kolejová doprava l technologie

rozhodnou i o jejich jméně,“ uvedl v tiskové zprávě Peter Köhler, ředitel Leo Express.

CRRC Sirius je elektrická jednotka vyrobená čínskou společností CRRC pro společnost Leo Express. Ve společnosti Leo

Expres bude provozována především na

meziměstských tratích a mezinárodních

tratích.

Společnost má objednáné tři elektrické

jednotky, první od čínského výrobce obdržela v roce 2019. Na dalších 30 jednotek má opci. Tyto soupravy po schvalovacím procesu společnost plánuje

nasadit na tratě z Prahy do Plzně či Ústí

nad Labem a Děčína nebo z Prahy do

České Třebové s pokračováním do Břeclavi a Bratislavy.

Vlak je vybaven systémem ETCS a je

111,2 metru dlouhý. Jednotka je dvousystémová (25 kV/3kV) a dosahuje rychlosti až 160 km/h. Skládá se ze šesti částí,

jeden podvozek slouží vždy dvěma sousedním skříním. Souprava pojme až 300

cestujících. V souvislosti s pandemií covidu-19 a problémy se schvalováním jednotek Sirius vlaky stále nevyjely.

Leo Express je soukromý dopravce poskytující železniční a autobusovou osobní

dopravu ve Střední Evropě. Dopravce

primárně působí na komerční trase Praha–Ostrava, jeho vlaky zajíždí i do Košic

či Krakova a na jižní Moravu. Od prosince

2019 provozuje také regionální vlaky na

Pardubicku. Cestujícím Leo Express vždy

nabízí moderní bezbariérové vlaky, online

správu jízdenek, věrnostní program,

elektrické zásuvky, Wi-Fi, pohodlné a polohovatelné sedačky v každé třídě, pečlivě

vybrané občerstvení a profesionální obsluhu. Dle uzávěrky v roce 2019 dopravce

přepravil 2,4 milionu cestujících a dosáhl

celkového obratu 1,3 miliardy korun. p

www.eoexpress.com

foto: Leo Express

www.technikaatrh.cz

45