Acri_export_c.qxd

25.5.2023

22:39

Page 23

23

kolejová doprava l komponenty

utkat o velké tendry. Firma totiž nabízí

velmi inovativní řešení kol pro vlaky, tramvaje či metro, které snižují hlučnost veřejné dopravy. Nicméně veliký potenciál vidí

firma i v Asii, kde má hned dvě zastoupení, a to v Indii a Hong Kongu.

TTC MARCONI působí od roku 1993 na

evropských telekomunikačních trzích jako

systémový integrátor a významný dodavatel komunikačních sítí nové generace, a to

zejména pro oblast kritické infrastruktury,

energetiky, dopravy, veřejné správy, obrany a bezpečnosti. Zastoupení prostřednictvím poboček má TTC MARCONI například na Slovensku a Ukrajině.

Společnost První Signální zabezpečuje

dopravu v metru i na tramvajových linkách a depech. V poslední době se zaměřuje i na segment Smart City. Se svými

chytrými řešeními dobývá svět, kdy má

zastoupení mimo Evropu (Slovensko,

Polsko, Bulharsko, Finsko, Švédsko, Norsko, Lotyšsko, Litva, Estonsko, Turecko)

také v USA a Izraeli.

p

www.acri.cz

V ČR se momentálně projektuje přes

300 kilometrů vysokorychlostních tratí

Správa železnic uzavřela další smlouvu na

projekční práce pro budoucí síť vysokorychlostních tratí (VRT). Technický návrh

získá úsek VRT Střední Čechy mezi Poříčany a Světlou nad Sázavou, který bude

součástí trati z Prahy do Brna. Projektanti

podrobně připravují už více než 300 kilometrů nových tratí.

Zakázku na vypracování dokumentace

pro územní rozhodnutí (DÚR) a podkladů

pro proces EIA získalo sdružení složené ze

společností SUDOP PRAHA, Egis Rail,

Mott MacDonald CZ a MOTT

MACDONALD LIMITED. Tendr byl vyhlášen v souladu s metodou Best Value, která výrazně přispívá k výběru kvalitního

dodavatele a snižuje riziko nedostatků výsledného díla. Správa železnic pomocí této metody stanovila také důležité projektové cíle, které zahrnovaly ohleduplnost

stavby ke svému okolí a životnímu prostředí. Trať by měla také v co největší míře

splynout s krajinou. Zadávací řízení bylo

nastaveno s ohledem na dosavadní zkušenosti s projednáváním projektu v regionech.

Téměř 80kilometrový úsek navazuje na

již projektovanou VRT Polabí z Prahy do

Poříčan, která je rovněž součástí nové vysokorychlostní trati z hlavního města do

Brna. Harmonogram prací předpokládá

získání územního rozhodnutí v roce 2025.

Stavba samotná by pak měla začít zhruba

o dva roky později. Trať bude sloužit výhradně osobní dopravě a vlaky po ní budou jezdit rychlostí 320 km/h. Cesta mezi

Prahou a Brnem se po dokončení celé trati zkrátí na jednu hodinu.

Správa železnic od dnešního dne připravuje technický návrh pro více než 300 kilometrů nových vysokorychlostních tratí.

Pokračují také projekční práce pro dva

terminály VRT – Praha východ a Roudnice

nad Labem. V letošním roce budou dokončeny technické návrhy několika tratí,

zahájeny přípravy na tendry Design & Build a nastaveny procesy pro majetkoprávní vypořádání.

p

www.technikaatrh.cz