2
obsah
Speciál kolejová doprava
d
a Firmy železničního průmyslu
jsou stabilními tahouny
Úvodní slovo ...........................................................................................1
Vyročí, milníky .........................................................................................4
Kaleidoskop ..............................................................................................5
Firmy železničního průmyslu jsou stabilními tahouny
české ekonomiky ....................................................................................8
strana 8
ACRI – Asociace podniků českého železničního průmyslu sdružuje 50 firem, které vytváří obrat ve výši 76 miliard korun a zaměstnávají 20 tisíc zaměstnanců. Už řadu let tuto organizaci řídí Marie Vopálenská, která říká: „základem stability firem
podnikajícím v železničním průmyslu jsou inovace, vysoké investice do nových technologií, a především konkurenceschopnost jejich výrobků.”
Vysokorychlostní železnice je šance, kterou nesmíme
v Česku propásnout .............................................................................10
Bohaté dlhoročné skúsenosti s manipulačnou a zdvíhaciou
technikou môžeme dnes zhrnúť pod mottom:
„Zdvihneme takmer všetko” ..............................................................14
Proč železnice? …protože spojuje lidi, železnice má vše
17
Velmi odolná tlačítka a signalizace TSL-ESCHA pro dopravu.... 18
Montáž ložisek pomocí indukčního ohřevu................................... 20
Modernizace železnice, přesun dopravy na ni
a aktuální otazníky v dopravě............................................................ 22
a Velmi odolná tlačítka a signalizace TSL-ESCHA
pro dopravu
Optimalizace dopravy s využitím počítání cestujících................. 26
Bezpečnost je pro nás prioritou!
...lokomotivy a traťové vozy............................................................... 28
strana 18
Německá společnost TSL-ESCHA GMBH, partnerská společnost
Hans Turck GmbH & Co. KG, je už více jak 30 let předním představitelem výroby velmi odolných tlačítek, signalizace i systému
propojovací kabeláže pro všechny druhy přepravy osob i pro
všechny aplikace ve velmi prašném nebo vlhkém prostředí.
Umělá inteligence: úspory nákladů překladu................................. 30
Vlak, letadlo, silnice nebo loď, která doprava je nejzelenější?... 32
První chytrá tramvaj díky připojení k 5G........................................ .34
Rok 2021 je Evropským rokem železnice....................................... 36
Autonomní jízda tramvají po vozovně............................................ 38
Mošnovská zóna bude mít spojení s přístavem v Antverpách
39
Namíchej to, Toni! ...třeba i ve vlaku................................................ 40
a AŽD testuje systémy pro autonomní provoz
AŽD testuje systémy pro autonomní provoz vlaků
bez strojvedoucích ...............................................................................42
Kopidlnka, tedy trať Kopidlno–Dolní Bousov, se postupně proměňuje v experimentální dráhu. Společnost AŽD zde totiž začala testovat systémy pro autonomní provoz vlaků bez strojvedoucích na širé trati.
vlaků bez strojvedoucích
Sirius u Leo Express ..............................................................................44
Na zkušebním okruhu ve Velimi se představily nové vlakové
soupravy pro České dráhy ..................................................................46
inzerce
Inspirace pro vaše IT projekty
Srovnání podnikových aplikací
Přehled dodavatelů IT řešení
Kalendář IT konferencí a seminářů
Tematické seriály GDPR, eIDAS, Industry 4.0...
Při výběru IT řešení
nespoléhejte jen na štěstí
VROBSDSRXFKB[LQGG
T + T Technika a trh 6/2021
strana 42