9
materiály l komponenty l plasty
vyhodnocovat statistiky prodejů jednotlivých skupin zboží a vytvářet predikce prodeje a plánovat zásoby. Jak jsem již zmínil,
k největším cenovým pohybům došlo u výrobků z oceli a litiny. Jsou totiž mnoho let
vyráběny mimo Evropu. Cenový nárůst zde
dosáhl řádu několika desítek procent. Změny cen nejsou rovnoměrné. Pravidelně tedy přepočítáváme vstupní ceny a kontrolujeme dostupnost. Při kalkulaci vycházíme
z aktuálních dat a upravujeme prodejní
ceny. Dalším a někdy možná ještě složitějším problémem jsou také prodlužující se
dodací lhůty způsobené výpadky v dopravě, nedostatkem surovin a zaměstnanců
ve výrobě, brexitem atp. Více než dříve také pracujeme s nabídkou alternativních
dodavatelů. V průběhu celého letošního
roku jsme také výrazně navyšovali skladové
zásoby klínových a ozubených řemenů,
a pokud to ještě šlo, i ostatního materiálu,
abychom dokázali nabídnout dostatečné
množství okamžitě k dodání přímo z našeho skladu.
p Podařilo se Vám v tomto
směru rozšířit spolupráci
s novými dodavateli?
Navázat novou spolupráci se nám podařilo
zejména v oblasti řetězů. Získali jsme dva
nové dodavatele a eliminovali tak nedostatek materiálu a dlouhé dodací lhůty.
Nejdůležitější dohodu jsme učinili s renomovaným výrobcem řetězů, německou firmou Ketten Wulf. Tato firma nabízí kompletní sortiment válečkových hnacích
a dopravních řetězů, včetně speciálních řetězů pro mnohá odvětví průmyslu. I přes
krátkou dobu dosavadní spolupráce se
nám podařilo realizovat několik velmi zajímavých projektů v oblasti dřevozpracujícího průmyslu. Další zakázky se rýsují i pro
rok 2022.
p Jste oficiálním distributorem
Continental Contitech v České
republice pro segment řemenů.
Jakou formu spolupráce volí
Vaši zákazníci nejčastěji?
Jsme specializovaný dodavatel. Hlavním
způsobem, jak jsme se vždy oslovovali naše
zákazníky byl technický servis, komunikace
Hřídelové spojky
Moderní skladovací prostory jsou zárukou správné nabídky
přímo s konstruktéry, techniky. Provádíme návrh a výpočty převodů, technickou
pomoc přímo v provozu, měření a kontrolu řemenových převodů, identifikaci
příčin poruch a řešení. Hlavní je pro nás
vždy osobní komunikace se zákazníky. Ta
byla v loňském roce složitější kvůli
restrikcím spojeným s epidemií Covid-19.
Museli jsme naše aktivity omezit pouze na
případy, pokud se jednalo o poruchu či nutnost odstranění situace omezující výrobu.
PTFE folie, pásy a tkaniny
Prakticky nebyl možný kontakt s konstruktéry v konstrukčních kancelářích, kteří většinou pracovali na home office. Nejvíce
nám chybělo přímé oslovování nových zákazníků.
p Jaké byly hlavní úspěchy
za poslední 3 roky?
Rozhodně největším úspěchem byla realizace stavby nové skladovací haly. Výstavbou
ContiTech výtahové pásy
pokračování
a
Dopravní válečky a kladky
www.technikaatrh.cz