10

manipulační technika l doprava

moderních funkcí dostatečně.

Jak si to vysvětlujete?

Všichni víme, že v průmyslu se prosazují nové technologie zpravidla až s generační obměnou. Nicméně máme zkušenost, že pokud zákazník tyto funkce

potřebuje, tak si je bez váhání koupí.

Cenově se pohybujeme v desítkách až

stovkách tisíc korun. Nedávno jsme

expedovali jeřáb pro automatický

sklad v papírnách Mondi v ceně okolo

3 milionů EUR, aktuálně máme otevřené

2 nabídky do nových spaloven v Brně

a Mělníku, každá přibližně za 2 miliony

eur, ceny speciálních funkcí jsou v podobných zakázkách naprosto zanedbatelné. Navíc jde o tak klíčové technologie, že zákazník chce to nejlepší, co

může dostat.

Pro osvětu ostatních zákazníků děláme, co je v našich silách. Zmínil jste náš

průzkum CraneMonitor, který každoročně zpracováváme a poskytujeme široké veřejnosti. Publikujeme v médiích

i na sociálních sítích.

zákazníci si rádi zkontrolují rozpracovanost svojí objednávky. Dále využíváme

výrobní závod pro Dny otevřených dveří pro zákazníky a veřejnost. Snažíme se

orientovat marketingové aktivity směrem do našeho závodu a tuto výhodu

maximálně využít.

p Napříč všemi technickými

odvětvími se teď největší vývoj

odehrává v oblasti softwaru.

Jak jsou vaše jeřáby vybaveny

pro Průmysl 4.0?

Průmysl 4.0 musí začínat „doma”, takže

máme strukturu informačních systémů

pro výrobu ERP a SAP, pro prodej

systém CRM Sales Force Automation

SFA a pro servis systém CRM Service

Automation, to nám umožňuje efektivně

pracovat a odvádět perfektní výsledky.

Pokud jde o to, jak zapadají naše jeřáby do procesů u našich zákazníků, tak

si troufnu tvrdit, že překonávají očekávání. Digitalizace má šetřit práci, a přesně to my nabízíme. Pro jeřáby, které

servisujeme, shromažďujeme všechna

aktuální data v cloudu v naší aplikaci,

ke které zákazníci mohou přistupovat

prostřednictvím webového rozhraní.

Každý zákazník má svůj účet a vidí veškeré dokumenty, servisní historii i data

o používání. Jednoduše sleduje plánované opravy, vyřešené opravy, úroveň

servisní smlouvy a podobně. Na pár

kliknutí si může vytvořit reporty v pdf

nebo v excelu. Tím naplňuje legislativní

požadavky a nepotřebuje k tomu jediný

T+T T e c h n i k a a t r h 6 – 7 / 2 0 2 2

dokument na papíře, všechno mu spravujeme online.

Na každém jeřábu je modem napojený na řídicí jednotku, ze kterého si stahujeme aktuální data. Můžeme nastavit

sms hlášení šéfovi údržby v případě,

kdy se zařízení chová nestandardně nebo hlásí poruchu. Veškerá data ukládáme, analyzujeme a plánujeme podle

nich servisní zásahy. Protože nečekané

odstávky jsou jedním z nejhorších scénářů, který si zákazník umí představit.

Mezi zákazníky je také velmi oblíbený

online konfigurátor, v němž si zákazník

může při objednávce nového standardního jeřábu navolit základní parametry.

Dále máme e-store pro prodej náhradních dílů přímo koncovým zákazníkům.

p Vedle digitalizace probíhá

neustále i vylepšování samotné

manipulace. Můžete stručně

představit moderní funkce

jeřábů, které třeba před 10 lety

ještě nebyly dostupné?

p Slyšel jsem, že se aktuálně

mění legislativa pro zdvihací

zařízení. Co to bude znamenat

pro vaše zákazníky?

Nová legislativa dosavadní požadavky

zpřísňuje, podléhat jí budou všechna

zařízení s nosností již od 1 000 kg (dosud se týkala zařízení nad 5 tun), nebudou již možné revize prováděné bez

detailní prohlídky zařízení, například

pouze „od podlahy pod jeřábem” a podobně. Zákon zavádí také přísnější postihy, takže je potřeba, aby k tomu firmy přistoupily zodpovědně.

Je zřejmé, že firmy s poctivě prováděným servisem jsou na novou situaci připraveny a naši zákazníci toto zpřísnění

pocítí minimálně. Ukazují se výhody

komplexního přístupu, který dlouhodobě prosazujeme. Osobně vnímám naši

výhodu také ve velkém a profesionálním týmu s centrálou ve Slaném a pobočkami v Brně a Ostravě, takže zákazník má vždycky komu zavolat a ví, že

jsme připraveni mu okamžitě podat pomocnou ruku.

p

Jde o takzvané chytré funkce, například

kontrola výkyvu háku, pozicování jeřábu, synchronní řízení, technická výbava

kladkostrojů, především frekvenční měniče pro plynulou změnu rychlosti. Senzory pohybu, modemy, to je výbava

moderního jeřábu.

p Z průzkumu Crane monitor,

který vaše společnost každoročně

zveřejňuje, vím, že provozovatelé

jeřábů nevyužívají potenciál

Konecranes and Demag, s.r.o.

Bienerova 1536, 274 81 Slaný

Tel.: +420 312 514 111

www.konecranes.cz

www.demagcranes.cz