62
manipulační technika l doprava
velkou výhodu. Nemusíme mít všechny
šířky skladem ve velkém množství.
Poslední koupený jeřáb má nosnost
7,5 tuny, to je dostačující pro svitky se
vstupní šířkou 420 mm, které aktuálně
dokážeme zpracovat.
Dnes ale už stavíme novou dělicí
linku, která zvládne vstupní šířku pásu
1 250 mm, což je maximum pro elektrotechnickou ocel. Spuštěna by měla
být v polovině roku 2022. Na tomto
stroji budeme pro sebe i zakázkově dělit jakýkoliv materiál v tloušťkách 0,2 až
0,8 mm, to znamená i hlubokotažné
oceli nebo barevné kovy, hliník a podobně. A právě do tohoto provozu potřebujeme jeřáb s vyšší nosností, nyní
máme 7,5 tun, ale další bude 10tunový.
p Investujete i v době určité
ekonomické nejistoty, co od toho
očekáváte?
p Jak svoje rozhodnutí
hodnotíte s odstupem? Jste
spokojeni se svou volbou?
S jeřáby jsme spokojeni, hledali jsme
seriózního dodavatele s dobrými referencemi a vybrali jsme si dobře.
p Co na jeřáby Demag
a Konecranes říkají vaši
zaměstnanci, kteří
s jeřáby denně pracují?
Ti oceňují především rádiové ovládání,
díky němu jsou přímo v místě manipulace a mají plnou kontrolu nad tím, kam
materiál ukládají.
Změna, na kterou si pořád ještě zvykají, je limitovaná nosnost. Nové jeřáby
kontrolují pomocí čidel hmotnost břemene, pokud přesáhne 110 % nosnosti,
neumožní s ním manipulovat. Já jsem
ale rád, jeřáby ani jeřábové dráhy se díky této ochraně neničí a prodlužuje se
jejich životnost.
S jeřáby pracujeme v podstatě neustále, takže nejvíce se opotřebovávají
ovladače, občas je nutné vyměnit spínač. Důležité ale je, že rádiová komunikace s jeřábem funguje bezvadně.
p Bavíme se tu ve velmi
racionální a technické rovině,
T+T T e c h n i k a a t r h 5 / 2 0 2 1
ale odborníci tvrdí, že každá
volba je také emocionální
záležitost. Jaké emoce cítíte
v souvislosti s vašimi jeřáby?
Každý vědomě či podvědomě hodnotí
své obchodní partnery, a to i podle
strojního vybavení. Takže mě těší, že
když k nám přijedou zákazníci nebo auditoři, vidí zde jeřáby nejlepších značek, i to je naše vizitka.
p Jak byly domluvené termíny
dodání jeřábů a jak se
je podařilo splnit?
Termíny dodání se pohybují mezi 12–16
týdny po podepsání kontraktu a ve
všech případech byly dodrženy, jak
jsme se domluvili.
p Mluvil jste o připravované
změně, která si bude žádat
manipulaci s vyššími hmotnostmi.
Co máte v plánu?
K tomu vám musím říci něco o dělicí
lince na pásový materiál. Abychom dokázali rychle reagovat na poptávku, pořídili jsme si před časem podélně dělicí
linku, na které můžeme širokou pásku
rozdělit na užší pásky, podle toho, jakou šířku toroidního jádra zákazník potřebuje. Tento dělicí agregát nám dává
Staneme se firmou, která dokáže dělit
pásy z celého světa, od jakéhokoliv výrobce elektrotechnické oceli. Materiál
si budeme sami upravovat na potřebnou šířku, a budeme jej mít k dispozici
okamžitě. Všude vidíme tlak na úspory
elektrické energie a celý transformátorový průmysl se snaží, aby vstupní materiál měl co největší indukci a co nejmenší ztráty. Dříve hledisko ztrát hrálo
roli jen u opravdu velkých transformátorů, ale požadavky na úspory už cítíme
i u menších transformátorů. Nová podélně dělící linka zvýší naši konkurenceschopnost.
Jeřáb s velkou nosností a zpevnění jeřábové dráhy na tomto připravovaném
pracovišti je investicí do budoucnosti.
p Na závěr by mě zajímalo, jak
je u vás vyřešen servis jeřábů?
Firma Konecranes and Demag, s níž máme servisní smlouvu, má tady na severní
Moravě zkušené profesionály. K nám
jezdí velice operativně pracovníci z Ostravy, běžně tu jsou i za 3 až 4 hodiny
od zavolání. Je to dáno také tím, že náš
region má silné strojírenství a v okolních podnicích jsou stovky jeřábů, což
nám přináší výhodu rychlého servisu
a dostupnosti náhradních dílů.
Také je dobré, že máme celou flotilu
jeřábů od jednoho dodavatele, pravidelné revize udělají během jedné návštěvy.
p
Konecranes and Demag, s.r.o.
Bienerova 1536, 274 81 Slaný
Tel.: +420 312 514 111
www.konecranes.cz
www.demagcranes.cz