8
manipulační technika l doprava
Komplexní přístup dává
kontrolu nad celým životním
cyklem jeřábů
Rozhovor nejen o digitalizaci ve světě zdvihacích zařízení
nám poskytl pan Otakar Holubec, obchodní ředitel
společnosti Konecranes and Demag se sídlem
ve Slaném.
„Každému ušijeme jeřáb i servis na míru,”
říká Otakar Holubec a dále dodává:
„Možnosti, jaké značka Konecranes nabízí např. v oblasti preventivní
a prediktivní údržby, včetně sofistikovaných vzdálených rozhraní, vidím jako
ideální cestu pro zlepšování produktivity a bezpečnosti ve firmách.
p Na pozici obchodního
ředitele Konecranes and Demag
jste právě rok, co jste si při
nástupu do funkce dal jako
hlavní úkol?
”
Hlavní cíle oddělení tvoří především
přijaté objednávky a dodané projekty
včetně navazující fakturace. Takže první
kroky směřovaly ke zjištění aktuálního
stavu, porovnání plnění s plánem a sestavení akčního plánu, to vše samozřejmě ve spolupráci s celým týmem
tvořeným prodejem, konstrukcí, marketingem a projektovým managementem.
p Co pro vás znamenalo v roce
2017 spojení značek Konecranes
a Demag?
To bylo pro všechny náročné období,
představte si, že jsme do té doby byli
přímými konkurenty a najednou jsme
seděli ve společné kanceláři a učili se
spolupracovat. Každá firma například
T+T T e c h n i k a a t r h 6 – 7 / 2 0 2 2
používala jiný informační systém. Demag tu měl zázemí, renomé a zajímavé
portfolio, naproti tomu firma Konecranes měla více propracovanou strategii,
nejen pro prodej, ale i pro servis a služby. Já, do té doby zaměstnanec pražské
firmy Konecranes, jsem začal pracovat
ve Slaném jako obchodní manažer servisu pro Česko a Slovensko nové firmy
Konecranes and Demag.
Jako důležité vnímám, že jsme součástí globální firmy, která má na každém
kontinentu minimálně jeden výrobní závod, v Evropě máme Slaný v České republice a centrálu ve Finsku, v USA je
závod ve Springfieldu a další je v Číně.
Obrovský obrat máme v přístavních
zařízeních, pro která má Konecranes
jednu celou divizi. Historie Konecranes trvá přibližně 100 let a promyšlenými akvizicemi neustále zlepšuje svoji pozici, koupením Demagu jsme
získali know-how, které Demag budoval 200 let.
p 5 let už v České republice
tvoříte jedinou firmu, co se
za tu dobu změnilo?
Spojili jsme silné stránky, o nichž jsem
před chvílí hovořil. Stavíme na proslulosti značky Demag a mezi zákazníky strmě
stoupá povědomí o značce Konecranes.
Máme komplexní přístup k jeřábu po celou dobu jeho životnosti. Jakmile jeřáb
dodáme, začne platit servisní smlouva
podle jednoho z našich pěti programů.
A dále pečujeme o zákazníka, samozřejmostí jsou zákonné revize zdvihacích zařízení a inspekce podle manuálu