KUKA_c.qxd

62

4.8.2020

9:49

Page 62

pohony l automatizace l převody

Robotické pozadí

testuje sedadla automobilů

V závodě Ford-Werke

v Kolíně nad Rýnem

provádí robot KUKA

plně automatizované

testy autosedaček

při simulaci lidského

pozadí.

Jablko, meruňka nebo hruška – lidské pozadí má mnoho různých podob. Zajištění

pohodlného usazení a požadované bezpečnosti pro mnoho různých tvarů pozadí

je hlavním požadavkem, který musí splňovat autosedačky. Patří tedy mezi autodíly,

které jsou nejintenzivněji testovány. Ve

vývojovém centru společnosti Ford v Kolíně nad Rýnem-Merkenich se na něm podílejí dva roboty KUKA. Tyto roboty testují nové autosedačky přibližně 25 000×

a simulují velmi rozdílné profily zatížení

během nasedání a vysedání.

Testy sedaček jsou intenzivní

d

Henry Ford byl skutečným vizionářem a jako první využil ve výrobě montážní linku.

Kdyby měl dnes možnost vidět, jak jsou autosedačky testovány moderními prostředky v závodě Ford v Německu, byl by určitě

nadšený. Protože pokud jde o pohodlí

T+T T e c h n i k a a t r h 5 – 6 / 2 0 2 0

sedadel jejich zákazníků, americká automobilka bere svou práci opravdu vážně.

Při vývoji se nová sedadla podrobují několika přísným testům kvality. „Když si

sedneme v autě, naše sedačka nám dává

pocit pohodlí a kvality od prvního okamžiku. Je to nejdůležitější kontaktní místo mezi lidmi a jejich vozidly,” říká Svenja Fröhlich, Ford Test Engineer. To je důvod, proč

patří autosedačky mezi části auta, které

jsou intenzivně zkoušeny.

Robot KUKA řady KR QUANTEC

v permanenci

d

Velkou výzvou je podrobný a komplexní

pohled na sedadla i celý proces jejich

využití. Jak se lidé dostanou do svých

aut? Které síly z toho vyplývají? Jak

ovlivňuje velikost a hmotnost řidiče sedadlo a materiál? Automobilový výrobce

odpovídá na tyto otázky prostřednictvím zkušebního postupu. Ford simuluje použití sedadel pomocí robota

KUKA řady KR QUANTEC. Na rameni

automatu je namontována figurína

OccuForm, která na předdefinovaných

kontaktních bodech zatěžuje sedadlo

automobilu a zaznamenává křivky síly

a dráhy. Celkový systém se nazývá

KUKA OccuBot a je řízen pomocí

KUKA System Software 8.3 a softwaru

KUKA.OccuBot 3.1.