materiály l komponenty
Například i samohybné elektrické vozíky e-Carts od Krups Fördersysteme ve výrobě bateriových sad německého výrobce automobilů využívají PLC Turck IP67,
která poskytují decentralizované řízení
provozu. Komunikace s pohony nebo
ventilovými bloky a dalšími komponentami je tak realizována přes sběrnicové rozhraní, zatímco komunikace s hlavním
ovladačem je většinou realizována přes
Profinet. Krups takto realizoval dopravníkový systém se 130 samojízdnými vozíky,
70 točnami a zhruba 140 zarážkami. Na
zarážkách jsou umístěny jednotky NFC
napojené na TBEN-L-PLC, které se využívá
současně jako brána k hlavnímu kontroléru zákazníka i jako brána komunikace mezi hlavním kontrolérem a vozíky. Tímto
způsobem lze vozíky odebírat v závislosti
na jejich stavu nebo přítomnosti varovných zpráv.
Modul TBEN-L-PLC lze použít i pro nadřazené centrální řízení, které může být připojeno i přes CAN sběrnici. Pokud je k řízení potřeba sériová komunikace RS485,
I/O modul TBEN-S-2COM propojuje sériová rozhraní přímo v terénu přes Profinet.
Flexibilní řízení
pohonu válečkových dopravníků d
Společnost Turck navíc rozšířila svou
řadu ethernetových I/O modulů TBENL o moduly pro řízení pohonu modulů
válečkových dopravníků. Kompaktní
TBEN-LL-4RMC ovládá až čtyři motory
EC500048-BI od společnosti Interroll. K přímé integraci spouštěcích signálů nebo jiných akčních členů slouží čtyři digitální
vstupy a čtyři univerzální digitální kanály,
které lze použít také jako vstupy nebo výstupy. TBEN zapouzdřuje protokol CAN
a umožňuje parametrizaci a ovládání válečkových motorů i vlastní komunikaci.
Paralelně s řízením válečkového motoru
lze digitální signály přímo na blokovém
modulu zpracovávat logikou ARGEE.
Tím se odlehčí síti a centrálnímu řídicímu systému. Multiprotokolovým ethernetem lze zařízení připojit k ovladačům
s Profinet, Ethernet/IP nebo Modbus
TCP i v náročných aplikacích při teplotách od –40 °C do +70 °C.
Senzor s faktorem 1
pro logistické aplikace
nastavit do pěti směrů, což zjednodušuje
mechanickou instalaci. Senzor je odolný vůči magnetickému poli do 300 mT a splňuje
krytí IP68. Díky těmto charakteristickým
hodnotám a teplotní odolnosti od –30 do
+85 °C splňuje nejnáročnější požadavky
na provozní spolehlivost.
RFID čtecí/zapisovací
zařízení s IO-Link
d
Zařízení pro čtení/zápis IO-Link s vylepšeným výkonem rozšiřují portfolio HF společnosti Turck – včetně ochrany heslem
a monitorování stavu. Tři nová zařízení
pro čtení/zápis RFID s IO-Link v provedení se závitem M18 a M30 a kvádrovém
provedení Q40. Zařízení také poskytují
možnost heslem chráněného přístupu
k datovým nosičům a záznam síly signálu
RSSI pro trvalou kontrolu kvality. Parametry zařízení se nastavují velmi snadno pomocí Turck IO-Link masterů, protože ty již
obsahují uložený IODD. Všechna tři zařízení pro čtení/zápis TN-M18-IOL2, TNM30-IOL2 a TN-Q40-IOL2 jsou popsána
se stejným IODD. Kromě toho je možná
konfigurace, parametrizace a testování
funkcí prostřednictvím jejich webového
rozhraní bez dalších nástrojů.
Manipulace s materiálem
d
Komponenty Banner Engineering pomáhají přizpůsobit se dnešnímu konkurenčním trhu pomocí chytrých kombinací
odolné a spolehlivé automatizace.
Pro sledování umístění produktu na pásovém třídiči lze použít kamerové senzory
VE, iVu nebo Q4X, které poskytují různé
typy řídicích signálů od diskrétních, analogových až po x/y souřadnice. Pro snímání
přesměrování třídiče lze použít jednoduché fotoelektrické senzory QS18, LX, SAB,
které určují, zda zboží bylo přesměrováno
dolů správným skluzem nebo se například
zaseklo. Detekci a dimenzování balíků lze
provádět přes různě rychlé a přesné senzory EZ-ARRAY, MINI-ARRAY, Q5X, VE
Smart kamera, které jsou schopny měřit
pohyb zboží po dopravnících. Čtení 1D
Zařízení pro čtení/zápis IO-Link s vylepšeným
výkonem rozšiřují portfolio HF společnosti Turck
– včetně ochrany heslem a monitorování stavu.
a 2D čárových kódů provádí senzory
ABR3000, ABR7000 a VE, které poskytují
flexibilitu volby podle dosahu, typu čárového kódu a komunikačních rozhraní.
Měření a indikace hladiny v zásobníku je
možné provádět přes robustní laserové,
ultrazvukové a radarové technologie
T30UX, Q5X, T30R, QS18.
Pick-to-Light/Put-to-Light systémy lze realizovat snadno viditelnými světly PTL110,
K30 a K50. K dispozici jsou i s vestavěnými senzory pro snížení chybných náběrů.
Dalšími LED světly WLS27, WLS28, K90,
TL30, TL50 a TL70 lze provádět různý typ
indikace stavu stroje. Pro nakládací doky je
možné použít snadno viditelné LED indikace WLS27 a SP35, které poskytují dobrou viditelnost i za denního světla a odolávají venkovním vlivům jako déšť a sníh.
Bílými světly WLB72 lze provádět osvětlení doku a brány. Polohy dveří/bran lze detekovat fotoelektrickými senzory QS30
a QS18. Pro detekci nákladních vozů se
hodí robustní radarová technologie s dlouhým dosahem T30R.
Prediktivní údržbu lze realizovat instalací
vibračních a teplotních senzorů a komunikačních modulů QM30VT, Q45 All-in-One
a DXM700, které umožňují monitorovat
zařízení nepřetržitě. Detekce zaseknutí lze
provádět Q5X senzorem.
p
www.turck.cz
Komponenty Banner Engineering pomáhají
přizpůsobit se dnešnímu konkurenčním
trhu pomocí chytrých kombinací odolné
a spolehlivé automatizace.
d
Společnost Turck přidává do rodiny indukčních senzorů uprox novou kvádrovou verzi pro použití v odvětví dopravy
a manipulace. Jedná se o kvádrovou variantu Efficiency Line NI40UE-QV40, která
byla optimalizována na krátké doby uvedení do provozu a cenově citlivé aplikace.
Snímač s faktorem 1 velmi dobře detekuje i menší kovové cíle při přiblížení ze strany. Hlavu senzoru lze bez použití nářadí
www.technikaatrh.cz
35