44
kolejová doprava l technologie
Sirius by mohl jezdit v Německu,
Leo Express zvažuje úpravu
i pro tamní koleje
Osvědčení k přepravě osob
v Německu už má
Nové vlaky Leo Express Sirius nedávno pokročily do další fáze schvalování a Leo Express
s nimi plánuje v příštím roce svézt první pasažéry. První tři elektrické dvousystémové
jednotky budou schopné po schválení ERA jezdit v Česku, na Slovensku nebo v Polsku.
Leo Express má u výrobce CRRC zároveň opci na nákup dalších 30 jednotek, u kterých
zvažuje úpravu na vícesystémové, díky čemuž by Sirius mohl jezdit také po německých
kolejích či zabezpečovat přeshraniční spojení mezi Německem, Českem a dalšími
zeměmi. K provozu vlaků na německých kolejích získal Leo Express nedávno osvědčení,
které ho jako jediného českého soukromého dopravce opravňuje k přepravě osob
v Německu. Na německé tratě by tak mohl nabídnout zbrusu nové vlaky, které by díky
úpravě mohly jezdit také v Rakousku, Švýcarsku, Švédsku nebo Norsku.
Společnost Leo Express nově získal jako
jediný soukromý český dopravce osvědčení o bezpečnosti vztahující se na železniční provoz ve spolkové republice
Německo v oblasti osobní dopravy.
Německo je pro Leo Express stejně důležitým trhem jako ten český, slovenský
a polský, a proto nyní dopravce hledá
nové příležitosti na německých tratích.
Proto Leo Express nyní zvažuje úpravu
budoucích vlaků Sirius také pro německé koleje.
Leo Express už má pro Německo
osvědčení k přepravě osob
d
Nové jednotky, které právě vstoupily do
další fáze schvalovacího procesu, a ve kterých Leo Express plánuje svézt první cestující v příštím roce, jsou dvousystémové
(25 kV/3 kV) a mohou tak být nasazeny
na kolejích na celém území Česka, na Slovensku či v Polsku. U dalších 30 jednotek
Sirius, na které má Leo Express opci u výrobce, dopravce zvažuje úpravu na vícesystémové jednotky (rozšíření o napájecí
soustavu 15 KV, 16.7 Hz.), díky čemuž by
nové jednotky mohly jezdit také po německých kolejích. Právě pro ty Leo Express nedávno získal jako jediný český
soukromý dopravce osvědčení k přepravě
osob.
V případě, že dopravce nemá příslušné
osvědčení, musí jej zabezpečit subdodavatelsky od jiných dopravců, kteří jím disponují, což Leo Express dělal dosud. Nyní
je však schopen poskytovat komplexní
dopravní službu samostatně. Schvalovací
proces u Německého drážního úřadu EBA
trval téměř jeden rok. Leo Express získal
certifikát s minimální pomocí externích firem s využitím zejména vlastního knowhow. Na základě zkušeností z jiných evropských společností náklady na tento
proces obvykle dosahují stovek tisíc euro.
Leo Express tak může provozovat dopravu na základě vlastních bezpečnostních
osvědčení v České republice, Polsku,
Německu a také na Slovensku, má tak
značnou výhodu oproti dalším dopravcům, pro které je provozování dopravy
v sousedních zemích značně komplikovanější.
Leo Express Sirius
d
„Design nových souprav, který pochází
přímo z dílny Leo Express a českých dodavatelů, je ušit na míru potřebám našich
cestujících. A právě proto oni samotní
T+T T e c h n i k a a t r h 6/ 2 0 2 1