50
manipulační technika l doprava
obsahuje motor s generátorem. Následuje
blok kabiny a poslední paket obsahuje
elekrovybavení. „Nakonec se pod rám
montují podvozky, které si vyrábíme v České Třebové,” uzavírá velmi zjednodušený
výklad Michal Schaffer.
Nová hala
s novými jeřáby Demag
d
Jednotlivé pakety se vyrábějí a kompletují na různých pracovištích společnosti CZ
LOKO. Jejich hmotnost je samozřejmě vysoká, což komplikuje manipulaci s nimi.
Součástí nově vybudované haly jsou proto
také čtyři mostové jeřáby Demag s nosností 32 tun. Miroslav Veltruský, obchodní
zástupce společnosti Demag, vysvětluje,
čím jsou výjimečné: „Jeřáby zde musí velmi
přesně manipulovat s břemeny o velkých
rozměrech a hmotnostech. Proto jsou kočky
vybaveny speciálním lanováním pro přesný
zdvih, což znamená, že hák zůstává v jedné
ose při zdvihání i spouštění břemene.”
Jde o nejnovější typ jeřábů s příhradovými nosníky (označovaný jako V-typ),
které mají mimo jiné vynikající dynamiku
a dlouhou životnost díky nízké vlastní
hmotnosti. V hale je několik pracovišť a čtyři standardní jeřáby Demag optimálně pokrývají jejich potřeby. V případě potřeby
manipulace s břemenem o vyšší hmostnosti než 32 tun, jsou jeřáby navrženy tak,
aby vždy dva jeřáby v jedné dráze dokázaly pracovat v tandemu, a tedy společně
uzvednout až 64 tun.
T+T T e c h n i k a a t r h 7 – 8 / 2 0 2 1
Kvalita na prvním místě
d
V oblasti jeřábů je u nás značně konkurenční prostředí, vždyť i sama společnost
Konecranes and Demag u nás zastupuje
dvě, částečně spolu soupeřící značky.
Proč si tedy v CZ LOKO vybrali právě toto řešení? „V první řadě jsme chtěli kvalitní jeřáby, na které se můžeme spolehnout.
Neméně důležité pak bylo, že pracovníci
firmy Demag nám vyšli absolutně vstříc ve
všech našich požadavcích. Všichni moji
kolegové se shodují, že úroveň spolupráce při dodávce těchto jeřábů byla mimořádná,” pochvaluje si vítěze výběrového
řízení pan Schaffer.
Kvalitu jeřábů Demag V-typ ukazují například patentované spoje, které redukují
frekvenci kmitání o 30 %. Příhradová konstrukce snižuje hmotnost jeřábu v průměru o 17 % a zdvojnásobuje životnost až do
500 000 zatěžovacích cyklů.
Miroslav Veltruský nám přiblížil, co vedlo k využití jeřábů V-type, právě u této
zakázky: „Vzhledem k váze a nosnosti je
tato konstrukce lehčí, ale současně pevnější, což má za výsledek stabilnější pohyb břemene při pohybu jeřábu. To současně pomohlo ušetřit i „kila” (a tedy také
cenu) na nosníkách jeřábové dráhy. Neméně důležité je i zvýšení prostupnosti
světla na hale u takto velkých konstrukcí.”
Na cestě k trvalé udržitelnosti
d
Firma CZ LOKO utváří budoucnost svého
oboru. Nejen automobilový průmyslu
směřuje k elektropohonům. Zatímco standardní posunovací lokomotivy byly vždy
poháněny spalovacím motorem, v CZ
LOKO začali vyrábět první lokomotivy
s hybridním pohonem vlastní konstrukce
již v roce 2003 a v tomto trendu stále
rozšiřují své portfolio, hlásí se tím ke snaze o trvalou udržitelnost využívání zdrojů.
O posunovacích lokomotivách by se dalo říci, že to nejsou sprinteři, ale maratonci, takže významnou část činnosti firmy
také zaujímají opravy a modernizace starších modelů, což je opět dobrý příklad, jak
šetřit naši planetu.
Dlouhodobá úspora se vytváří také pravidelnou péčí o výrobní prostředky. Kontrolu a údržbu jeřábů má starosti servisní
oddělení Demag, které je bezkonkurenčně největší v České republice.
p
Konecranes and Demag, s.r.o.
Bienerova 1536, 274 81 Slaný
Tel.: +420 312 514 111
www.demagcranes.cz
www.czloko.cz