54
elektrotechnika l energetika l měření a regulace
Chytré osvětlení Zumtobel
pomůže díky softwaru
Thinkinside lépe prodávat zboží
Pohyb lidí a zboží mohou detekovat, vizualizovat
a analyzovat na základě údajů o jejich reálné poloze
zákazníci společnosti Zumtobel. Na míru navržené
řešení inteligentní lokalizace v interiérech je výsledkem
spolupráce s italským poskytovatelem cloudového
softwaru Thinkinside a nabízí a lepší přehled
o důležitém dění ve vnitřních prostorách.
Kombinované řešení od společností Zumtobel a Thinkinside zahrnuje osvětlení, lokalizační infrastrukturu, analytické nástroje a další služby a je určené pro jakékoli
interiéry, bez ohledu na způsob jejich využití. „Řešení je velmi flexibilní a umožňuje nám rychle a přímočaře reagovat na
nejrůznější požadavky zákazníků,” vysvětluje Tomasz Zareba, ředitel digitálních služeb ve společnosti Zumtobel.
Digitalizace
maloobchodního sektoru
Řešení Digital Services společnosti Zumtobel umožňuje firmám monitorovat pohyb lidí a zboží a na základě
lokalizačních dat z interiérů vytvářet vizualizace a analýzy v reálném čase. Průmyslové a logistické společnosti
získají cenný přehled o důležitých firemních procesech.
T + T Technika a trh 3/2021
d
Maloobchodníci, využívající digitální služby společnosti Zumtobel, mohou díky
chytrému osvětlení získat další informace
o provozu v obchodu, o zákaznících a jejich chování během nákupu. Získané údaje mohou použít k další analýze a zjistit,
které pokladny a jaké nákupní prostory se
nejvíce využívají a následně celý prostor
optimalizovat. Patentovaný algoritmus vyvinutý společností Thinkinside zjistí nejen
začátek a konec nákupu, ale také ukazuje,
jak se zákazníci po nákupním prostoru pohybují a kde se nejčastěji zastavují. Porovnáním údajů o pohybu zákazníků a dat
o prodeji lze snadno zjistit, jaký vliv má
umístění zboží na jeho prodej. Nesledují
se žádná osobní data zákazníků, lokalizační zařízení jsou připevněna k nákupním
košíkům a vozíkům, signál se přenáší pomocí technologie Bluetooth Low Energy.
Zumtobel a Thinkinside nabízejí maloobchodním společnostem i další nástroj,
který jim umožňuje poskytovat služby založené na lokalizaci. Mohou například zákazníkům v obchodě rozesílat informativní textové zprávy, které je upozorní na
konkrétní nabídku v některém z blízkých
regálů. Tento nástroj pomáhá maloobchodníkům implementovat digitální služby sloužící ke zvýšení efektivity marketingových kampaní – od jejich plánování či