úvodník

Zdá se mi, že kvalita absolventů středních a vysokých škol, ucházejících se

o zaměstnání či již pracujících, se postupně zvyšuje. Aktuálně manažeři považují za jeden z největších problémů

velmi malou propojenost výuky s praxí.

Uvádějí, že studenti jsou na školách

připravování velmi teoreticky (většinou

nedostatečně) a praxi poznají až po absolvování studia.

Nicméně představitelé firem se shodují, že absolventi stále pokulhávají ve

schopnostech projektového řízení a práce v týmu. Především jde o schopnost

otevřené nekonfliktní komunikace a prezentační dovednosti. Stále více mladých

lidí utí ká od pevného řádu k různým

volnočasovým aktivitám, kde nejsou nuceni dodržovat zaběhlá pravidla, pevný

řád. Týmový duch, loajalita vůči skupině, ať sportovní či pracovní pro mladé

není prioritou, bohužel. Kdysi tyto dovednosti bylo možné získat a trénovat,

v dnešní době řadě mladých lidí chybí

pokora a schopnost práce v týmu. Proto

firmy opět zařazují po přijetí absolventa

základní seznámení zaměstnance s podnikem formou rotujícího zaměstnání tak,

aby dotyčný např. během jednoho roku

vystřídal ve firmě několik profesí, absolvoval i zahraniční stáže a lépe se připravil na svoji budoucí pracovní pozici.

Podle posledních průzkumů se mírně

liší požadavky průmyslových podniků

a linie v ýuk y na školách. Spolupráce

škol s praxí by tak měla být propojenější

a hlavně oboustranná, což přinese pouze kvalitnější komunikace.

Nedávno jsem v yslechl komunikaci

několika mladých studentů psychologie o jejich možné budoucí profesi na

postu HR manažera. Shodou okolností

3

jednoho ze studentů znám, sám se potýkal s vlastními problémy. Proto je mi těžko uvěřitelné, že bychom se měli v budoucnu ve firmách opírat o tak křehké

stavební náborové kameny.

Ale třeba se mýlím…

Ing. Aleš Vítek

šéfredaktor časopisu

T+T Technika a trh

ČTĚTE ČASOPIS

V PDF VERZI ONLINE:

inzerce

Ziskovost závisí na maximalizaci dostupnosti výroby. Musíme

YOU CAN DO THAT

116554 DigiTrans valve cycle YCDT_CZ_210x140.indd 1

obsah_uvod.indd 3

6/18/2020 8:40:31 AM

4.8.2020 14:59:26