kompresory l vzduchotechnika
neustálého růstu nejen v Itálii, ale i ve
zbytku světa. Jako dosud poslední, ale velmi důležitá, byla v roce 2019 otevřena nová pobočka v USA.
Pneumax v Česku a Slovensku d
V České republice a na Slovensku je od
roku 2006 reprezentantem Pneumaxu firma PNEUMAX Automation s.r.o. se sídlem v Opavě, která nabízí kompletní sortiment mateřské firmy, ale i jiných italských
výrobců např. firem Procom a Elettrotec.
Kromě nabídky pneumatických prvků poskytujeme i kompletní servis, který zahrnuje poradenství, návrhy pneumatických
systémů dle požadavků zákazníků a účast
při montáži. Tato služba je realizována
prostřednictvím kvalifikovaných a odborně zdatných pracovníků centrály i obchodních zástupců, pracujících v jednotlivých regionech obou republik.
Pneumax a jeho novinky
d
Mezi nejnovější výrobky firmy Pneumax
v oblasti průmyslové automatizace patří
solenoidové ventily série 3000, pro samostatnou montáž i pro montáž ventilových
terminálů, které jsou schopny pracovat
s tlaky od vakua až po 10 bar. Podobně jako u předchozí řady terminálů OPTYMA
je možné použít je s nejběžnějšími protokoly (např. EtherNet, Profinet, atd.). Díky
investici v posledních letech nabízí Pneumax i elektrické válce a elektromechanické lineární pohony.
Sídlo společnosti Pneumax S.p.A. v Luranu v severoitalské provincii Bergamo
V oblasti automatizace procesů je nyní
dostupná řada prvků z nerezové oceli
a hliníku, vhodných pro aplikace se speciálními médii a ve specifických prostředích.
Samozřejmostí jsou nejrůznější certifikáty
těchto výrobků jako např. ATEX, EAC,
NEPSI,SIL a další.
Obchodní jednotka AUTOMOTIVE pak
nabízí řadu produktů určených pro automobilové výrobní linky se zvláštním zaměřením na aplikace zpracování plechu. Jedná
se zejména o upínky, polohovací a upínací
jednotky a rotační jednotky.
Z této řady nových investic je zřejmé, že
nelehký rok 2020 rozvoj firmy Pneumax
S.p.A. nezastavil, ale byl pro ni naopak
v mnohém podnětem, výzvou a inspirací
na další cestě k jejímu růstu.
p
PNEUMAX Automation s.r.o.
U Panského mlýna 240/9, 747 06 Opava
tel.: +420 553 760 953-9
fax: +420 553 663 464
e-mail: pneumax@pneumaxsro.cz
www.pneumaxsro.cz
Nový mobilní osvětlovací systém pomůže malým letištím
Dá se složit do vozíku, zapřáhnout za
osobní auto a odvézt kamkoliv. To je jedna z výhod systému MoLiS, mobilní letištní světelné soustavy, kterou vyvinula firma
TRANSCON ELECTRONIC SYSTEMS ve
spolupráci s Leteckým ústavem Fakulty
strojního inženýrství VUT v Brně. MoLiS
by mohl na malých letištích nahradit zastaralé systémy, které na mnoha místech dosluhují. Využití ale najde i jako záložní
soustava pro velká letiště, nebo v případě,
že je potřeba připravit přistávací dráhu
v místě, které jako letiště běžně neslouží.
„Na malých letištích se dodnes používají
systémy vyvinuté v Československu někdy
na počátku 60. let. Tehdy
vznikly primárně pro vojenské použití, nicméně později
se začaly používat i na malých
aeroklubových letištích, kde
přežívají dodnes. Jejich technický stav je ale stále obtížněji udržitelný, na původní
systémy se již nevyrábí náhradní díly a řada malých letišť proto musela noční lety ukončit. To
nás vedlo k nápadu pokusit se vyvinout
systém zcela nový,” popisuje Jiří Chlebek
z Leteckého ústavu FSI.
Výzkumníci spojili síly s renomovaným
výrobcem letištních světel, českou firmou
TRANSCON ELECTRONIC SYSTEMS. Na
jejích bedrech ležel vývoj systému po
technické stránce, Letecký ústav pracoval
zejména na testování soustavy. „Systém
MoLiS byl zkoušen na řadě letišť po celé
republice. Jednalo se jak o letiště, která disponují starým systémem, případně jej už
nemají v provozu, tak o letiště, která zatím
s nočním provozem neměla zkušenosti.
Už během testování projevila řada malých letišť o nový systém zájem,” dodává
Chlebek.
Součástí tříletého projektu MoLiS byla
i příprava certifikované metodiky. Ta má
pomoci definovat požadavky na světelné
soustavy pro malá letiště, nyní ji schvaluje
Ministerstvo dopravy. Nové předpisy by
měly narovnat současný stav, kdy se počítá s použitím pevných osvětlovacích soustav pro letiště se stálým nočním provozem, v praxi ale malá letiště provozují
noční lety jen pár měsíců v roce. Tomu jde
vstříc i MoLiS, který je mobilní a počítá se
s jeho využitím po omezenou dobu. p
Foto: Letecký ústav FSI VUT
www.fme.vutbr.cz
www.technikaatrh.cz
15