62

manipulační technika l doprava

velkou výhodu. Nemusíme mít všechny

šířky skladem ve velkém množství.

Poslední koupený jeřáb má nosnost

7,5 tuny, to je dostačující pro svitky se

vstupní šířkou 420 mm, které aktuálně

dokážeme zpracovat.

Dnes ale už stavíme novou dělicí

linku, která zvládne vstupní šířku pásu

1 250 mm, což je maximum pro elektrotechnickou ocel. Spuštěna by měla

být v polovině roku 2022. Na tomto

stroji budeme pro sebe i zakázkově dělit jakýkoliv materiál v tloušťkách 0,2 až

0,8 mm, to znamená i hlubokotažné

oceli nebo barevné kovy, hliník a podobně. A právě do tohoto provozu potřebujeme jeřáb s vyšší nosností, nyní

máme 7,5 tun, ale další bude 10tunový.

p Investujete i v době určité

ekonomické nejistoty, co od toho

očekáváte?

p Jak svoje rozhodnutí

hodnotíte s odstupem? Jste

spokojeni se svou volbou?

S jeřáby jsme spokojeni, hledali jsme

seriózního dodavatele s dobrými referencemi a vybrali jsme si dobře.

p Co na jeřáby Demag

a Konecranes říkají vaši

zaměstnanci, kteří

s jeřáby denně pracují?

Ti oceňují především rádiové ovládání,

díky němu jsou přímo v místě manipulace a mají plnou kontrolu nad tím, kam

materiál ukládají.

Změna, na kterou si pořád ještě zvykají, je limitovaná nosnost. Nové jeřáby

kontrolují pomocí čidel hmotnost břemene, pokud přesáhne 110 % nosnosti,

neumožní s ním manipulovat. Já jsem

ale rád, jeřáby ani jeřábové dráhy se díky této ochraně neničí a prodlužuje se

jejich životnost.

S jeřáby pracujeme v podstatě neustále, takže nejvíce se opotřebovávají

ovladače, občas je nutné vyměnit spínač. Důležité ale je, že rádiová komunikace s jeřábem funguje bezvadně.

p Bavíme se tu ve velmi

racionální a technické rovině,

T+T T e c h n i k a a t r h 5 / 2 0 2 1

ale odborníci tvrdí, že každá

volba je také emocionální

záležitost. Jaké emoce cítíte

v souvislosti s vašimi jeřáby?

Každý vědomě či podvědomě hodnotí

své obchodní partnery, a to i podle

strojního vybavení. Takže mě těší, že

když k nám přijedou zákazníci nebo auditoři, vidí zde jeřáby nejlepších značek, i to je naše vizitka.

p Jak byly domluvené termíny

dodání jeřábů a jak se

je podařilo splnit?

Termíny dodání se pohybují mezi 12–16

týdny po podepsání kontraktu a ve

všech případech byly dodrženy, jak

jsme se domluvili.

p Mluvil jste o připravované

změně, která si bude žádat

manipulaci s vyššími hmotnostmi.

Co máte v plánu?

K tomu vám musím říci něco o dělicí

lince na pásový materiál. Abychom dokázali rychle reagovat na poptávku, pořídili jsme si před časem podélně dělicí

linku, na které můžeme širokou pásku

rozdělit na užší pásky, podle toho, jakou šířku toroidního jádra zákazník potřebuje. Tento dělicí agregát nám dává

Staneme se firmou, která dokáže dělit

pásy z celého světa, od jakéhokoliv výrobce elektrotechnické oceli. Materiál

si budeme sami upravovat na potřebnou šířku, a budeme jej mít k dispozici

okamžitě. Všude vidíme tlak na úspory

elektrické energie a celý transformátorový průmysl se snaží, aby vstupní materiál měl co největší indukci a co nejmenší ztráty. Dříve hledisko ztrát hrálo

roli jen u opravdu velkých transformátorů, ale požadavky na úspory už cítíme

i u menších transformátorů. Nová podélně dělící linka zvýší naši konkurenceschopnost.

Jeřáb s velkou nosností a zpevnění jeřábové dráhy na tomto připravovaném

pracovišti je investicí do budoucnosti.

p Na závěr by mě zajímalo, jak

je u vás vyřešen servis jeřábů?

Firma Konecranes and Demag, s níž máme servisní smlouvu, má tady na severní

Moravě zkušené profesionály. K nám

jezdí velice operativně pracovníci z Ostravy, běžně tu jsou i za 3 až 4 hodiny

od zavolání. Je to dáno také tím, že náš

region má silné strojírenství a v okolních podnicích jsou stovky jeřábů, což

nám přináší výhodu rychlého servisu

a dostupnosti náhradních dílů.

Také je dobré, že máme celou flotilu

jeřábů od jednoho dodavatele, pravidelné revize udělají během jedné návštěvy.

p

Konecranes and Demag, s.r.o.

Bienerova 1536, 274 81 Slaný

Tel.: +420 312 514 111

www.konecranes.cz

www.demagcranes.cz