komponenty I materiály I plasty
použití sloupů a výložníků. Tyto „kruhové
svařovací sloupy“ svařují vnitřní a vnější
spoje dlouhých ocelových obručí, které
tvoří kužele tubusů větrných turbín. Pokud
jde o kapacitu, stroje dokážou svařovat kužele o délce až 7 m a průměru 5 m.
K tomu, aby mohla urychlit proces svařování, potřebovala firma Talleres Ganomagoga najít způsob, jak přemísťovat
stroj po délce tubusu tak, jak se při výrobě prodlužuje. Díky spolupráci s týmem
odborníků v NSK se tato myšlenka brzy
stala realitou.
V současné době se kužele svařují
manévrováním kruhového svařovacího
sloupu podél tubusu pomocí speciálně
navrženého systému lineárních vozíků
a vodicích kolejnic z řady RA přesných
a spolehlivých lineárních vedení od společnosti NSK. Kombinace vozíků s velkou únosností a kolejnic NSK (v délkách
9,225 m a 7,8 m) pomáhá společnosti Talleres Ganomagoga dosáhnout přesného pohybu jejích speciálních svařovacích strojů
v souladu s požadavky výroby.
Řada vedení RA od NSK využívá kombinované odborné znalosti společnosti
v technice valivých ložisek a lineárních
vedení. Optimální velikost valivých tělísek
spolu se speciálním tvarem vozíků a vodicích kolejnic zajišťují mimořádně vysokou
únosnost a tuhost.
Dlouhá životnost a hladký pohyb jsou
v projektu společnosti Talleres Ganomagoga nutnou podmínkou, aby bylo možné
zajistit bezvadné svary. V tomto případě
zajišťuje dlouhodobý bezúdržbový provoz použití mazacích jednotek NSK K1,
zatímco vysoce účinná těsnění (dodávaná
jako standard) zamezují pronikání znečištění do vedení – to je velmi důležité při
operacích, jako je svařování, kde je riziko
kontaminace velké.
Valivá vedení řady RA také vykazují mimořádnou přesnost a plynulý pohyb, což
jsou faktory, které zajišťují opakovatelné
a stabilní polohování.
p
www.nskeurope.com
HAVEX Group
řeší nástup elektromobility
ve spolupráci s Unicornem
Trh s automobily se
mění. Automobilky
postupně zařazují
do své nabídky čím
dále více bezemisních
vozidel a prodejci aut
tak připravují svoje
showroomy na nástup
elektromobility. Skupina
HAVEX Group řeší
nástup elektromobility ve
spolupráci se společností
Unicorn a pro pokrytí
potřeb dobíjecí
infrastruktury využívá její
produkty ChargeUp CPO
a ChargeUp ESP. Všech
osm provozoven skupiny
HAVEX Group je tak nyní
vybaveno pro obsluhu
a dobíjení elektrovozů.
Některé dobíjecí stanice dealerství HAVEX
Group jsou určeny i pro veřejnost a dobít
elektromobil si u nich mohou jak zákazníci, tak i projíždějící elektromobilisté. HAVEX Group všechny tyto stanice postupně zpřístupňuje prostřednictvím aplikace
ChargeUp ESP, přes niž je možné stanici vyhledat, zkontrolovat její obsazenost,
navigovat k ní, autorizovat dobíjení a bezhotovostně za něj zaplatit. Aplikace navíc
umožňuje sledovat dobíjení vzdáleně a informuje řidiče formou notifikací.
V případě potřeby je možné dobíjení
vzdáleně ukončit. „ChargeUp ESP umožňuje platbu platební kartou, proti které
samozřejmě vydá elektronickou účtenku.
Řidičům je navíc k dispozici pomoc na telefonu v režimu 24/7 pro případ jakýchkoli
problémů,“ říká Ondřej Synek, obchodní
ředitel Unicorn Systems.
Provoz a vzdálená správa stanic je zajišťována systémem ChargeUp CPO. Komunikace mezi systémem a stanicemi je
realizovaná prostřednictvím protokolu
OCPP, který mimo jiné umožňuje v případě potřeby stanice vzdáleně ovládat.
Další nedílnou součástí je správa zákazníků, tedy evidence základních informací
o zákaznících, přidělování autorizačních
a platebních metod a sledování stavu jejich
účtů včetně všech historických transakcí.
Klíčovou funkcionalitou systému ChargeUp CPO je nastavení a přiřazení cenových
tarifů (triviálních i velmi komplexních) pro
vyúčtování realizovaných transakcí a rezervací. Součástí je také příprava fakturačních
podkladů pro externí účetní systémy. Díky
podpoře tzv. Smart charging & Metering je
možné optimalizovat průběh dobíjení na
základě posbíraných dat a predikovaných
hodnot chování sítě a trhu s elektrickou
energií. K tomu všemu ChargeUp CPO
hlídá a reguluje výkon dobíjecích stanic
s cílem předcházet vysokým pokutám za
překročení rezervovaného příkonu.
„Pro rok 2021 předpokládáme další rozvoj elektromobility. Se společností
Unicorn proto rozšiřujeme i veřejně přístupné dobíjecí stanice v naší síti. Víme, že
jich je ve finále potřeba mnohem více, ale
když nás budou ostatní následovat, situace
infrastruktury dobíjecích stanic se zlepší
rychleji,“ říká Ing. Zdeněk Honek, generální ředitel a jednatel HAVEX-auto.
„V Česku fungují stovky dealerství různých značek, které jsou v současnosti
v různé fázi příprav na nástup elektromobility. Až je dokončí, budou nejen vybaveny pro vlastní potřebu, ale zároveň vytvoří
významnou síť veřejných a částečně veřejných dobíjecích stanic,“ dodává Ondřej
Synek.
p
w w w. t e c h n i k a a t r h . c z
51