manipulační technika l doprava
mohly vozíky samostatně pohybovat po
celém skladu, využívá se kombinace různých navigačních technologií. Spolu se
systémem STILL iGo insights a integrovaným bezpečnostním systémem ELOshield
je logistika přepravy bez řidiče ve firmě
Danfoss vybavena dvěma dalšími inovativními technologiemi. V podobě systému
iGo insights nabízí STILL nástroj využívající umělou inteligenci, který z mnoha procesních informací ukládaných na cloud
filtruje souvislosti, z nichž je možné odvozovat konkrétní doporučení k akci. Firma
Danfoss tím může dále optimalizovat výkonnost zařízení. Inteligentní nástroj využívá k vylepšování výkonnosti systému
princip strojového učení. Veškeré údaje,
které řídicí systém za dlouhé období nashromáždil, se nahrají na cloud a přes šifrovaný webový portál je možné je online
vyvolat.
Systém ELOshield se skládá z řady komponent, které spolu bezdrátově komunikují a společně tvoří varovný systém all-inone. Pokud se automatizovaný vozík
přiblíží k chodci, napevno instalovaný modul to rozpozná. Aktivuje se optický a akustický signál. V případě nebezpečí vozík
dokonce zabrzdí. Každému vozíku se při
najetí do uličky a vyjetí z uličky automaticky přiřadí přizpůsobení rychlosti. Vjezd do
uliček, ve kterých probíhá vychystávání, je
přepravním systémům pracujícím bez řidiče zakázán.
Společně tvoříme budoucnost d
Již nyní je firma Danfoss s automatizovaný
skladem velmi spokojena. „První analýza
ukázala úsporu nákladů ve výši cca 20 %,”
shrnuje Martin Jessen, Production Supervisor ve skladu Danfoss v Tinglevu. Dále je
třeba přičíst výraznou úsporu času, což
zajišťuje zásobování výroby pět dní v týdnu každé tři hodiny. „S fullservis leasingem máme navíc po příštích šest let neustálý přehled o nákladech na provoz
skladu,” doplňuje. Již se plánuje další projekt se společností STILL jako partnerem
pro automatizaci.
p
www.still.cz
www.technikaatrh.cz
59