kolejová doprava l technologie
rozhodnou i o jejich jméně,“ uvedl v tiskové zprávě Peter Köhler, ředitel Leo Express.
CRRC Sirius je elektrická jednotka vyrobená čínskou společností CRRC pro společnost Leo Express. Ve společnosti Leo
Expres bude provozována především na
meziměstských tratích a mezinárodních
tratích.
Společnost má objednáné tři elektrické
jednotky, první od čínského výrobce obdržela v roce 2019. Na dalších 30 jednotek má opci. Tyto soupravy po schvalovacím procesu společnost plánuje
nasadit na tratě z Prahy do Plzně či Ústí
nad Labem a Děčína nebo z Prahy do
České Třebové s pokračováním do Břeclavi a Bratislavy.
Vlak je vybaven systémem ETCS a je
111,2 metru dlouhý. Jednotka je dvousystémová (25 kV/3kV) a dosahuje rychlosti až 160 km/h. Skládá se ze šesti částí,
jeden podvozek slouží vždy dvěma sousedním skříním. Souprava pojme až 300
cestujících. V souvislosti s pandemií covidu-19 a problémy se schvalováním jednotek Sirius vlaky stále nevyjely.
Leo Express je soukromý dopravce poskytující železniční a autobusovou osobní
dopravu ve Střední Evropě. Dopravce
primárně působí na komerční trase Praha–Ostrava, jeho vlaky zajíždí i do Košic
či Krakova a na jižní Moravu. Od prosince
2019 provozuje také regionální vlaky na
Pardubicku. Cestujícím Leo Express vždy
nabízí moderní bezbariérové vlaky, online
správu jízdenek, věrnostní program,
elektrické zásuvky, Wi-Fi, pohodlné a polohovatelné sedačky v každé třídě, pečlivě
vybrané občerstvení a profesionální obsluhu. Dle uzávěrky v roce 2019 dopravce
přepravil 2,4 milionu cestujících a dosáhl
celkového obratu 1,3 miliardy korun. p
www.eoexpress.com
foto: Leo Express
www.technikaatrh.cz
45