6
služby l podpora výroby
MSV 2021 v Brně
...letos od 8. do 12. listopadu 2021
Mezinárodní strojírenský veletrh se v letošním roce
uskuteční od 8. do 12. listopadu 2021 v Brně. Hlavním
tématem bude opět digitalizace a automatizace
průmyslových procesů. Veletrh se zaměří také na obor
3D tisku, který se v současné době výrazně rozvíjí.
Společně s MSV se budou konat veletrhy TRANSPORT
A LOGISTIKA a ENVITECH. Dojde tedy k prezentaci
komplexních systémových řešení v oblasti dopravy
a logistiky a pozornost budě opět věnována cirkulární
ekonomice, která je jednou z prioritních oblastí
udržitelného rozvoje a adaptace průmyslu a obchodu.
Veletrhy jsou
pro podnikání nadále
důležité, říkají vystavovatelé
d
Upevnění kontaktů se stávajícími zákazníky, nové obchodní příležitosti a fyzická
prezentace firmy a produktů. To jsou tři
nejčastější důvody, proč se vystavovatelé
účastní veletrhů. Vyplývá to z průzkumu,
který realizovala společnost Veletrhy Brno
v březnu 2021. Do průzkumu se zapojilo
768 vystavovatelských firem z České republiky, Slovenska a dalšího zahraničí. Cílem průzkumu bylo odpovědět na otázku,
jaký potenciál budou mít veletrhy v postkovidové době.
Průzkum ukázal, že pro firmy mají veletrhy stále značnou hodnotu a smysl. 59 %
respondentů uvedlo, že veletrhy vnímají
jako velmi důležitý obchodní nástroj pro
své podnikání. Pro dalších 30 % jsou srovnatelné s ostatními možnostmi prezentace. S účastí na veletrhu počítá 79 % dotázaných firem.
Důvěra ve veletrhy vzrostla
d
Význam veletrhu pro podnikání firem byl
firmami hodnocen velmi vysokou známkou. Konkrétně 3,7 na pětibodové škále.
Zahraniční firmy si veletrhů cení dokonce
známkou 4,14. V porovnání s průzkumy
prováděnými před pandemií jde dokonce
o zvýšení důvěry. Ve slovních komentářích vystavovatelské firmy upozorňují nejen na ztrátu osobního kontaktu, ale i na finanční ztráty z důvodu nemožnosti
prezentovat nové produkty či technologie
a tím nezískáním budoucích zakázek.
„Právě skutečnost, že se veletrhy nemohou konat, zvýšily jejich hodnotu v marketingové a obchodní strategii firem. Jednoduše řečeno, firmy znatelně pociťují ztrátu
kontaktů a nových obchodních příležitostí,
které se na veletrhu rodí,“ upřesnil Jaroslav
Bílek, mluvčí společnosti a autor průzkumu.
Chceme se setkávat!
On-line není alternativa!
d
Pro účastníky veletrhu je nejdůležitější
udržování kontaktu se zákazníky a nové
obchodní příležitosti, tj. navazování nových kontaktů, stejně jako prezentace firmy a produktů.
„Osobní kontakt je jedním z klíčových
faktorů úspěšné dlouhodobé spolupráce
s našimi partnery. Veletrhy, na kterých
každoročně vystavujeme, jsou z tohoto
důvodu pro nás důležité. Potkáváme se
zde jak s novými, tak i s našimi dlouholetými zákazníky na straně jedné, a s dodavateli a výrobci stávajícími i novými na
straně druhé,“ doplnil Daniel Charvát, výkonný ředitel, BIBUS s.r.o.
„Pandemická opatření zakázala osobní kontakty, což všichni postrádáme.
Průzkum potvrzuje, že firmy osobní setkání pro rozvoj podnikání
potřebují a chtějí proto nadále využívat veletrhy,
jejichž multifunkčnost vysoce oceňují,“ komentoval výsledky
průzkumu generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.
T+T T e c h n i k a a t r h 7 – 8 / 2 0 2 1
”
Vzhledem k tomu, že je pro firmy důležité
setkávání se zákazníky, není pro ně alternativa ve formě on-line veletrhů vhodná.
Potvrzuje to i výsledek průzkumu, ve kterém 69 % vystavovatelů deklarovalo, že
pro ně virtuální akce nejsou zajímavé.
Část z respondentů by pouze uvítala doplnit veletržní účast o on-line prostředky, například vystoupení kolegů nebo odborníků
ze zahraničí prostřednictvím videokonference. Za přínosné považuje virtuální či
hybridní veletrhy pouze 7 % dotázaných.
To potvrzuje i nízká účast firem na německých světových veletrzích, které se
nekonaly prezenční formou, ale v on-line
formátu.
Po pandemii se na výstaviště
vrátíme, vzkazují firmy
d
Jelikož se on-line prostředí neukázalo jako
efektivní náhrada veletrhů, většina vystavovatelů se už těší, až se otevřou brány
veletržního areálu. 79 % respondentů se
hodlá na veletrhy vrátit. Dalších 11 % neumí z důvodu nejistoty dalšího vývoje
svou potenciální účast nyní posoudit. Zájem o veletrhy podtrhuje skutečnost, že se
zástupci firem chtějí vrátit nejen v roli vystavovatelů, ale také v roli návštěvníků.
„Většina vystavovatelů se již nyní přihlásila na přeložený ročník veletrhu v roce
2022,“ potvrzuje zájem firem o účast na
příštím veletrhu AMPER generální ředitel
společnosti Terinvest Jiří Šviga.
„I v současné době plně rozvinutých informačních technologií pokládám účast
na veletrzích, a tím i jejich pořádání, za klíčový komerční nástroj, který dlouhá léta
používáme a hodláme používat i nadále,
jakmile to okolnosti opět dovolí. Osobní
setkávání nejen s potenciálními zákazníky,
ale i s mnoha obchodními partnery, výměna zkušeností a názorů, získávání nových
poznatků a kontaktů na kompaktním rozměru veletrhu je vždy mimořádnou výhodou a také velkou časovou úsporou.
Množství informací, získaných během jednoho jediného veletržního týdne, lze jen
těžko elektronickou komunikací nahradit,“ potvrdil David Kratochvíl, generální
ředitel TAIMA s.r.o.
„Oživení v oblasti komunikace s vystavovateli je znát. Je cítit velký zájem o účast
na veletrzích, a to zejména v B2B segmentu, který potřebuje své výrobky ukázat odběratelům a porovnat s konkurencí.
To je mimo jiné funkce veletrhu, která je
nezaměnitelná s jiným marketingovým