SKF_c_koleje.qxd
1.6.2022
13:14
Page 25
kolejová doprava l komponenty
bez jakékoliv kontaminace. Tento přístup
zaručuje, že ložisko pak vydrží až dvojnásobný nájezd či 10 let provozu. Časové
omezení je pak dáno čistě jen životností
použitého maziva. Na druhou stranu však
příliš nedoporučujeme montáž těchto ložiskových jednotek za tepla, je nutné použít speciální montážní lisy.
Další důležitou skupinou SKF výrobků
jsou pak řešení pro železniční převodovky
či trakční motory. Tady je paleta SKF produktů daleko pestřejší, nacházíme zde jak
katalogová válečková, kuličková či kuželíková ložiska, tak i poměrně sofistikované
hybridní, izolované či dokonce senzorované typy. Účelem těchto high-end provedení je nejčastěji omezit průchod a následné poškození způsobená elektrickým
proudem, prodloužit domazávací intervaly či zvyšovat životnost ložisek.
Naší neméně významnou produktovou
oblastí je pak bezpochyby vzdálená diagnostika. Kupříkladu pomocí jednotek
IMX rail a souvisejících senzorů jsme
schopni měřit a analyzovat drtivou většinu
poškození nápravových, motorových či
převodovkových ložisek, poškození kol,
případné vykolejení či aktuální stav kolejového svršku. Data je v omezené, ale stále využitelné míře možno vyhodnocovat
přímo v IMX Rail jednotce samotné nebo
naměřené údaje posílat do vzdáleného diagnostického centra, které se nachází například v Ostravě. Toto řešení není drahé
a umožňuje efektivně předejít potenciálně velmi nákladným problémům, nemluvě
o zvýšení bezpečnosti všech zúčastněných stran. Jednotky IMX Rail či jednodušší ekvivalent s názvem InsightRail se
pak také mohou sloužit k prodloužení
údržbových intervalů železničních vozidel. Montáž je jednotek je velmi jednoduchá, nenákladná a rychlá. Každé diagnostické řešení připravujeme každému
zákazníkovi na míru.
V čem je SKF poměrně unikátní je rovněž
velmi silná podpora lokálních aplikačních
inženýrů, kteří našim zákazníkům dokáži
velmi rychle pomoci s výpočty, identifikací
správného technického řešení, při školeních, vyhodnocování reklamací či přípravě technické dokumentace a montážních
25
manuálů. To vnímáme jako svou skutečně
velmi silnou konkurenční výhodu.
p Kde se ložiska SKF
v současné době pro evropské
zákazníky vyrábějí?
V železničním segmentu naši evropští zákazníci dostávají zakoupené výrobky z následujících výrobních závodů. Největším
výrobním závodem je pravděpodobně
německý Schweinfurt, kde se vyrábějí
pokračování
www.skf.cz
www.technikaatrh.cz
a