manipulační technika l doprava

S neustálým důrazem na rychlost

Vysokozátěžové konzolové regály

pro Mundinger Transport

Mundinger Transport,

speditérská firma

specializující se na

distribuci materiálu

z oceli v tyčích, sází

v novém skladu

bádensko

-württemberského

Rudersbergu trvale na

průběžnou manipulaci

s materiálem za využití

vysokozdvižného vozíku.

„Jeřáby používané ve většině skladů s dlouhým zbožím bývají často Achillovou patou pro účinnou interní logistiku,” mluví

o své zkušenosti jednatel firmy Dietmar

Wiedmann. „Jsou-li naproti tomu všechny

logistické procesy prováděny vysokozdvižným vozíkem, dostáváme velice flexibilní a efektivní systém.” Protože firma

Mundinger Transport materiál v tyčích pro

své zákazníky rozdělí, podle konkrétní zakázky dá do svazků, zabalí a dokonce i nařeže, je efektivita při manipulaci s materiálem obzvláště důležitá. Wiedmann

dodává: „Navýšením počtu použitých vysokozdvižných vozíků lze navíc velice jednoduše urychlit překládku skladu – to s jeřáby není možné.”

Sklad koncipovaný

na míru standardního

vysokozdvižného vozíku

d

Nasazení vozíků tak dalo základ konceptu

nového skladu pro dlouhé zboží: Úkolem

bylo uskladnit lesklou taženou ocel a jakostní ocel v dlouhých formátech a ve

svazcích o 3 až 6 metrech v konzolových

regálech. To mělo zaručit cílený a rychlý

přístup k jednotlivému zboží vysokozdvižným vozíkem. Použít se měly standardní

vysokozdvižné vozíky s nosností 5 tun,

které dokáží komfortně přemisťovat náklad o hmotnosti až 4 tuny. Každá police

regálu přitom měla být schopná pojmout

náklad vozíku tak, aby bylo možné udržet

procesy pokud možno co nejjednodušší.

Jako bezpečně dosažitelné výšky zdvihu

uvedl Wiedmann výšku 5,5 m.

Nosnost jednoho pole 40 tun

d

Tím byly stanoveny rámcové podmínky

pro sestavu konzolových regálů: Nejvyšší

skladovací úroveň na 5,25 metru, deset

skladovacích úrovní, nosnost jedné pozice 4 tuny, nosnost jednoho pole 40 tun.

„Jen málo výrobců regálů má ve svém

programu standardní regály pro takto vysoká zatížení,” říká Wiedmann. Zato společnost OHRA dokázala nabídnout vhodný koncept. Díky použití plnostěnných

ocelových profilů pro všechny nosné prvky

snesou konzolové regály této firmy z Kerpenu enormní zatížení. „Důležité pro nás

bylo i přesné rastrování zavěšených konzol v rozmezí pouhých 5 centimetrů,” doplňuje Wiedmann. „Výšku polic tak můžeme velice přesně upravit podle skutečné

výšky svazků. Proto skladujeme o to méně

vzduchu, resp. můžeme minimalizovat

potřebnou výšku zdvihu – vždyť každý

ušetřený centimetr zkracuje čas při manipulaci.”

O 40 % vyšší efektivita

d

V novém skladu firmy Mundinger Transport dnes nabízí dohromady deset až

74 metrů dlouhých řad jednostranných

a oboustranných konzolových regálů

místo pro zásoby dlouhého zboží z oceli

o hmotnosti aktuálně 6 500 tun. Skladování v konzolových regálech umožňuje

mít dobrý přehled o uskladněném zboží.

Společně s přesným přístupem k jednotlivému zboží to vede k minimalizaci

chyb při vyskladňování. Jednodušší manipulace navíc výrazně snižuje v porovnání se skladováním na podlaze škody

na zboží. Především ale tento způsob

skladování umožňuje vysoce efektivní

procesy: „V porovnání s typickým skladem pro dlouhé zboží obsluhovaným jeřábem je u nás zapojení personálu cca

o 40 procent efektivnější,” říká Wiedmann.

Bez problémů tak lze zařídit i vyskladnění

v krátkých lhůtách – firma Mundinger

Transport má zpravidla vyskladněné objednávky do 24 hodin. A ze skladu nastaveného na rychlost profitují i zavážející nákladní auta, zdůrazňuje Wiedmann: „U nás

čekají řidiči kamionů na vykládku maximálně 60 minut.”

p

www.ohra.cz

www.technikaatrh.cz

63