manipulaèní technika I doprava I automobilový prùmysl

Maximální univerzální

manipulace s materiálem

Firma Interroll

a společnost Modumaq,

její partner v programu

Rolling On Interroll,

vytvořily tým pro projekt

rozšíření logistického

centra s cílem poskytnout

firmě Arvato Supply

Chain Solutions ve

Španělsku optimální

systém pro roztřiďování

(klasifikaci) objednávek

při stále složitějších

procesech manipulace

s materiálem.

Arvato potřebovala systém pro třídění objednávek v první fázi pro transakce B2B

(business to business), ale později jej rozšířila i na transakce B2C. Systém, který byl

instalován v Alcalá de Henares, se skládá

ze dvou indukčních zón: jedna je pro přípravu objednávek z balicích stolů a druhá

pro plnění beden pro cross-docking. „Navržené řešení muselo mít potřebnou univerzálnost, aby bylo možné systém plnit

z několika balicích stolů a současně mohl přijímat krabice přímo ze vstupu crossdockingu,“ říká Alfonso Flores, generální

ředitel firmy Modumaq.

Obě indukční zóny mohou pracovat simultánně a směřovat materiál na sběrný

dopravník, kde se řadí všechny krabice

před operacemi čtení a kontrolního vážení. Kontrolní váha porovnává aktuální získaná data s teoretickou hmotností určenou ze zákazníkova systému správy skladu

(WMS) a automaticky odklání všechny krabice, které nejsou ve stanovené toleranci, do oblasti řízení kvality, kde se krabice

shromažďují. Zde operátor kontroluje krabice jednu po druhé, a je-li obsah v pořádku, pošle je znovu na sběrný dopravník.

Přeprava velmi rozdílného zbožíKrabice, které jsou potvrzeny jako správné, jdou

Pásový dopravník pro odkládací

zásobníky – B2CV

Rozváděč řídicího systému, dynamická váha

a systém řízení kvality

Roztřiďovací rampy (skluzy)

Roztřiďovací rampy (skluzy)

potom do oblasti třídění, kde jsou znova

načteny a automaticky distribuovány na

různé dopravníkové dráhy vedoucí k třídiči. Konstrukce ramp bere v úvahu, že

produkty jsou velmi křehké a odchylky

v hmotnosti jsou velké: systém musí být

schopen manipulovat s krabicemi o hmotnosti jen 200 g pro zásilky B2C i s 25kg zásilkami pro B2B. Přidán byl také dopravník

pro recirkulaci a obstarávání prázdných

krabic, které se budou používat pro B2C,

takže dělníci u balicích stolů mají u každé

pracovní stanice vždy dostatečnou zásobu

vhodných krabic.

Pro hlavní dopravníkový systém byla vybrána platforma MCP (Modular Conveyor

Platform) od firmy Interroll, která je doplněna rampami zkonstruovanými a vyrobenými firmou Modumaq výhradně z komponent od firmy Interroll. Řídicí systém je

od firmy Siemens a čtecí systém od firmy

Datalogic. Komunikační rozhraní mezi

systémem Modumaq a systémem správy

skladu Arvato využívá protokol pro výměnu dat v reálném čase. „Bezpečná manipulace s křehkými produkty má nejvyšší

prioritu. To musela vzít firma Modumaq

v úvahu v oblasti nakládky i u výstupních

ramp třídiče,“ říká Alfonso Flores. „Naši

konstrukci jsme postavili na modulární

platformě MCP od firmy Interroll, protože nám umožnila instalovat na linku nové

prvky, aniž bychom museli stávající dopravník zásadním způsobem upravovat

a zastavit celý proces.“

Modularita zaručuje instalaci nového

systému bez přerušení provozních procesůVelkou výhodou systému MCP je jeho

modularita: ačkoliv byl nový systém nainstalován několik let po třídiči, instalační

týmy Modumaq mohly rozšířit pracoviště balení a expedice bez vlivu na provoz

firmy Arvato nebo jeho přerušení. „Čelili

jsme výzvě zvýšené složitosti v přípravě,

klasifikaci a denní distribuci objednávek

u významné mezinárodní kosmetické firmy. Instalace realizovaná firmou Modumaq perfektně splňuje naše očekávání

a potřeby, jako jsou manipulace s velmi

variabilním zbožím, vysoký výkon a vynikající flexibilita,“ říká Laura Alamanová,

zodpovědná za řízení projektů a obecné

služby firmy Arvato Supply Chain Solutions ve Španělsku.

p

www.interroll.com

w w w. t e c h n i k a a t r h . c z

57