Geis_c.qxd

4.8.2020

9:30

Page 59

manipulační technika l doprava

si sám hlídá, aby se v jeho nabídce neobjevilo zboží, které není ve skladu,” vysvětluje

vedoucí pohořelického distribučního centra Vladimíra Tučková.

„Objednávky v e-shopu dm drogerie se

propisují do našeho WMS. Objednávky,

které dostaneme do 12 hodin, musíme

ještě odpoledne vyexpedovat z distribučního centra,” říká vedoucí směny Václav

Veverka.

Vlastní vychystávání probíhá dvěma způsoby v závislosti na druhu zboží. U drobnějších položek, jako jsou kosmetika,

čisticí prostředky nebo potraviny, skladník

z policových regálů pomocí mobilního

prstového skeneru vychystává šest zakázek najednou a každou z nich v rámci

drobného sortimentu kompletuje. Větší

sortiment, například velká balení toaletního papíru, pleny nebo granule pro psy, se

skladuje v běžných regálech na paletách

a vychystává se zvlášť. Pokud jsou oba

druhy zboží součástí jedné objednávky,

pak se konsolidují ještě před balením.

Objednávka může zahrnovat jednu ale

třeba i deset nebo více položek zboží, z nichž každé má různou velikost, tvar, hmotnost či odlišné požadavky na zabalení. Balicí pracoviště je proto důležitým místem

expedičního skladu obsluhujícího e-shop.

Je také místem poslední kontroly vychystaných položek, aby se k zákazníkovi vydalo přesně to zboží, které si objednal.

Balení sortimentu sestávajícího z několika tisíců nejrůznějších položek klade na

baliče velké nároky. Vyžaduje jeho zkušenost, představivost a pečlivost. Skladníci

jsou proto opakovaně proškolováni a musejí se seznámit s manuálem, který stanoví, jak musí být které zboží zabaleno. Školení baličů se opakuje kdykoli se objeví

nějaký nedostatek nebo pokud dm drogerie rozhodne o změně způsobu balení.

dm drogerie klade opravdu velký důraz

na to, aby způsob balení zásilek a obalové

materiály co nejméně zatěžovaly životní

prostředí a pracuje průběžně na optimalizaci. „Na základě výsledků studie LCA

(LCA = Life Cycle Assesssment, životní cyklus produktu), kterou pro nás na náš podnět zpracovala Vysoká škola chemická

a technologická v Praze (VŠCHT), víme,

že díky zavedení klipových sáčků v roce

2018 se celkový dopad online zásilek na

životní prostředí snížil o 23 %, respektive

o 34 % v závislosti na typu a velikosti zásilky. Jedná se o komplexní pohled na životní cyklus celé online objednávky, nikoliv pouze z pohledu úspory plastového

materiálu. I nadále hledáme možnosti, jak

ještě více redukovat dopady používání

obalového materiálu u online zásilek na

životní prostředí,” vysvětluje Jiří Peroutka.

Balení objednávek dm drogerie probíhá s využitím válečkové dráhy, po níž se

vychystané zboží pohybuje k jednotlivým

baličům. Z hlediska způsobu balení se

zboží rozděluje do sedmi skupin. Potraviny se musí oddělit, u položek s otevíracími

uzávěry, jako jsou třeba šampony či pleťová mléka, musí balič uzávěry přelepit lepicí páskou. Některé zboží se umísťuje do

uzavíratelných sáčků. Balíky se vystýlají

nafukovacími polštářky, které tlumí rázy

vznikající během dopravy a snižují tak

možnost poškození. Každá položka se

znovu skenuje a kontroluje v systému.

Každé místo balicího pracoviště hlídají kamery, které jsou jedním z mnoha prvků

kontroly procesu zpracování zásilek a nemalou měrou přispívají k velmi nízké chybovosti, která v pohořelickém skladu dosahuje průměrně pouhého 0,05 %.

Kamerové záznamy se pro případ reklamace uchovávají po dobu tří měsíců.

„Kromě zásobování e-shopového skladu

zavážíme z centrálních skladů i kamenné

obchody dm drogerie. V rámci spolupráce s tímto zákazníkem tak využíváme

všechny produkty, které skupina Geis nabízí. To znamená celovozovou přepravu,

systémovou paletovou přepravu v režimu

B2B i B2C, skladování a manipulaci, služby VAS i dodávku obalového materiálu,”

konstatuje Vladimíra Tučková.

p

Foto: Geis CZ s.r.o.

Více informací na:

www.geis.cz

O skupině Geis

d

Skupina Geis má hlavní sídlo v německém městě Bad Neustadt. Její historie se

začala odvíjet již v roce 1945, kdy Hans

Geis založil dopravní společnost. Během

své existence se rozvinula v globálního

poskytovatele komplexních logistických

služeb. Celou skupinu vlastní a řídí po celou dobu rodina Geis. Dnes zaměstnává

kolem 6 480 lidí a v roce 2019 dosáhl

1,038 miliardy eur čistého obratu, poprvé

tak překročil pověstnou miliardu. Meziročně se jedná o nárůst o 9,5 %.

Do skupiny patří společnosti v Německu, Švýcarsku, Lucembursku, Rakousku, Polsku, České republice a na Slovensku. Hlavní oblasti podnikání

skupiny Geis jsou Road Services (paletové/kusové a celovozové přepravy),

Logistics Services (kontraktní logistika,

výroba obalů) a Air+Sea Services (letecké a námořní přepravy, speciální projekty přeprav).

V České republice patří do skupiny

Geis firmy Geis CZ s.r.o., Geis CZ

Air+Sea s.r.o., Geis Solution CZ s.r.o. a Spedition Feico, spol. s r.o. Na Slovensku je

to Geis SK s.r.o. Česko-slovenská část

skupiny zajišťuje komplexní logistické

služby: kusové, paletové a celovozové

přepravy, letecké a námořní přepravy,

kontraktní logistiku včetně vývoje a výroby obalů, od jednoduchého skladování

až po sofistikované logistické projekty.

Zaměstnává více než 1 500 pracovníků

na 35 pobočkách a v roce 2019 dosáhla

obratu 6,4 miliard Kč.

www.technikaatrh.cz

59