58
manipulaèní technika I doprava I automobilový prùmysl
Nadměrné přepravy
jsou zpestřením logistické praxe
Logistická a přepravní
praxe přináší vedle
dalších výzev také
přepravu nadměrných
a kuriózních nákladů.
„Gebrüder Weiss řeší
každoročně vyšší stovky
přeprav, které jsou svými
rozměry, hmotností nebo
charakterem neobvyklé
a pro naše kolegy jsou
vždy profesní výzvou,
která je zároveň i určitým
zpestřením jejich obvyklé
činnosti,“ říká Jan
Kodada, ředitel obchodu
a marketingu Gebrüder
Weiss ČR.
Výstavba vodní elektrárny,
Stardalen, Norsko
d
Pro rakouské klienty přepravil loni na jaře
Gebrüder Weiss komponenty malé vodní
elektrárny. Do norského Stardalenu byly potupně převezeny součásti z Rakouska, Španělska a Turecka za použití kombinace silniční, námořní a trajektové dopravy. „Největší
náklady měly rozměry 5,55×4,00×3,25 metru a jejich hmotnost dosahovala 46 000 kilogramů. V tomto konkrétním případě se
jako největší výzva ukázala mimořádně členitá morfologie terénu na území Norska.
Přerov Antverpy Gebrüder Weiss
T+T T e c h n i k a a t r h 1 – 2 / 2 0 2 1
Všechny nástrahy velmi malých přístavů,
úzkých silnic i strmých hor se však podařilo překonat a všechny komponenty vodní elektrárny dorazily v pořádku a včas na
místo určení,“ uvádí Jan Kodada.
Závod s časem na cestě
z Přerova do Antverp
d
Mimořádnou zásilku si vzal Gebrüder Weiss
na starost v okamžiku, kdy se ukázalo, že
v důsledku změny jejích rozměrů na poslední chvíli došlo k uvíznutí nákladu v Přerově v České republice. “Klient se na nás
obrátil v situaci, kdy se neúspěšně snažil
najít způsob, jak přesunout 2 kusy nákladu do Antverp k nalodění a další přepravě
do Chile. První z jednotek měla rozměry
12,00×4,60×4,30 m a hmotnost 5 tun, druhá potom vážila dokonce 15 tun a disponovala rozměry 10,50×5,50×4,20 m. Pro
přepravu takového nákladu po německých
a belgických silnicích je potřeba zvláštní povolení, k tomu ale s ohledem na termín vyplutí lodi z antverpského přístavu, nezbýval
dostatek času,” vysvětluje Jan Kodada. Gebrüder Weiss proto zvolil netradiční cestu
a namísto kratší pozemní cesty do Antverp
se rozhodl odvézt náklad do Gdaňsku, na
lodi RORO jej přepravit do Belgie a v rámci
antverpského přístavu jej přesunout k nakládce do příslušného plavidla na pontonu.
“Díky našemu pružnému a vskutku nestandardnímu řešení jsme dokázali dopravit náklad do Antverp včas, dokonce s rezervou
24 hodin před uzávěrkou nakládky zaoceánské lodi do Chile,” uzavírá Jan Kodada.
Nový most pro Oslo
d
„Pro našeho klienta, kterým je strojírenský závod v Rumunsku, jsme realizovali
Most Oslo Gebrüder Weiss
transport ocelového mostu přímo do centra norské metropole. S náročnými rozměry 39 metrů délky a 72 tun hmotnosti
se přímý převoz po příliš úzkých cestách
v norském přístavu ukázal jako nereálný,”
vysvětluje Jan Kodada. Po vylodění mostu z námořní lodi v Oslu proto Gebrüder
Weiss zajistil pro finální fázi přepravy plovoucí jeřáb, který náklad vyzvednul a přepravil jej přímo na místo jeho instalace
poblíž budovy Norské státní opery a baletu v Oslu. “Využití plovoucího pontonového jeřábu nám umožnilo překonat místo, které bylo pro celou operaci kritické,“
dodává Kodada.
Stěhování obydlí z Dubaje
do Constanty
d
Další rumunský zákazník objednal loni na
podzim u Gebrüder Weiss přestěhování
ubytovacího zařízení z průmyslové zóny
v Dubaji, přes přístav Jebel Ali do Constanty v Rumunsku. ”Mezi těmito dvěma destinacemi neexistuje přímé nákladní lodní
spojení nákladní oceánská služba. Proto
bylo nezbytné zajistit kontejnerové plavidlo z Jebel Ali do Istanbulu, kde byl náklad o rozměrech 22,50×6,70×5,20 metrů
a hmotnosti 56 tun překládán na loď mířící do přístavu v Constantě. Právě rozměry
a hmotnost nákladu byly výzvou pro bezpečnou překládku a doruční zásilky na její
konečnou destinaci poblíž důležitého rumunského přístavu,” vypráví Jan Kodada.
Silniční přeprava
Švédsko – Srbsko
d
Pro klienta z Číny zajišťoval Gebrüder
Weiss převoz dvojice kolových nakladačů Caterpillar z výrobního závodu ve