materiály l komponenty

Například i samohybné elektrické vozíky e-Carts od Krups Fördersysteme ve výrobě bateriových sad německého výrobce automobilů využívají PLC Turck IP67,

která poskytují decentralizované řízení

provozu. Komunikace s pohony nebo

ventilovými bloky a dalšími komponentami je tak realizována přes sběrnicové rozhraní, zatímco komunikace s hlavním

ovladačem je většinou realizována přes

Profinet. Krups takto realizoval dopravníkový systém se 130 samojízdnými vozíky,

70 točnami a zhruba 140 zarážkami. Na

zarážkách jsou umístěny jednotky NFC

napojené na TBEN-L-PLC, které se využívá

současně jako brána k hlavnímu kontroléru zákazníka i jako brána komunikace mezi hlavním kontrolérem a vozíky. Tímto

způsobem lze vozíky odebírat v závislosti

na jejich stavu nebo přítomnosti varovných zpráv.

Modul TBEN-L-PLC lze použít i pro nadřazené centrální řízení, které může být připojeno i přes CAN sběrnici. Pokud je k řízení potřeba sériová komunikace RS485,

I/O modul TBEN-S-2COM propojuje sériová rozhraní přímo v terénu přes Profinet.

Flexibilní řízení

pohonu válečkových dopravníků d

Společnost Turck navíc rozšířila svou

řadu ethernetových I/O modulů TBENL o moduly pro řízení pohonu modulů

válečkových dopravníků. Kompaktní

TBEN-LL-4RMC ovládá až čtyři motory

EC500048-BI od společnosti Interroll. K přímé integraci spouštěcích signálů nebo jiných akčních členů slouží čtyři digitální

vstupy a čtyři univerzální digitální kanály,

které lze použít také jako vstupy nebo výstupy. TBEN zapouzdřuje protokol CAN

a umožňuje parametrizaci a ovládání válečkových motorů i vlastní komunikaci.

Paralelně s řízením válečkového motoru

lze digitální signály přímo na blokovém

modulu zpracovávat logikou ARGEE.

Tím se odlehčí síti a centrálnímu řídicímu systému. Multiprotokolovým ethernetem lze zařízení připojit k ovladačům

s Profinet, Ethernet/IP nebo Modbus

TCP i v náročných aplikacích při teplotách od –40 °C do +70 °C.

Senzor s faktorem 1

pro logistické aplikace

nastavit do pěti směrů, což zjednodušuje

mechanickou instalaci. Senzor je odolný vůči magnetickému poli do 300 mT a splňuje

krytí IP68. Díky těmto charakteristickým

hodnotám a teplotní odolnosti od –30 do

+85 °C splňuje nejnáročnější požadavky

na provozní spolehlivost.

RFID čtecí/zapisovací

zařízení s IO-Link

d

Zařízení pro čtení/zápis IO-Link s vylepšeným výkonem rozšiřují portfolio HF společnosti Turck – včetně ochrany heslem

a monitorování stavu. Tři nová zařízení

pro čtení/zápis RFID s IO-Link v provedení se závitem M18 a M30 a kvádrovém

provedení Q40. Zařízení také poskytují

možnost heslem chráněného přístupu

k datovým nosičům a záznam síly signálu

RSSI pro trvalou kontrolu kvality. Parametry zařízení se nastavují velmi snadno pomocí Turck IO-Link masterů, protože ty již

obsahují uložený IODD. Všechna tři zařízení pro čtení/zápis TN-M18-IOL2, TNM30-IOL2 a TN-Q40-IOL2 jsou popsána

se stejným IODD. Kromě toho je možná

konfigurace, parametrizace a testování

funkcí prostřednictvím jejich webového

rozhraní bez dalších nástrojů.

Manipulace s materiálem

d

Komponenty Banner Engineering pomáhají přizpůsobit se dnešnímu konkurenčním trhu pomocí chytrých kombinací

odolné a spolehlivé automatizace.

Pro sledování umístění produktu na pásovém třídiči lze použít kamerové senzory

VE, iVu nebo Q4X, které poskytují různé

typy řídicích signálů od diskrétních, analogových až po x/y souřadnice. Pro snímání

přesměrování třídiče lze použít jednoduché fotoelektrické senzory QS18, LX, SAB,

které určují, zda zboží bylo přesměrováno

dolů správným skluzem nebo se například

zaseklo. Detekci a dimenzování balíků lze

provádět přes různě rychlé a přesné senzory EZ-ARRAY, MINI-ARRAY, Q5X, VE

Smart kamera, které jsou schopny měřit

pohyb zboží po dopravnících. Čtení 1D

Zařízení pro čtení/zápis IO-Link s vylepšeným

výkonem rozšiřují portfolio HF společnosti Turck

– včetně ochrany heslem a monitorování stavu.

a 2D čárových kódů provádí senzory

ABR3000, ABR7000 a VE, které poskytují

flexibilitu volby podle dosahu, typu čárového kódu a komunikačních rozhraní.

Měření a indikace hladiny v zásobníku je

možné provádět přes robustní laserové,

ultrazvukové a radarové technologie

T30UX, Q5X, T30R, QS18.

Pick-to-Light/Put-to-Light systémy lze realizovat snadno viditelnými světly PTL110,

K30 a K50. K dispozici jsou i s vestavěnými senzory pro snížení chybných náběrů.

Dalšími LED světly WLS27, WLS28, K90,

TL30, TL50 a TL70 lze provádět různý typ

indikace stavu stroje. Pro nakládací doky je

možné použít snadno viditelné LED indikace WLS27 a SP35, které poskytují dobrou viditelnost i za denního světla a odolávají venkovním vlivům jako déšť a sníh.

Bílými světly WLB72 lze provádět osvětlení doku a brány. Polohy dveří/bran lze detekovat fotoelektrickými senzory QS30

a QS18. Pro detekci nákladních vozů se

hodí robustní radarová technologie s dlouhým dosahem T30R.

Prediktivní údržbu lze realizovat instalací

vibračních a teplotních senzorů a komunikačních modulů QM30VT, Q45 All-in-One

a DXM700, které umožňují monitorovat

zařízení nepřetržitě. Detekce zaseknutí lze

provádět Q5X senzorem.

p

www.turck.cz

Komponenty Banner Engineering pomáhají

přizpůsobit se dnešnímu konkurenčním

trhu pomocí chytrých kombinací odolné

a spolehlivé automatizace.

d

Společnost Turck přidává do rodiny indukčních senzorů uprox novou kvádrovou verzi pro použití v odvětví dopravy

a manipulace. Jedná se o kvádrovou variantu Efficiency Line NI40UE-QV40, která

byla optimalizována na krátké doby uvedení do provozu a cenově citlivé aplikace.

Snímač s faktorem 1 velmi dobře detekuje i menší kovové cíle při přiblížení ze strany. Hlavu senzoru lze bez použití nářadí

www.technikaatrh.cz

35