manipulaèní technika I doprava I automobilový prùmysl
Maximální univerzální
manipulace s materiálem
Firma Interroll
a společnost Modumaq,
její partner v programu
Rolling On Interroll,
vytvořily tým pro projekt
rozšíření logistického
centra s cílem poskytnout
firmě Arvato Supply
Chain Solutions ve
Španělsku optimální
systém pro roztřiďování
(klasifikaci) objednávek
při stále složitějších
procesech manipulace
s materiálem.
Arvato potřebovala systém pro třídění objednávek v první fázi pro transakce B2B
(business to business), ale později jej rozšířila i na transakce B2C. Systém, který byl
instalován v Alcalá de Henares, se skládá
ze dvou indukčních zón: jedna je pro přípravu objednávek z balicích stolů a druhá
pro plnění beden pro cross-docking. „Navržené řešení muselo mít potřebnou univerzálnost, aby bylo možné systém plnit
z několika balicích stolů a současně mohl přijímat krabice přímo ze vstupu crossdockingu,“ říká Alfonso Flores, generální
ředitel firmy Modumaq.
Obě indukční zóny mohou pracovat simultánně a směřovat materiál na sběrný
dopravník, kde se řadí všechny krabice
před operacemi čtení a kontrolního vážení. Kontrolní váha porovnává aktuální získaná data s teoretickou hmotností určenou ze zákazníkova systému správy skladu
(WMS) a automaticky odklání všechny krabice, které nejsou ve stanovené toleranci, do oblasti řízení kvality, kde se krabice
shromažďují. Zde operátor kontroluje krabice jednu po druhé, a je-li obsah v pořádku, pošle je znovu na sběrný dopravník.
Přeprava velmi rozdílného zbožíKrabice, které jsou potvrzeny jako správné, jdou
Pásový dopravník pro odkládací
zásobníky – B2CV
Rozváděč řídicího systému, dynamická váha
a systém řízení kvality
Roztřiďovací rampy (skluzy)
Roztřiďovací rampy (skluzy)
potom do oblasti třídění, kde jsou znova
načteny a automaticky distribuovány na
různé dopravníkové dráhy vedoucí k třídiči. Konstrukce ramp bere v úvahu, že
produkty jsou velmi křehké a odchylky
v hmotnosti jsou velké: systém musí být
schopen manipulovat s krabicemi o hmotnosti jen 200 g pro zásilky B2C i s 25kg zásilkami pro B2B. Přidán byl také dopravník
pro recirkulaci a obstarávání prázdných
krabic, které se budou používat pro B2C,
takže dělníci u balicích stolů mají u každé
pracovní stanice vždy dostatečnou zásobu
vhodných krabic.
Pro hlavní dopravníkový systém byla vybrána platforma MCP (Modular Conveyor
Platform) od firmy Interroll, která je doplněna rampami zkonstruovanými a vyrobenými firmou Modumaq výhradně z komponent od firmy Interroll. Řídicí systém je
od firmy Siemens a čtecí systém od firmy
Datalogic. Komunikační rozhraní mezi
systémem Modumaq a systémem správy
skladu Arvato využívá protokol pro výměnu dat v reálném čase. „Bezpečná manipulace s křehkými produkty má nejvyšší
prioritu. To musela vzít firma Modumaq
v úvahu v oblasti nakládky i u výstupních
ramp třídiče,“ říká Alfonso Flores. „Naši
konstrukci jsme postavili na modulární
platformě MCP od firmy Interroll, protože nám umožnila instalovat na linku nové
prvky, aniž bychom museli stávající dopravník zásadním způsobem upravovat
a zastavit celý proces.“
Modularita zaručuje instalaci nového
systému bez přerušení provozních procesůVelkou výhodou systému MCP je jeho
modularita: ačkoliv byl nový systém nainstalován několik let po třídiči, instalační
týmy Modumaq mohly rozšířit pracoviště balení a expedice bez vlivu na provoz
firmy Arvato nebo jeho přerušení. „Čelili
jsme výzvě zvýšené složitosti v přípravě,
klasifikaci a denní distribuci objednávek
u významné mezinárodní kosmetické firmy. Instalace realizovaná firmou Modumaq perfektně splňuje naše očekávání
a potřeby, jako jsou manipulace s velmi
variabilním zbožím, vysoký výkon a vynikající flexibilita,“ říká Laura Alamanová,
zodpovědná za řízení projektů a obecné
služby firmy Arvato Supply Chain Solutions ve Španělsku.
p
www.interroll.com
w w w. t e c h n i k a a t r h . c z
57