manipulační technika l doprava

zdvihu, použitím dvou trakčních baterií

najednou a zvětšenými čerpadly.

Oddělená konstrukce kabiny s pružným

uložením je také vypůjčena z menších vysokozdvižných vozíků, ale byla výrazně

vylepšena, pokud jde o výhled do všech

stran: panoramatická střecha z pancéřového skla a velké skleněné plochy v kabinových dveřích, v předním a zadním okně

v kombinaci se speciálně tvarovaným protizávažím vzadu poskytují řidiči nejlepší

možný výhled, a tím i velkou bezpečnost

při provozu. Sedačka řidiče je volitelně

otočná o 17° vpravo a nabízí integrovanou loketní opěrku, což poskytuje úlevu

při couvání. Oranžový bezpečnostní pás s

funkcí sledování zapnutí spony pásu pomáhá s dodržováním legislativní povinnosti pro řidiče používat bezpečnostní

pás. Aby bylo možné přizpůsobit energetický systém vozíku různým aplikačním

požadavkům zákazníků, jsou k dispozici

různé kapacity a technologie baterií a výkony nabíječek.

p

www.linde-mh.cz

Ergonomické řízení vysokozdvižného vozíku

...bez volantu

Jak může být řízení vysokozdvižného vozíku ještě jednodušší a ergonomičtější? Společnost Linde Material Handling (Linde

MH) na tuto otázku poskytla odpověď na

své zákaznické akci World of Material

Handling (WoMH) představením inovativního systému Linde Steer Control. Pod

tímto názvem se skrývá nové elektrohydraulické řízení, které nevyžaduje klasický

volant. Při řízení vozíku je řidičova levá

paže pohodlně položena na loketní opěrce zakomponované přímo do sedadla

a ovládání vozíku se děje integrovaným

minikolečkem nebo joystickem. Výhodou

tohoto nového řešení je, že práce s vysokozdvižným vozíkem je ještě pohodlnější

a řidič zůstává soustředěný a produktivní

delší dobu. Současně se jedná o splnění

důležitého předpokladu pro další automatizaci klasických protizátěžových vozíků.

Pracoviště řidiče má jako rozhraní mezi

operátorem a strojem mimořádný význam.

Obsluha musí být schopna ovládat vozík

snadno, jednoduše a rychle, aby byl plně

využit jeho výkonnostní potenciál. „Se

systémem Linde Steer Control jsme sofistikovaně doplnili důmyslnou koncepci ovládání vozíků Linde dvoupedálem a systémem Linde Load Control. Paže řidiče

mohou nyní volně ležet na loketních opěrkách sedačky. A zatímco pravá ruka ovládá zdvihový sloup a vidlice, levá ruka pohodlně řídí směr pohybu vozíku. Tímto

způsobem se nám podařilo ještě více

redukovat nutnost pohybu těla řidiče a

výrazně tak snížit jeho námahu,” zdůrazňuje Frank Bergmann, produktový

manažer z oddělení Counterbalanced

Trucks, a dodává: „To, co již bylo zavedeno u rypadel, jeřábů, kolejových vozidel

a letadel, by se tak v budoucnu mohlo stále častěji objevovat také u manipulačních

vozíků a stát se průmyslovým standardem.”

Hlavní výhoda:

Snadnější použití vozíku

d

Systém řízení Linde Steer Control je založen na technologii „steer-by-wire”. Ovládací povely od řidiče jsou převedeny na

elektrické signály, které dále tyto pokyny

předávají hydraulickým výkonovým prvkům. Sofistikovaný koncept nového řídicího

systému zaručuje vyšší bezpečnost provozu

vozíku. A elektrické ovládání otevírá nové

funkční možnosti: řidič vysokozdvižného

vozíku může například řídit vozík ještě přesněji pomocí systému Linde Steer Control,

protože řízení reaguje více nebo méně citlivě v závislosti na rychlosti vozíku. Pokud jede vozík rychleji, musí řidič s řídícím minikolečkem více zatočit, nebo joystick

naklonit více do strany, aby se dosáhlo požadovaného natočení kol. Pokud řidič sníží

rychlost vozíku, stejný pohyb ruky má za následek větší reakci řízení.

p

www.linde-mh.cz

www.technikaatrh.cz

53