2

obsah

Speciál kolejová doprava

d

a Firmy železničního průmyslu

jsou stabilními tahouny

Úvodní slovo ...........................................................................................1

Vyročí, milníky .........................................................................................4

Kaleidoskop ..............................................................................................5

Firmy železničního průmyslu jsou stabilními tahouny

české ekonomiky ....................................................................................8

strana 8

ACRI – Asociace podniků českého železničního průmyslu sdružuje 50 firem, které vytváří obrat ve výši 76 miliard korun a zaměstnávají 20 tisíc zaměstnanců. Už řadu let tuto organizaci řídí Marie Vopálenská, která říká: „základem stability firem

podnikajícím v železničním průmyslu jsou inovace, vysoké investice do nových technologií, a především konkurenceschopnost jejich výrobků.”

Vysokorychlostní železnice je šance, kterou nesmíme

v Česku propásnout .............................................................................10

Bohaté dlhoročné skúsenosti s manipulačnou a zdvíhaciou

technikou môžeme dnes zhrnúť pod mottom:

„Zdvihneme takmer všetko” ..............................................................14

Proč železnice? …protože spojuje lidi, železnice má vše

17

Velmi odolná tlačítka a signalizace TSL-ESCHA pro dopravu.... 18

Montáž ložisek pomocí indukčního ohřevu................................... 20

Modernizace železnice, přesun dopravy na ni

a aktuální otazníky v dopravě............................................................ 22

a Velmi odolná tlačítka a signalizace TSL-ESCHA

pro dopravu

Optimalizace dopravy s využitím počítání cestujících................. 26

Bezpečnost je pro nás prioritou!

...lokomotivy a traťové vozy............................................................... 28

strana 18

Německá společnost TSL-ESCHA GMBH, partnerská společnost

Hans Turck GmbH & Co. KG, je už více jak 30 let předním představitelem výroby velmi odolných tlačítek, signalizace i systému

propojovací kabeláže pro všechny druhy přepravy osob i pro

všechny aplikace ve velmi prašném nebo vlhkém prostředí.

Umělá inteligence: úspory nákladů překladu................................. 30

Vlak, letadlo, silnice nebo loď, která doprava je nejzelenější?... 32

První chytrá tramvaj díky připojení k 5G........................................ .34

Rok 2021 je Evropským rokem železnice....................................... 36

Autonomní jízda tramvají po vozovně............................................ 38

Mošnovská zóna bude mít spojení s přístavem v Antverpách

39

Namíchej to, Toni! ...třeba i ve vlaku................................................ 40

a AŽD testuje systémy pro autonomní provoz

AŽD testuje systémy pro autonomní provoz vlaků

bez strojvedoucích ...............................................................................42

Kopidlnka, tedy trať Kopidlno–Dolní Bousov, se postupně proměňuje v experimentální dráhu. Společnost AŽD zde totiž začala testovat systémy pro autonomní provoz vlaků bez strojvedoucích na širé trati.

vlaků bez strojvedoucích

Sirius u Leo Express ..............................................................................44

Na zkušebním okruhu ve Velimi se představily nové vlakové

soupravy pro České dráhy ..................................................................46

inzerce

„

Inspirace pro vaše IT projekty

„

Srovnání podnikových aplikací

„

Přehled dodavatelů IT řešení

„

Kalendář IT konferencí a seminářů

„

Tematické seriály GDPR, eIDAS, Industry 4.0...

Při výběru IT řešení

nespoléhejte jen na štěstí

VROBSDSRXFKB[LQGG

T + T Technika a trh 6/2021



strana 42