8

manipulační technika l doprava

Komplexní přístup dává

kontrolu nad celým životním

cyklem jeřábů

Rozhovor nejen o digitalizaci ve světě zdvihacích zařízení

nám poskytl pan Otakar Holubec, obchodní ředitel

společnosti Konecranes and Demag se sídlem

ve Slaném.

„Každému ušijeme jeřáb i servis na míru,”

říká Otakar Holubec a dále dodává:

„Možnosti, jaké značka Konecranes nabízí např. v oblasti preventivní

a prediktivní údržby, včetně sofistikovaných vzdálených rozhraní, vidím jako

ideální cestu pro zlepšování produktivity a bezpečnosti ve firmách.

p Na pozici obchodního

ředitele Konecranes and Demag

jste právě rok, co jste si při

nástupu do funkce dal jako

hlavní úkol?

”

Hlavní cíle oddělení tvoří především

přijaté objednávky a dodané projekty

včetně navazující fakturace. Takže první

kroky směřovaly ke zjištění aktuálního

stavu, porovnání plnění s plánem a sestavení akčního plánu, to vše samozřejmě ve spolupráci s celým týmem

tvořeným prodejem, konstrukcí, marketingem a projektovým managementem.

p Co pro vás znamenalo v roce

2017 spojení značek Konecranes

a Demag?

To bylo pro všechny náročné období,

představte si, že jsme do té doby byli

přímými konkurenty a najednou jsme

seděli ve společné kanceláři a učili se

spolupracovat. Každá firma například

T+T T e c h n i k a a t r h 6 – 7 / 2 0 2 2

používala jiný informační systém. Demag tu měl zázemí, renomé a zajímavé

portfolio, naproti tomu firma Konecranes měla více propracovanou strategii,

nejen pro prodej, ale i pro servis a služby. Já, do té doby zaměstnanec pražské

firmy Konecranes, jsem začal pracovat

ve Slaném jako obchodní manažer servisu pro Česko a Slovensko nové firmy

Konecranes and Demag.

Jako důležité vnímám, že jsme součástí globální firmy, která má na každém

kontinentu minimálně jeden výrobní závod, v Evropě máme Slaný v České republice a centrálu ve Finsku, v USA je

závod ve Springfieldu a další je v Číně.

Obrovský obrat máme v přístavních

zařízeních, pro která má Konecranes

jednu celou divizi. Historie Konecranes trvá přibližně 100 let a promyšlenými akvizicemi neustále zlepšuje svoji pozici, koupením Demagu jsme

získali know-how, které Demag budoval 200 let.

p 5 let už v České republice

tvoříte jedinou firmu, co se

za tu dobu změnilo?

Spojili jsme silné stránky, o nichž jsem

před chvílí hovořil. Stavíme na proslulosti značky Demag a mezi zákazníky strmě

stoupá povědomí o značce Konecranes.

Máme komplexní přístup k jeřábu po celou dobu jeho životnosti. Jakmile jeřáb

dodáme, začne platit servisní smlouva

podle jednoho z našich pěti programů.

A dále pečujeme o zákazníka, samozřejmostí jsou zákonné revize zdvihacích zařízení a inspekce podle manuálu