komponenty I materiály I plasty

použití sloupů a výložníků. Tyto „kruhové

svařovací sloupy“ svařují vnitřní a vnější

spoje dlouhých ocelových obručí, které

tvoří kužele tubusů větrných turbín. Pokud

jde o kapacitu, stroje dokážou svařovat kužele o délce až 7 m a průměru 5 m.

K tomu, aby mohla urychlit proces svařování, potřebovala firma Talleres Ganomagoga najít způsob, jak přemísťovat

stroj po délce tubusu tak, jak se při výrobě prodlužuje. Díky spolupráci s týmem

odborníků v NSK se tato myšlenka brzy

stala realitou.

V současné době se kužele svařují

manévrováním kruhového svařovacího

sloupu podél tubusu pomocí speciálně

navrženého systému lineárních vozíků

a vodicích kolejnic z řady RA přesných

a spolehlivých lineárních vedení od společnosti NSK. Kombinace vozíků s velkou únosností a kolejnic NSK (v délkách

9,225 m a 7,8 m) pomáhá společnosti Talleres Ganomagoga dosáhnout přesného pohybu jejích speciálních svařovacích strojů

v souladu s požadavky výroby.

Řada vedení RA od NSK využívá kombinované odborné znalosti společnosti

v technice valivých ložisek a lineárních

vedení. Optimální velikost valivých tělísek

spolu se speciálním tvarem vozíků a vodicích kolejnic zajišťují mimořádně vysokou

únosnost a tuhost.

Dlouhá životnost a hladký pohyb jsou

v projektu společnosti Talleres Ganomagoga nutnou podmínkou, aby bylo možné

zajistit bezvadné svary. V tomto případě

zajišťuje dlouhodobý bezúdržbový provoz použití mazacích jednotek NSK K1,

zatímco vysoce účinná těsnění (dodávaná

jako standard) zamezují pronikání znečištění do vedení – to je velmi důležité při

operacích, jako je svařování, kde je riziko

kontaminace velké.

Valivá vedení řady RA také vykazují mimořádnou přesnost a plynulý pohyb, což

jsou faktory, které zajišťují opakovatelné

a stabilní polohování.

p

www.nskeurope.com

HAVEX Group

řeší nástup elektromobility

ve spolupráci s Unicornem

Trh s automobily se

mění. Automobilky

postupně zařazují

do své nabídky čím

dále více bezemisních

vozidel a prodejci aut

tak připravují svoje

showroomy na nástup

elektromobility. Skupina

HAVEX Group řeší

nástup elektromobility ve

spolupráci se společností

Unicorn a pro pokrytí

potřeb dobíjecí

infrastruktury využívá její

produkty ChargeUp CPO

a ChargeUp ESP. Všech

osm provozoven skupiny

HAVEX Group je tak nyní

vybaveno pro obsluhu

a dobíjení elektrovozů.

Některé dobíjecí stanice dealerství HAVEX

Group jsou určeny i pro veřejnost a dobít

elektromobil si u nich mohou jak zákazníci, tak i projíždějící elektromobilisté. HAVEX Group všechny tyto stanice postupně zpřístupňuje prostřednictvím aplikace

ChargeUp ESP, přes niž je možné stanici vyhledat, zkontrolovat její obsazenost,

navigovat k ní, autorizovat dobíjení a bezhotovostně za něj zaplatit. Aplikace navíc

umožňuje sledovat dobíjení vzdáleně a informuje řidiče formou notifikací.

V případě potřeby je možné dobíjení

vzdáleně ukončit. „ChargeUp ESP umožňuje platbu platební kartou, proti které

samozřejmě vydá elektronickou účtenku.

Řidičům je navíc k dispozici pomoc na telefonu v režimu 24/7 pro případ jakýchkoli

problémů,“ říká Ondřej Synek, obchodní

ředitel Unicorn Systems.

Provoz a vzdálená správa stanic je zajišťována systémem ChargeUp CPO. Komunikace mezi systémem a stanicemi je

realizovaná prostřednictvím protokolu

OCPP, který mimo jiné umožňuje v případě potřeby stanice vzdáleně ovládat.

Další nedílnou součástí je správa zákazníků, tedy evidence základních informací

o zákaznících, přidělování autorizačních

a platebních metod a sledování stavu jejich

účtů včetně všech historických transakcí.

Klíčovou funkcionalitou systému ChargeUp CPO je nastavení a přiřazení cenových

tarifů (triviálních i velmi komplexních) pro

vyúčtování realizovaných transakcí a rezervací. Součástí je také příprava fakturačních

podkladů pro externí účetní systémy. Díky

podpoře tzv. Smart charging & Metering je

možné optimalizovat průběh dobíjení na

základě posbíraných dat a predikovaných

hodnot chování sítě a trhu s elektrickou

energií. K tomu všemu ChargeUp CPO

hlídá a reguluje výkon dobíjecích stanic

s cílem předcházet vysokým pokutám za

překročení rezervovaného příkonu.

„Pro rok 2021 předpokládáme další rozvoj elektromobility. Se společností

Unicorn proto rozšiřujeme i veřejně přístupné dobíjecí stanice v naší síti. Víme, že

jich je ve finále potřeba mnohem více, ale

když nás budou ostatní následovat, situace

infrastruktury dobíjecích stanic se zlepší

rychleji,“ říká Ing. Zdeněk Honek, generální ředitel a jednatel HAVEX-auto.

„V Česku fungují stovky dealerství různých značek, které jsou v současnosti

v různé fázi příprav na nástup elektromobility. Až je dokončí, budou nejen vybaveny pro vlastní potřebu, ale zároveň vytvoří

významnou síť veřejných a částečně veřejných dobíjecích stanic,“ dodává Ondřej

Synek.

p

w w w. t e c h n i k a a t r h . c z

51