obrábìní a strojírenství I svaøování I nástroje I náøadí
85
Vlkoš 706, 696 41 Vlkoš u Kyjova
tel.: 518 625 152, fax: 518 625 021
marketing@sohag.cz, www.sohag.cz
Přemostitelnost spár, spolehlivý průvar a rychlost –
těmto požadavkům musí vyhovět svařovací proces
při spojování sběrného výfukového potrubí
zkratu svařovacím systémem: Svařovací zdroj přesně rozpozná přiblížení
drátové elektrody k tavné lázni a řídí
uvolnění kapky do tavné lázně tak,
že k němu dojde při nízkém výkonu.
Díky tomu je vnos tepla do dílu malý
a nevznikají téměř žádné rozstřiky. To
je ideální pro spojování tenkých stěn
a spár s proměnnou geometrií, jako
například u sběrného výfukového potrubí. Proces LSC navíc zajišťuje vysokou stabilitu při náročných změnách
orientace hořáku a tím také vysokou
rychlost svařování.
Další procesní variantou je „Pulse
Multi Control“, krátce PMC. Tento
proces s modifikovaným pulzním obloukem se v yznačuje jemně regulovaným a téměř bezrozstřikov ým
uvolněním kapky. PMC generuje silný
a stabilní oblouk a například v nucených polohách nabízí vysoký odtavný výkon a zároveň dobrou kontrolu
nad tavnou lázní. Uživatelé tak mohou
předcházet nepravidelnostem, např.
vrubům, a svařovat stabilně a reprodukovatelně. Tato varianta je vhodná
zejména pro díly s malou tolerancí a se
silnými přechody v tloušťkách stěn. To
jsou podmínky, které se týkají mnoha
výfukových komponent. PMC dokonce i zde zajišťuje dostatečný průvar
Výrobní možnosti:
CNC soustružení
jednovřetenové soustružnické automaty
• max. průměr obrobku 315 mm
• min. průměr obrobku 40 mm
• max. délka obrobku 1 500 mm
Výfukové systémy se skládají z jednotlivých
komplexních dílů, které kladou vysoké požadavky na
techniku spojování
a dobrou přemostitelnost spár. Dodavatelé automobilového průmyslu tento postup často používají ke svařování
sběrných výfukových potrubí. V praxi
postup PMC umožňuje jednoznačně
vyšší rychlosti svařování a tím také
vyšší produktivitu.
d
Budoucí výzvy v automobilovém průmyslu by však mohly do centra pozornosti posunout také další varianty procesů. Významným trendem je vývoj stále
lehčích vozidel: Nízká hmotnost snižuje
spotřebu pohonných hmot, úspora materiálu navíc snižuje výrobní náklady. To
se týká i konstrukce výfukových komponent. Používané, teplotně stálé základní
a přídavné materiály umožňují výrobu
dílů ze stále tenčích materiálů. V budoucnu by se proto mohly stát běžnými díly
s tloušťkou stěny 0,8 milimetrů. V takových případech se používá metoda CMT
(Cold Metal Transfer). Tento proces je
kombinací regulovaného krátkého oblouku s drátovou elektrodou, která se
pohybuje dopředu a zpět. Výsledkem
je zvláště nízký vnos tepla a mimořádně stabilní svařovací proces, se kterým
uživatelé dosahují optimálních výsledků
i při spojování velmi tenkých dílů. p
Vertikální frézovací centrum
• 4 osa CNC
• rozměr stolu 914 × 356 mm
• osy X = 762 mm
Y = 406 mm
Z = 508 mm
inzerce
Výše, dále – ale tenčí!
ý
CNC frézování
horizontální frézovací centra
• automatická výměna palet, 4 osa CNC
• rozměr palety 400 × 400 mm
• max. rozměr obrobku 600 × 600 mm
www.fronius.cz
Frézování ozubení
• konvenční odvalovací frézky
• max. modul 6 mm
• max. průměr obrobku 600 mm
Dělení materiálu
• konvenční pásové pily
• max. průměr materiálu 305 mm
ZKUŠENOST • KVALITA • KOMPLEXNOST
• ISO 9001
• ISO 14001
• ISO TS16949
• 3D CNC měření
• NC konturograf
• měření drsnosti
Přírubový svar komponenty výfukového systému svařený metodou CMT
w w w. t e c h n i k a a t r h . c z
fronius_c_slt_3_sohag_i.indd 85
30.9.2019 13:49:18