Geis_c.qxd
4.8.2020
9:30
Page 59
manipulační technika l doprava
si sám hlídá, aby se v jeho nabídce neobjevilo zboží, které není ve skladu,” vysvětluje
vedoucí pohořelického distribučního centra Vladimíra Tučková.
„Objednávky v e-shopu dm drogerie se
propisují do našeho WMS. Objednávky,
které dostaneme do 12 hodin, musíme
ještě odpoledne vyexpedovat z distribučního centra,” říká vedoucí směny Václav
Veverka.
Vlastní vychystávání probíhá dvěma způsoby v závislosti na druhu zboží. U drobnějších položek, jako jsou kosmetika,
čisticí prostředky nebo potraviny, skladník
z policových regálů pomocí mobilního
prstového skeneru vychystává šest zakázek najednou a každou z nich v rámci
drobného sortimentu kompletuje. Větší
sortiment, například velká balení toaletního papíru, pleny nebo granule pro psy, se
skladuje v běžných regálech na paletách
a vychystává se zvlášť. Pokud jsou oba
druhy zboží součástí jedné objednávky,
pak se konsolidují ještě před balením.
Objednávka může zahrnovat jednu ale
třeba i deset nebo více položek zboží, z nichž každé má různou velikost, tvar, hmotnost či odlišné požadavky na zabalení. Balicí pracoviště je proto důležitým místem
expedičního skladu obsluhujícího e-shop.
Je také místem poslední kontroly vychystaných položek, aby se k zákazníkovi vydalo přesně to zboží, které si objednal.
Balení sortimentu sestávajícího z několika tisíců nejrůznějších položek klade na
baliče velké nároky. Vyžaduje jeho zkušenost, představivost a pečlivost. Skladníci
jsou proto opakovaně proškolováni a musejí se seznámit s manuálem, který stanoví, jak musí být které zboží zabaleno. Školení baličů se opakuje kdykoli se objeví
nějaký nedostatek nebo pokud dm drogerie rozhodne o změně způsobu balení.
dm drogerie klade opravdu velký důraz
na to, aby způsob balení zásilek a obalové
materiály co nejméně zatěžovaly životní
prostředí a pracuje průběžně na optimalizaci. „Na základě výsledků studie LCA
(LCA = Life Cycle Assesssment, životní cyklus produktu), kterou pro nás na náš podnět zpracovala Vysoká škola chemická
a technologická v Praze (VŠCHT), víme,
že díky zavedení klipových sáčků v roce
2018 se celkový dopad online zásilek na
životní prostředí snížil o 23 %, respektive
o 34 % v závislosti na typu a velikosti zásilky. Jedná se o komplexní pohled na životní cyklus celé online objednávky, nikoliv pouze z pohledu úspory plastového
materiálu. I nadále hledáme možnosti, jak
ještě více redukovat dopady používání
obalového materiálu u online zásilek na
životní prostředí,” vysvětluje Jiří Peroutka.
Balení objednávek dm drogerie probíhá s využitím válečkové dráhy, po níž se
vychystané zboží pohybuje k jednotlivým
baličům. Z hlediska způsobu balení se
zboží rozděluje do sedmi skupin. Potraviny se musí oddělit, u položek s otevíracími
uzávěry, jako jsou třeba šampony či pleťová mléka, musí balič uzávěry přelepit lepicí páskou. Některé zboží se umísťuje do
uzavíratelných sáčků. Balíky se vystýlají
nafukovacími polštářky, které tlumí rázy
vznikající během dopravy a snižují tak
možnost poškození. Každá položka se
znovu skenuje a kontroluje v systému.
Každé místo balicího pracoviště hlídají kamery, které jsou jedním z mnoha prvků
kontroly procesu zpracování zásilek a nemalou měrou přispívají k velmi nízké chybovosti, která v pohořelickém skladu dosahuje průměrně pouhého 0,05 %.
Kamerové záznamy se pro případ reklamace uchovávají po dobu tří měsíců.
„Kromě zásobování e-shopového skladu
zavážíme z centrálních skladů i kamenné
obchody dm drogerie. V rámci spolupráce s tímto zákazníkem tak využíváme
všechny produkty, které skupina Geis nabízí. To znamená celovozovou přepravu,
systémovou paletovou přepravu v režimu
B2B i B2C, skladování a manipulaci, služby VAS i dodávku obalového materiálu,”
konstatuje Vladimíra Tučková.
p
Foto: Geis CZ s.r.o.
Více informací na:
www.geis.cz
O skupině Geis
d
Skupina Geis má hlavní sídlo v německém městě Bad Neustadt. Její historie se
začala odvíjet již v roce 1945, kdy Hans
Geis založil dopravní společnost. Během
své existence se rozvinula v globálního
poskytovatele komplexních logistických
služeb. Celou skupinu vlastní a řídí po celou dobu rodina Geis. Dnes zaměstnává
kolem 6 480 lidí a v roce 2019 dosáhl
1,038 miliardy eur čistého obratu, poprvé
tak překročil pověstnou miliardu. Meziročně se jedná o nárůst o 9,5 %.
Do skupiny patří společnosti v Německu, Švýcarsku, Lucembursku, Rakousku, Polsku, České republice a na Slovensku. Hlavní oblasti podnikání
skupiny Geis jsou Road Services (paletové/kusové a celovozové přepravy),
Logistics Services (kontraktní logistika,
výroba obalů) a Air+Sea Services (letecké a námořní přepravy, speciální projekty přeprav).
V České republice patří do skupiny
Geis firmy Geis CZ s.r.o., Geis CZ
Air+Sea s.r.o., Geis Solution CZ s.r.o. a Spedition Feico, spol. s r.o. Na Slovensku je
to Geis SK s.r.o. Česko-slovenská část
skupiny zajišťuje komplexní logistické
služby: kusové, paletové a celovozové
přepravy, letecké a námořní přepravy,
kontraktní logistiku včetně vývoje a výroby obalů, od jednoduchého skladování
až po sofistikované logistické projekty.
Zaměstnává více než 1 500 pracovníků
na 35 pobočkách a v roce 2019 dosáhla
obratu 6,4 miliard Kč.
www.technikaatrh.cz
59