6
kaleidoskop
Parker Chomerics chrání drony pomocí stínění EMI
a materiálů produktů tepelného rozhraní
.................................................................................................................
Divize Parker Chomerics představila nová řešení na ochranu dronů před elektromagnetickým rušením a přehřátím.
Drony fungující v blízkosti vysílačů mobilního signálu, budov,
antén, vedení vysokého napětí a dalších překážek mohou být zasaženy vážným elektromagnetickým rušením (EMI), které ohrožuje jejich výkon a bezpečnost.
Dalším významným problémem je přehřátí způsobené vysokým
procesním zatížením elektroniky dronu a výkonných rotorů.
Zvládání výzev EMI vyžaduje vysoce účinné stínění, které chrání vnitřní elektroniku před selháním. Rovněž je vyžadováno tepelné řešení umožňující efektivní provoz dronu tím, že zabrání riziku přehřátí.
Předpokladem pro komerční úspěch je to, aby drony mohly být
vyráběny hromadně. Jakékoliv řešení stínění by tedy mělo umožňovat použití automatizovaných metod, aby se snížily náklady na
montáž. Drony také vyžadují řešení, která mohou snížit hmotnost
a umožnit efektivní připojení dronu k řídicí jednotce. Klíčovou charakteristikou
je také odolnost proti povětrnostním
vlivům.
Pro splnění těchto požadavků se používá těsnění EMI Parker Chomerics
CHOFORM® 5575, Form-In-Place (FIP).
Tento roboticky dávkovaný materiál lze
přímo aplikovat na hliníkový odlitek
dronu, aby fungoval jako bariéra, která
zastaví vzájemné propojení elektrických obvodů a případné předčasné selhání.
Těsnění CHOFORM 5575 je postříbřený silikonový materiál plněný hliníkem vytvrzený proti vlhkosti, který nabízí účinnost stínění až 80 dB.
Použijete-li těsnění FIP, ušetříte až
60 % prostoru a hmotnosti v krytu dronu, protože příruby mohou být úzké až
0,76 mm.
Těsnění CHOFORM 5575 má při nanášení na hliník vysokou odolnost proti
korozi a zabraňuje galvanické korozi v elektronické skříni.
Pro zmírnění tepelných vlivů vyvinula divize Parker Chomerics
gel THERM-A-GAP™ GEL 37. Tento produkt nabízí tepelnou vodivost 3,7 W/m-K a používá se k vedení tepla z čipové sady do
pouzdra dronu.
Tento předem vytvrzený jednosložkový termální gelový materiál lze automatizací dávkovat přímo na čipovou sadu, což výrazně
zkracuje dobu výroby. THERM-A-GAP GEL 37 má měkkou pastovitou konzistenci, která eliminuje jakékoliv namáhání elektronických součástek a nevyžaduje žádné míchání ani vytvrzování.
Přidání stínění EMI a tepelného řešení do dronu prostřednictvím
automatizovaných metod zlepšuje produktivitu a zkracuje dobu
uvedení na trh.
www.parker.com/chomerics
D-Seal: Prvek s těsnicím a tlumicím efektem zabraňuje poškození
kavitací
.......................................................
Nový těsnicí prvek s inovativním profilem přispívá ke zvýšení výkonu a prodloužení životnosti motorů a pohonných jednotek nákladních vozidel.
Vibrace motoru mohou způsobit periodicky se opakující nedostatečný kontakt mezi zaoblenou těsnicí plochou O-kroužku
a těsněnou plochou zástavby, čímž vzniká tzv. „čerpací” efekt,
kdy kapalina může prolínat kolem těsnicího prvku. Plyny, které tato prolínající kapalina obsahuje, se mohou při změně tlakových
podmínek rychle rozpínat, což může způsobit tzv. kavitační erozi
a následnou poruchu. D-Seal je nový těsnicí prvek s funkcí těsnit
a tlumit. Přednostně je určen pro utěsnění vložek válců motorů
a je účinnější alternativou za doposud standardně používané
O-kroužky. Nahrazením O-kroužku těsnicím prvkem D-Seal je
možné zajistit těsný kontakt po celou dobu provozu, čímž nedochází k poškození kavitací a celková životnost motoru je vyšší.
T+T T e c h n i k a a t r h 9 / 2 0 2 2
www.trelleborg.com