6

služby l podpora výroby

MSV 2021 v Brně

...letos od 8. do 12. listopadu 2021

Mezinárodní strojírenský veletrh se v letošním roce

uskuteční od 8. do 12. listopadu 2021 v Brně. Hlavním

tématem bude opět digitalizace a automatizace

průmyslových procesů. Veletrh se zaměří také na obor

3D tisku, který se v současné době výrazně rozvíjí.

Společně s MSV se budou konat veletrhy TRANSPORT

A LOGISTIKA a ENVITECH. Dojde tedy k prezentaci

komplexních systémových řešení v oblasti dopravy

a logistiky a pozornost budě opět věnována cirkulární

ekonomice, která je jednou z prioritních oblastí

udržitelného rozvoje a adaptace průmyslu a obchodu.

Veletrhy jsou

pro podnikání nadále

důležité, říkají vystavovatelé

d

Upevnění kontaktů se stávajícími zákazníky, nové obchodní příležitosti a fyzická

prezentace firmy a produktů. To jsou tři

nejčastější důvody, proč se vystavovatelé

účastní veletrhů. Vyplývá to z průzkumu,

který realizovala společnost Veletrhy Brno

v březnu 2021. Do průzkumu se zapojilo

768 vystavovatelských firem z České republiky, Slovenska a dalšího zahraničí. Cílem průzkumu bylo odpovědět na otázku,

jaký potenciál budou mít veletrhy v postkovidové době.

Průzkum ukázal, že pro firmy mají veletrhy stále značnou hodnotu a smysl. 59 %

respondentů uvedlo, že veletrhy vnímají

jako velmi důležitý obchodní nástroj pro

své podnikání. Pro dalších 30 % jsou srovnatelné s ostatními možnostmi prezentace. S účastí na veletrhu počítá 79 % dotázaných firem.

Důvěra ve veletrhy vzrostla

d

Význam veletrhu pro podnikání firem byl

firmami hodnocen velmi vysokou známkou. Konkrétně 3,7 na pětibodové škále.

Zahraniční firmy si veletrhů cení dokonce

známkou 4,14. V porovnání s průzkumy

prováděnými před pandemií jde dokonce

o zvýšení důvěry. Ve slovních komentářích vystavovatelské firmy upozorňují nejen na ztrátu osobního kontaktu, ale i na finanční ztráty z důvodu nemožnosti

prezentovat nové produkty či technologie

a tím nezískáním budoucích zakázek.

„Právě skutečnost, že se veletrhy nemohou konat, zvýšily jejich hodnotu v marketingové a obchodní strategii firem. Jednoduše řečeno, firmy znatelně pociťují ztrátu

kontaktů a nových obchodních příležitostí,

které se na veletrhu rodí,“ upřesnil Jaroslav

Bílek, mluvčí společnosti a autor průzkumu.

Chceme se setkávat!

On-line není alternativa!

d

Pro účastníky veletrhu je nejdůležitější

udržování kontaktu se zákazníky a nové

obchodní příležitosti, tj. navazování nových kontaktů, stejně jako prezentace firmy a produktů.

„Osobní kontakt je jedním z klíčových

faktorů úspěšné dlouhodobé spolupráce

s našimi partnery. Veletrhy, na kterých

každoročně vystavujeme, jsou z tohoto

důvodu pro nás důležité. Potkáváme se

zde jak s novými, tak i s našimi dlouholetými zákazníky na straně jedné, a s dodavateli a výrobci stávajícími i novými na

straně druhé,“ doplnil Daniel Charvát, výkonný ředitel, BIBUS s.r.o.

„Pandemická opatření zakázala osobní kontakty, což všichni postrádáme.

Průzkum potvrzuje, že firmy osobní setkání pro rozvoj podnikání

potřebují a chtějí proto nadále využívat veletrhy,

jejichž multifunkčnost vysoce oceňují,“ komentoval výsledky

průzkumu generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.

T+T T e c h n i k a a t r h 7 – 8 / 2 0 2 1

”

Vzhledem k tomu, že je pro firmy důležité

setkávání se zákazníky, není pro ně alternativa ve formě on-line veletrhů vhodná.

Potvrzuje to i výsledek průzkumu, ve kterém 69 % vystavovatelů deklarovalo, že

pro ně virtuální akce nejsou zajímavé.

Část z respondentů by pouze uvítala doplnit veletržní účast o on-line prostředky, například vystoupení kolegů nebo odborníků

ze zahraničí prostřednictvím videokonference. Za přínosné považuje virtuální či

hybridní veletrhy pouze 7 % dotázaných.

To potvrzuje i nízká účast firem na německých světových veletrzích, které se

nekonaly prezenční formou, ale v on-line

formátu.

Po pandemii se na výstaviště

vrátíme, vzkazují firmy

d

Jelikož se on-line prostředí neukázalo jako

efektivní náhrada veletrhů, většina vystavovatelů se už těší, až se otevřou brány

veletržního areálu. 79 % respondentů se

hodlá na veletrhy vrátit. Dalších 11 % neumí z důvodu nejistoty dalšího vývoje

svou potenciální účast nyní posoudit. Zájem o veletrhy podtrhuje skutečnost, že se

zástupci firem chtějí vrátit nejen v roli vystavovatelů, ale také v roli návštěvníků.

„Většina vystavovatelů se již nyní přihlásila na přeložený ročník veletrhu v roce

2022,“ potvrzuje zájem firem o účast na

příštím veletrhu AMPER generální ředitel

společnosti Terinvest Jiří Šviga.

„I v současné době plně rozvinutých informačních technologií pokládám účast

na veletrzích, a tím i jejich pořádání, za klíčový komerční nástroj, který dlouhá léta

používáme a hodláme používat i nadále,

jakmile to okolnosti opět dovolí. Osobní

setkávání nejen s potenciálními zákazníky,

ale i s mnoha obchodními partnery, výměna zkušeností a názorů, získávání nových

poznatků a kontaktů na kompaktním rozměru veletrhu je vždy mimořádnou výhodou a také velkou časovou úsporou.

Množství informací, získaných během jednoho jediného veletržního týdne, lze jen

těžko elektronickou komunikací nahradit,“ potvrdil David Kratochvíl, generální

ředitel TAIMA s.r.o.

„Oživení v oblasti komunikace s vystavovateli je znát. Je cítit velký zájem o účast

na veletrzích, a to zejména v B2B segmentu, který potřebuje své výrobky ukázat odběratelům a porovnat s konkurencí.

To je mimo jiné funkce veletrhu, která je

nezaměnitelná s jiným marketingovým