elektrotechnika l energetika l elektromobilita
RENAULT MÉGANE E-TECH
skvělý interiér a nízká spotřeba
Nový Renault Mégane E-TECH Electric
vznikl na elektrické platformě CMF-EV, což
by mu mělo zajistit klíčové výhody. Především mezi ně patří nízká hmotnost, posez
řidiče blízko k vozovce a také výrazně lepší požitek z řízení. Konstruktéři totiž aplikovali strmý převod řízení a vůbec poprvé
u kompaktního Renaultu použili víceprvkové zavěšení na zadní nápravě.
Elektrický Renault disponuje bateriemi
o kapacitě 40 kWh, což má dle norem
WLTP zajistit dojezd až 300 kilometrů na
jedno nabití. K dispozici je i větší baterie
s kapacitou 60 kWh, která se postará o dojezd 470 kilometrů. Maximální výkon nabíjení vozu je 130 kW, což by vám mělo
doplnit až 300 kilometrů za 30 minut.
Pohon elektromobilu mají na starosti
hned dva elektrické motory, přičemž v základní verzi nabízí výkon 96 kW s točivým
momentem 250 Nm. Na výběr je však
i sportovnější verze elektrovozu, která má
výkon až 160 kW s točivým momentem
300 Nm. Maximální rychlost žhavé novinky je stanovena na 160 km/h, přičemž sportovní varianta zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy.
Přesuňme se však v krátkosti od nic nevypovídajících parametrů k samotným dojmům z prvních kilometrů za volantem
Méganu. Nebudeme chodit dlouho okolo
horké kaše, nový Renault se povedl. Podle některých recenzí se povedl tak moc,
že ho předčasně pasují na jedno z nejlepších, ne-li nejlepší elektromobil současnosti. Aby ne, Renault má také bohaté
zkušenosti s plně elektrickými vozy, které
mohl využít.
Co se týče interiéru vozu, tak můžeme
vidět, že se automobilka snaží dohnat
konkurenci. Palubní deska překypuje moderními technologiemi, ale přesto přítomností konvenčních tlačítek ctí i řidiče, kteří
nejsou technologickými maniaky.
Palubní desce dominují dva velké displeje. Jeden se nachází přímo za volantem
a druhý je umístěn ve vertikální poloze
hned o kus dál, jako tomu je třeba ve staré Tesle Model S. Pod druhou obrazovkou
se nachází tlačítka, která budou pravděpodobně sloužit k ovládání infotainmentu.
První displej má v základní verzi úhlopříčku 9 palců a nabízí solidní rozlišení. K dispozici je i příplatkový 12palcový displej,
jenž přináší ještě větší rozlišení, čímž oslní
hlavně ty nejnáročnější. Druhý displej má
velikost 12,3 palců.
Automobilka dále prohlašuje, že zlepšila
oproti starším vozům Mégane kvalitu materiálů uvnitř. Krom toho se elektromobil
pyšní i doplňkovou výbavou, mezi kterou
patří například Living Lights, což je takové
„náladové osvětlení”. Renault dále říká, že
440litrový kufr by měl díky svému tvaru
přinést mnohem více prostoru a praktičtější používání, což zároveň platí pro celý
interiér.
I přes to je auto dostatečně prostorné
a praktické, na zadní sedačky se bez větších problémů vejde i dospělý člověk a kufr
disponuje 440litrovým prostorem. Celé
auto váží 1624 kilogramů a pokud se spokojíte pouze s předokolkou, ušetříte dalších přibližně 100 kilogramů.
I přes to je auto dostatečně prostorné
a praktické, na zadní sedačky se bez větších problémů vejde i dospělý člověk a kufr
disponuje 440litrovým prostorem. Celé
auto váží 1624 kilogramů a pokud se spokojíte pouze s předokolkou, ušetříte dalších přibližně 100 kilogramů.
p
www.renault.cz
www.technikaatrh.cz
53