obrábìní a strojírenství I svaøování I nástroje I náøadí

85

Vlkoš 706, 696 41 Vlkoš u Kyjova

tel.: 518 625 152, fax: 518 625 021

marketing@sohag.cz, www.sohag.cz

Přemostitelnost spár, spolehlivý průvar a rychlost –

těmto požadavkům musí vyhovět svařovací proces

při spojování sběrného výfukového potrubí

zkratu svařovacím systémem: Svařovací zdroj přesně rozpozná přiblížení

drátové elektrody k tavné lázni a řídí

uvolnění kapky do tavné lázně tak,

že k němu dojde při nízkém výkonu.

Díky tomu je vnos tepla do dílu malý

a nevznikají téměř žádné rozstřiky. To

je ideální pro spojování tenkých stěn

a spár s proměnnou geometrií, jako

například u sběrného výfukového potrubí. Proces LSC navíc zajišťuje vysokou stabilitu při náročných změnách

orientace hořáku a tím také vysokou

rychlost svařování.

Další procesní variantou je „Pulse

Multi Control“, krátce PMC. Tento

proces s modifikovaným pulzním obloukem se v yznačuje jemně regulovaným a téměř bezrozstřikov ým

uvolněním kapky. PMC generuje silný

a stabilní oblouk a například v nucených polohách nabízí vysoký odtavný výkon a zároveň dobrou kontrolu

nad tavnou lázní. Uživatelé tak mohou

předcházet nepravidelnostem, např.

vrubům, a svařovat stabilně a reprodukovatelně. Tato varianta je vhodná

zejména pro díly s malou tolerancí a se

silnými přechody v tloušťkách stěn. To

jsou podmínky, které se týkají mnoha

výfukových komponent. PMC dokonce i zde zajišťuje dostatečný průvar

Výrobní možnosti:

CNC soustružení

jednovřetenové soustružnické automaty

• max. průměr obrobku 315 mm

• min. průměr obrobku 40 mm

• max. délka obrobku 1 500 mm

Výfukové systémy se skládají z jednotlivých

komplexních dílů, které kladou vysoké požadavky na

techniku spojování

a dobrou přemostitelnost spár. Dodavatelé automobilového průmyslu tento postup často používají ke svařování

sběrných výfukových potrubí. V praxi

postup PMC umožňuje jednoznačně

vyšší rychlosti svařování a tím také

vyšší produktivitu.

d

Budoucí výzvy v automobilovém průmyslu by však mohly do centra pozornosti posunout také další varianty procesů. Významným trendem je vývoj stále

lehčích vozidel: Nízká hmotnost snižuje

spotřebu pohonných hmot, úspora materiálu navíc snižuje výrobní náklady. To

se týká i konstrukce výfukových komponent. Používané, teplotně stálé základní

a přídavné materiály umožňují výrobu

dílů ze stále tenčích materiálů. V budoucnu by se proto mohly stát běžnými díly

s tloušťkou stěny 0,8 milimetrů. V takových případech se používá metoda CMT

(Cold Metal Transfer). Tento proces je

kombinací regulovaného krátkého oblouku s drátovou elektrodou, která se

pohybuje dopředu a zpět. Výsledkem

je zvláště nízký vnos tepla a mimořádně stabilní svařovací proces, se kterým

uživatelé dosahují optimálních výsledků

i při spojování velmi tenkých dílů. p

Vertikální frézovací centrum

• 4 osa CNC

• rozměr stolu 914 × 356 mm

• osy X = 762 mm

Y = 406 mm

Z = 508 mm

inzerce

Výše, dále – ale tenčí!

ý

CNC frézování

horizontální frézovací centra

• automatická výměna palet, 4 osa CNC

• rozměr palety 400 × 400 mm

• max. rozměr obrobku 600 × 600 mm

www.fronius.cz

Frézování ozubení

• konvenční odvalovací frézky

• max. modul 6 mm

• max. průměr obrobku 600 mm

Dělení materiálu

• konvenční pásové pily

• max. průměr materiálu 305 mm

ZKUŠENOST • KVALITA • KOMPLEXNOST

• ISO 9001

• ISO 14001

• ISO TS16949

• 3D CNC měření

• NC konturograf

• měření drsnosti

Přírubový svar komponenty výfukového systému svařený metodou CMT

w w w. t e c h n i k a a t r h . c z

fronius_c_slt_3_sohag_i.indd 85

30.9.2019 13:49:18