostředků
nutných k podcernů,výroby.
intenzivně
spolupracují
s vysokými
poře
Důsledkem
velkých
fixních
a středními
školami
investuje
do inovanákladů
byla
kdysi ajistá
výrobková
unicí. Ne nadarmo
představuje
autoprůmysl
formita,
podpíraná
reklamním
tlakem
36 % průmyslových
investic
v ČRpřílišné
a špičvelkovýrobců,
bojících
se rizika
kou je i Udržovat
v rámci celé
EU.
novoty.
velkovýrobu
beze změn
úspěch v tlaky
mojižDobrých
nelze popříkladů
desetiletí.pro
Konkurenční
derním ale
autoprůmyslu
i v Česku
věřím
rostou,
možnosti rovněž.
Nové trendy
a já si přeji,
aby jich
navzdory všem
vdost
manipulační
technice
i strojírenství,
což
výzvám,
za témata
dalších tohoto
třicet letčísla,
jich bylo
ještě
jsou
hlavní
umožňují
více. Abynasi obměnu
český autoprůmysl
i nadále
náklady
a modernizaci
výudrželpodstatně
svou sofistikovanost
a zůstal
roby
snížit. Je to
zčástinedíltím,
nouceny
součástí
české
ekonomiky.
Nakonec
že
snížila
v minulosti
konkurence,
profitovat
z toho budeme
všichni. obou
zčásti
nasyceností
trhu. Progrese
zmíněných oborů závisí na nejnovějších
Přeji vám příjemné čtení,
trendech a potřebách, podle Moorova záZdeněk Petzl
kona drží růst výkonu na exponenciále.
ČTĚTE
ČASOPIS
V PDF
VERZI ONLINE:
Stejné
investice,
které
nedávno
zaplatily
výrobu s několika izolovanými automaty
či jednoduchými manipulátory a podílem
ruční práce, dnes zaplatí linku s mnohanásobným objemem i přesností výroby,
která navíc umožní malé série s pilotními
modifikacemi. Úspora při zavedení nové
výroby plyne také z modularizace a standardizace, tedy z možnosti postavit novou
komplexní výrobu ze stejných základních
kamenů. Produkce se tedy v některých
oborech vrací k zakázkovým prvopočátkům, a to formou automatické výroby
s individuálními modifikacemi. Novinky
to však budou mít, díky lidské přirozenosti, stále těžké.
Ing. Aleš Vítek
šéfredaktor časopisu
T+T Technika a trh
ČTĚTE ČASOPIS V PDF VERZI ONLINE:
inzerce
DALŠÍ ROZMĚR MARKETINGU
www.streamtech.tv
www.technikaatrh.cz
3