10
manipulační technika l doprava
moderních funkcí dostatečně.
Jak si to vysvětlujete?
Všichni víme, že v průmyslu se prosazují nové technologie zpravidla až s generační obměnou. Nicméně máme zkušenost, že pokud zákazník tyto funkce
potřebuje, tak si je bez váhání koupí.
Cenově se pohybujeme v desítkách až
stovkách tisíc korun. Nedávno jsme
expedovali jeřáb pro automatický
sklad v papírnách Mondi v ceně okolo
3 milionů EUR, aktuálně máme otevřené
2 nabídky do nových spaloven v Brně
a Mělníku, každá přibližně za 2 miliony
eur, ceny speciálních funkcí jsou v podobných zakázkách naprosto zanedbatelné. Navíc jde o tak klíčové technologie, že zákazník chce to nejlepší, co
může dostat.
Pro osvětu ostatních zákazníků děláme, co je v našich silách. Zmínil jste náš
průzkum CraneMonitor, který každoročně zpracováváme a poskytujeme široké veřejnosti. Publikujeme v médiích
i na sociálních sítích.
zákazníci si rádi zkontrolují rozpracovanost svojí objednávky. Dále využíváme
výrobní závod pro Dny otevřených dveří pro zákazníky a veřejnost. Snažíme se
orientovat marketingové aktivity směrem do našeho závodu a tuto výhodu
maximálně využít.
p Napříč všemi technickými
odvětvími se teď největší vývoj
odehrává v oblasti softwaru.
Jak jsou vaše jeřáby vybaveny
pro Průmysl 4.0?
Průmysl 4.0 musí začínat „doma”, takže
máme strukturu informačních systémů
pro výrobu ERP a SAP, pro prodej
systém CRM Sales Force Automation
SFA a pro servis systém CRM Service
Automation, to nám umožňuje efektivně
pracovat a odvádět perfektní výsledky.
Pokud jde o to, jak zapadají naše jeřáby do procesů u našich zákazníků, tak
si troufnu tvrdit, že překonávají očekávání. Digitalizace má šetřit práci, a přesně to my nabízíme. Pro jeřáby, které
servisujeme, shromažďujeme všechna
aktuální data v cloudu v naší aplikaci,
ke které zákazníci mohou přistupovat
prostřednictvím webového rozhraní.
Každý zákazník má svůj účet a vidí veškeré dokumenty, servisní historii i data
o používání. Jednoduše sleduje plánované opravy, vyřešené opravy, úroveň
servisní smlouvy a podobně. Na pár
kliknutí si může vytvořit reporty v pdf
nebo v excelu. Tím naplňuje legislativní
požadavky a nepotřebuje k tomu jediný
T+T T e c h n i k a a t r h 6 – 7 / 2 0 2 2
dokument na papíře, všechno mu spravujeme online.
Na každém jeřábu je modem napojený na řídicí jednotku, ze kterého si stahujeme aktuální data. Můžeme nastavit
sms hlášení šéfovi údržby v případě,
kdy se zařízení chová nestandardně nebo hlásí poruchu. Veškerá data ukládáme, analyzujeme a plánujeme podle
nich servisní zásahy. Protože nečekané
odstávky jsou jedním z nejhorších scénářů, který si zákazník umí představit.
Mezi zákazníky je také velmi oblíbený
online konfigurátor, v němž si zákazník
může při objednávce nového standardního jeřábu navolit základní parametry.
Dále máme e-store pro prodej náhradních dílů přímo koncovým zákazníkům.
p Vedle digitalizace probíhá
neustále i vylepšování samotné
manipulace. Můžete stručně
představit moderní funkce
jeřábů, které třeba před 10 lety
ještě nebyly dostupné?
p Slyšel jsem, že se aktuálně
mění legislativa pro zdvihací
zařízení. Co to bude znamenat
pro vaše zákazníky?
Nová legislativa dosavadní požadavky
zpřísňuje, podléhat jí budou všechna
zařízení s nosností již od 1 000 kg (dosud se týkala zařízení nad 5 tun), nebudou již možné revize prováděné bez
detailní prohlídky zařízení, například
pouze „od podlahy pod jeřábem” a podobně. Zákon zavádí také přísnější postihy, takže je potřeba, aby k tomu firmy přistoupily zodpovědně.
Je zřejmé, že firmy s poctivě prováděným servisem jsou na novou situaci připraveny a naši zákazníci toto zpřísnění
pocítí minimálně. Ukazují se výhody
komplexního přístupu, který dlouhodobě prosazujeme. Osobně vnímám naši
výhodu také ve velkém a profesionálním týmu s centrálou ve Slaném a pobočkami v Brně a Ostravě, takže zákazník má vždycky komu zavolat a ví, že
jsme připraveni mu okamžitě podat pomocnou ruku.
p
Jde o takzvané chytré funkce, například
kontrola výkyvu háku, pozicování jeřábu, synchronní řízení, technická výbava
kladkostrojů, především frekvenční měniče pro plynulou změnu rychlosti. Senzory pohybu, modemy, to je výbava
moderního jeřábu.
p Z průzkumu Crane monitor,
který vaše společnost každoročně
zveřejňuje, vím, že provozovatelé
jeřábů nevyužívají potenciál
Konecranes and Demag, s.r.o.
Bienerova 1536, 274 81 Slaný
Tel.: +420 312 514 111
www.konecranes.cz
www.demagcranes.cz