pohony l automatizace l převody
závody zbavit své zaměstnance fyzicky
a časově náročné práce a uvolnit zdroje pro důležitější úkoly,” poznamenává
Tomáš Vlk.
Samotný systém nevyžaduje žádnou
údržbu. Lineární osy se skládají z nekorodujícího hliníku a vozíky se pohybují prostřednictvím kluzných ložisek z vysoce výkonného plastu, která díky integrovaným
pevným mazivům umožňují suchý provoz
s nízkým třením bez externího mazání po
mnoho let, a to i v prašném a znečištěném
prostředí.
Digitální 3D dvojče umožňuje
spolehlivé naprogramování
d
Nejen montáž, ale i programování pohybových sekvencí není překážkou. „Pro
mnoho firem, které nemají vlastní IT specialisty, je programování robotů často
provázeno nesnázemi,” uvádí Tomáš Vlk.
„Proto jsme vyvinuli iRC, což je bezplatný
software, který vizuálně připomíná běžně
používaný kancelářský software a umožňuje intuitivní programování pohybů. Software je zdarma a výsledné low-code řešení lze použít 1:1 na skutečném robotovi.”
Jádrem softwaru je digitální dvojče lineárního robota, které lze použít k nadefinování pohybů pomocí několika kliknutí, a to
dokonce ještě předtím, než je robot v provozu. „Zákazníci si mohou pomocí 3D
modelu ještě před samotným nákupem
ověřit, zda jsou požadované pohyby skutečně proveditelné Díky tomu je investice
prakticky bez rizika.”
p
www.hennlich.cz
Cena pojištění vozidel meziročně vzrostla
...včasným řešením změny pojišťovny
lze ušetřit stovky až tisíce korun
Nedostatek náhradních dílů, růst cen energií a také lidské
práce zapříčiňuje neustálé zdražování jak povinného
ručení, tak také havarijního pojištění. Ačkoliv je stále nižší
než celková inflace, a to z důvodu konkurenčního boje
jednotlivých pojišťoven, v příštím roce se trend zdražování s nárůstem cen automobilů nezmění.
Nejlépe na tom v uplynulém roce byli naopak řidiči ve věku 35–50 let s trvalým
bydlištěm na vesnici a objemem motoru
do 1 400 cm3, kde se jednalo o pouhých
5,8 procenta,” přibližuje situaci Ondřej
Vacek, produktový specialista portálu
Top-Pojištění.cz, které je obchodní značkou společnosti Ušetřeno s.r.o.
Jak na povinném ručení
či havarijním pojištění ušetřit? d
Pro spoustu řidičů je právě nyní nejvhodnější doba popřemýšlet o tom, jak si sjednat pojištění vozidla za co nejpříznivější
cenu. Nejvíce pojistných smluv totiž
končí v podzimních měsících a standardně je možné ji vypovědět kdykoliv do
šesti týdnů před jejím výročím. Pokud tedy není klient spokojený s novým předpisem pojistného na další období, lze
doporučit, aby si spočítal aktuální nabídku a k porovnání využil například online
srovnávač. V praxi to pak zabere jen pár
minut.
Na co bychom
neměli zapomenout?
Navzdory aktuálním tendencím mají zejména v rámci povinného ručení české
pojišťovny stále jedny z nejpříznivějších
cen. I proto se experti shodují, že růst cen
pojištění vozidel zdaleka nekončí.
„Zatím tento vývoj pocítili především
mladí řidiči do 25 let žijící ve větších městech nad 100 000 obyvatel, kteří vlastní
vozidlo s objemem motoru nad 1 600 cm3.
Pro ně meziroční zdražení činilo 18,6 %.
d
„U povinného ručení bych doporučil
ohlídat si rozsah asistenčních služeb
a případně zvažoval jejich rozšíření.
Obvykle je největší zájem o připojištění předního skla a střetu se zvěří. Co se
týče havarijního pojištění, nejdůležitější je mít správně stanovenou pojistnou
částku a také neopomínat důkladně
projít celý rozsah pojištění včetně výluk,” dodává Ondřej Vacek.
p
www.Ušetřeno.cz
www.technikaatrh.cz
53