manipulační technika l doprava

mohly vozíky samostatně pohybovat po

celém skladu, využívá se kombinace různých navigačních technologií. Spolu se

systémem STILL iGo insights a integrovaným bezpečnostním systémem ELOshield

je logistika přepravy bez řidiče ve firmě

Danfoss vybavena dvěma dalšími inovativními technologiemi. V podobě systému

iGo insights nabízí STILL nástroj využívající umělou inteligenci, který z mnoha procesních informací ukládaných na cloud

filtruje souvislosti, z nichž je možné odvozovat konkrétní doporučení k akci. Firma

Danfoss tím může dále optimalizovat výkonnost zařízení. Inteligentní nástroj využívá k vylepšování výkonnosti systému

princip strojového učení. Veškeré údaje,

které řídicí systém za dlouhé období nashromáždil, se nahrají na cloud a přes šifrovaný webový portál je možné je online

vyvolat.

Systém ELOshield se skládá z řady komponent, které spolu bezdrátově komunikují a společně tvoří varovný systém all-inone. Pokud se automatizovaný vozík

přiblíží k chodci, napevno instalovaný modul to rozpozná. Aktivuje se optický a akustický signál. V případě nebezpečí vozík

dokonce zabrzdí. Každému vozíku se při

najetí do uličky a vyjetí z uličky automaticky přiřadí přizpůsobení rychlosti. Vjezd do

uliček, ve kterých probíhá vychystávání, je

přepravním systémům pracujícím bez řidiče zakázán.

Společně tvoříme budoucnost d

Již nyní je firma Danfoss s automatizovaný

skladem velmi spokojena. „První analýza

ukázala úsporu nákladů ve výši cca 20 %,”

shrnuje Martin Jessen, Production Supervisor ve skladu Danfoss v Tinglevu. Dále je

třeba přičíst výraznou úsporu času, což

zajišťuje zásobování výroby pět dní v týdnu každé tři hodiny. „S fullservis leasingem máme navíc po příštích šest let neustálý přehled o nákladech na provoz

skladu,” doplňuje. Již se plánuje další projekt se společností STILL jako partnerem

pro automatizaci.

p

www.still.cz

www.technikaatrh.cz

59