elektrotechnika l energetika l elektromobilita

RENAULT MÉGANE E-TECH

skvělý interiér a nízká spotřeba

Nový Renault Mégane E-TECH Electric

vznikl na elektrické platformě CMF-EV, což

by mu mělo zajistit klíčové výhody. Především mezi ně patří nízká hmotnost, posez

řidiče blízko k vozovce a také výrazně lepší požitek z řízení. Konstruktéři totiž aplikovali strmý převod řízení a vůbec poprvé

u kompaktního Renaultu použili víceprvkové zavěšení na zadní nápravě.

Elektrický Renault disponuje bateriemi

o kapacitě 40 kWh, což má dle norem

WLTP zajistit dojezd až 300 kilometrů na

jedno nabití. K dispozici je i větší baterie

s kapacitou 60 kWh, která se postará o dojezd 470 kilometrů. Maximální výkon nabíjení vozu je 130 kW, což by vám mělo

doplnit až 300 kilometrů za 30 minut.

Pohon elektromobilu mají na starosti

hned dva elektrické motory, přičemž v základní verzi nabízí výkon 96 kW s točivým

momentem 250 Nm. Na výběr je však

i sportovnější verze elektrovozu, která má

výkon až 160 kW s točivým momentem

300 Nm. Maximální rychlost žhavé novinky je stanovena na 160 km/h, přičemž sportovní varianta zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy.

Přesuňme se však v krátkosti od nic nevypovídajících parametrů k samotným dojmům z prvních kilometrů za volantem

Méganu. Nebudeme chodit dlouho okolo

horké kaše, nový Renault se povedl. Podle některých recenzí se povedl tak moc,

že ho předčasně pasují na jedno z nejlepších, ne-li nejlepší elektromobil současnosti. Aby ne, Renault má také bohaté

zkušenosti s plně elektrickými vozy, které

mohl využít.

Co se týče interiéru vozu, tak můžeme

vidět, že se automobilka snaží dohnat

konkurenci. Palubní deska překypuje moderními technologiemi, ale přesto přítomností konvenčních tlačítek ctí i řidiče, kteří

nejsou technologickými maniaky.

Palubní desce dominují dva velké displeje. Jeden se nachází přímo za volantem

a druhý je umístěn ve vertikální poloze

hned o kus dál, jako tomu je třeba ve staré Tesle Model S. Pod druhou obrazovkou

se nachází tlačítka, která budou pravděpodobně sloužit k ovládání infotainmentu.

První displej má v základní verzi úhlopříčku 9 palců a nabízí solidní rozlišení. K dispozici je i příplatkový 12palcový displej,

jenž přináší ještě větší rozlišení, čímž oslní

hlavně ty nejnáročnější. Druhý displej má

velikost 12,3 palců.

Automobilka dále prohlašuje, že zlepšila

oproti starším vozům Mégane kvalitu materiálů uvnitř. Krom toho se elektromobil

pyšní i doplňkovou výbavou, mezi kterou

patří například Living Lights, což je takové

„náladové osvětlení”. Renault dále říká, že

440litrový kufr by měl díky svému tvaru

přinést mnohem více prostoru a praktičtější používání, což zároveň platí pro celý

interiér.

I přes to je auto dostatečně prostorné

a praktické, na zadní sedačky se bez větších problémů vejde i dospělý člověk a kufr

disponuje 440litrovým prostorem. Celé

auto váží 1624 kilogramů a pokud se spokojíte pouze s předokolkou, ušetříte dalších přibližně 100 kilogramů.

I přes to je auto dostatečně prostorné

a praktické, na zadní sedačky se bez větších problémů vejde i dospělý člověk a kufr

disponuje 440litrovým prostorem. Celé

auto váží 1624 kilogramů a pokud se spokojíte pouze s předokolkou, ušetříte dalších přibližně 100 kilogramů.

p

www.renault.cz

www.technikaatrh.cz

53