44

kolejová doprava l technologie

Sirius by mohl jezdit v Německu,

Leo Express zvažuje úpravu

i pro tamní koleje

Osvědčení k přepravě osob

v Německu už má

Nové vlaky Leo Express Sirius nedávno pokročily do další fáze schvalování a Leo Express

s nimi plánuje v příštím roce svézt první pasažéry. První tři elektrické dvousystémové

jednotky budou schopné po schválení ERA jezdit v Česku, na Slovensku nebo v Polsku.

Leo Express má u výrobce CRRC zároveň opci na nákup dalších 30 jednotek, u kterých

zvažuje úpravu na vícesystémové, díky čemuž by Sirius mohl jezdit také po německých

kolejích či zabezpečovat přeshraniční spojení mezi Německem, Českem a dalšími

zeměmi. K provozu vlaků na německých kolejích získal Leo Express nedávno osvědčení,

které ho jako jediného českého soukromého dopravce opravňuje k přepravě osob

v Německu. Na německé tratě by tak mohl nabídnout zbrusu nové vlaky, které by díky

úpravě mohly jezdit také v Rakousku, Švýcarsku, Švédsku nebo Norsku.

Společnost Leo Express nově získal jako

jediný soukromý český dopravce osvědčení o bezpečnosti vztahující se na železniční provoz ve spolkové republice

Německo v oblasti osobní dopravy.

Německo je pro Leo Express stejně důležitým trhem jako ten český, slovenský

a polský, a proto nyní dopravce hledá

nové příležitosti na německých tratích.

Proto Leo Express nyní zvažuje úpravu

budoucích vlaků Sirius také pro německé koleje.

Leo Express už má pro Německo

osvědčení k přepravě osob

d

Nové jednotky, které právě vstoupily do

další fáze schvalovacího procesu, a ve kterých Leo Express plánuje svézt první cestující v příštím roce, jsou dvousystémové

(25 kV/3 kV) a mohou tak být nasazeny

na kolejích na celém území Česka, na Slovensku či v Polsku. U dalších 30 jednotek

Sirius, na které má Leo Express opci u výrobce, dopravce zvažuje úpravu na vícesystémové jednotky (rozšíření o napájecí

soustavu 15 KV, 16.7 Hz.), díky čemuž by

nové jednotky mohly jezdit také po německých kolejích. Právě pro ty Leo Express nedávno získal jako jediný český

soukromý dopravce osvědčení k přepravě

osob.

V případě, že dopravce nemá příslušné

osvědčení, musí jej zabezpečit subdodavatelsky od jiných dopravců, kteří jím disponují, což Leo Express dělal dosud. Nyní

je však schopen poskytovat komplexní

dopravní službu samostatně. Schvalovací

proces u Německého drážního úřadu EBA

trval téměř jeden rok. Leo Express získal

certifikát s minimální pomocí externích firem s využitím zejména vlastního knowhow. Na základě zkušeností z jiných evropských společností náklady na tento

proces obvykle dosahují stovek tisíc euro.

Leo Express tak může provozovat dopravu na základě vlastních bezpečnostních

osvědčení v České republice, Polsku,

Německu a také na Slovensku, má tak

značnou výhodu oproti dalším dopravcům, pro které je provozování dopravy

v sousedních zemích značně komplikovanější.

Leo Express Sirius

d

„Design nových souprav, který pochází

přímo z dílny Leo Express a českých dodavatelů, je ušit na míru potřebám našich

cestujících. A právě proto oni samotní

T+T T e c h n i k a a t r h 6/ 2 0 2 1