Acri_export_c.qxd
25.5.2023
22:39
Page 23
23
kolejová doprava l komponenty
utkat o velké tendry. Firma totiž nabízí
velmi inovativní řešení kol pro vlaky, tramvaje či metro, které snižují hlučnost veřejné dopravy. Nicméně veliký potenciál vidí
firma i v Asii, kde má hned dvě zastoupení, a to v Indii a Hong Kongu.
TTC MARCONI působí od roku 1993 na
evropských telekomunikačních trzích jako
systémový integrátor a významný dodavatel komunikačních sítí nové generace, a to
zejména pro oblast kritické infrastruktury,
energetiky, dopravy, veřejné správy, obrany a bezpečnosti. Zastoupení prostřednictvím poboček má TTC MARCONI například na Slovensku a Ukrajině.
Společnost První Signální zabezpečuje
dopravu v metru i na tramvajových linkách a depech. V poslední době se zaměřuje i na segment Smart City. Se svými
chytrými řešeními dobývá svět, kdy má
zastoupení mimo Evropu (Slovensko,
Polsko, Bulharsko, Finsko, Švédsko, Norsko, Lotyšsko, Litva, Estonsko, Turecko)
také v USA a Izraeli.
p
www.acri.cz
V ČR se momentálně projektuje přes
300 kilometrů vysokorychlostních tratí
Správa železnic uzavřela další smlouvu na
projekční práce pro budoucí síť vysokorychlostních tratí (VRT). Technický návrh
získá úsek VRT Střední Čechy mezi Poříčany a Světlou nad Sázavou, který bude
součástí trati z Prahy do Brna. Projektanti
podrobně připravují už více než 300 kilometrů nových tratí.
Zakázku na vypracování dokumentace
pro územní rozhodnutí (DÚR) a podkladů
pro proces EIA získalo sdružení složené ze
společností SUDOP PRAHA, Egis Rail,
Mott MacDonald CZ a MOTT
MACDONALD LIMITED. Tendr byl vyhlášen v souladu s metodou Best Value, která výrazně přispívá k výběru kvalitního
dodavatele a snižuje riziko nedostatků výsledného díla. Správa železnic pomocí této metody stanovila také důležité projektové cíle, které zahrnovaly ohleduplnost
stavby ke svému okolí a životnímu prostředí. Trať by měla také v co největší míře
splynout s krajinou. Zadávací řízení bylo
nastaveno s ohledem na dosavadní zkušenosti s projednáváním projektu v regionech.
Téměř 80kilometrový úsek navazuje na
již projektovanou VRT Polabí z Prahy do
Poříčan, která je rovněž součástí nové vysokorychlostní trati z hlavního města do
Brna. Harmonogram prací předpokládá
získání územního rozhodnutí v roce 2025.
Stavba samotná by pak měla začít zhruba
o dva roky později. Trať bude sloužit výhradně osobní dopravě a vlaky po ní budou jezdit rychlostí 320 km/h. Cesta mezi
Prahou a Brnem se po dokončení celé trati zkrátí na jednu hodinu.
Správa železnic od dnešního dne připravuje technický návrh pro více než 300 kilometrů nových vysokorychlostních tratí.
Pokračují také projekční práce pro dva
terminály VRT – Praha východ a Roudnice
nad Labem. V letošním roce budou dokončeny technické návrhy několika tratí,
zahájeny přípravy na tendry Design & Build a nastaveny procesy pro majetkoprávní vypořádání.
p
www.technikaatrh.cz