pohony l automatizace l převody

NORDAC ON: Nový decentrální

měnič, kompaktní a silný

Výrazně nižší ztráty než u řady IE4: Energeticky efektivní synchronní motory IE5+

s permanentními magnety od NORD

DRIVESYSTEMS se vyznačují zejména vysokou účinností a širokým rozsahem kroutícího momentu. Díky tomu jsou ideální

pro ekonomický provoz i při částečném

zatížení. Nové motory IE5+ jsou stejně zajímavé jak pro intralogistiku, tak pro hygienicky náročné provozy v potravinářství

a farmaceutickém průmyslu.

V uplynulém roce byl představen kompaktní motor IE5+ o velikosti 71, nyní tedy

také velikost 90 pro rozsah výkonů od 1,1

do 4,0 kW, s trvalým krouticím momentem

6,8 až 18,2 Nm. Motor nabízí obvyklou

flexibilitu NORD: Vedle přímé montáže je

k dispozici také NEMA a IEC motorové připojení, na vyžádání jsou také k dispozici integrované snímače otáček a mechanické

brzdy.

Díky konstantnímu kroutícímu momentu v

širokém rozsahu otáček se nabízí zajímavá

redukce variant. Lze minimalizovat administrativní náklady, dochází k snížení výrobních,

logistických, skladovacích a servisních procesů. Investice se vrátí v krátkém čase. IE5+

synchronní motory jsou modulárně začleněny do stavebnicového systému NORD,

lze je kombinovat se všemi převody a také

s elektronickými produkty od NORD

DRIVESYSTEMS. Tak vzniklo systémové řešení od jednoho výrobce, které navzájem

bezproblémově propojuje všechny komponenty.

Více v letáku.......................

d

NORD DRIVESYSTEMS rozšiřuje svůj rozsáhlý modulární produktový systém decentralizovaných elektronických pohonů.

NORDAC ON byl vyvinut speciálně pro

požadavky horizontálních dopravních

technologií ve skladech a ve spolupráci

s novými synchronními IE5+ motory. Měnič

se prezentuje integrovaným ethernetovým

rozhraním, kompletní propojitelností konektory a extrémně kompaktní konstrukcí.

NORDAC ON je kompaktní, inteligentní

měnič pro decentralizované použití. Je namontován přímo na pohonu a nabízí se

pro menší výkony motorů, do 2,2 kW. Jsou

plánovány dvě varianty, každá se třemi výkonovými velikostmi. NORDAC ON je navržen pro provoz s asynchronními motory,

NORDAC ON+ pak pro provoz se synchronními motory. Tímto se doplňuje vysoce účinné portfolio NORD točící se kolem

nové generace IE5+ motorů. Obě varianty

měniče mají integrované ethernetové rozhraní, a proto jsou dobře vybavené a vhodné ke spolupráci s moderními automatizačními systémy. Nezáleží na tom, zda se

jedná o ProfiNET, EtherNET IP nebo EtherCAT - požadovaný protokol lze snadno

nastavit za pomocí interních parametrů.

Vysoká funkčnost a hospodárnost

Nový měnič byl speciálně navržen pro dopravní technologie horizontálních aplikací.

Standardizace pokrývá všechna typická

odvětví a zaručuje vysokou úroveň ekonomické efektivity. Všechna přípojná místa

jsou konektorová a tím je zaručeno rychlé,

nekomplikované a minimalistické uvedení

do provozu a údržba v místě. Součástí měniče je diagnostické rozhraní, čtyři digitální

vstupy a jeden další protokolový u

NORDAC ON+, který je tak méně citlivý

na rušení otáčkového snímače. Za příplatek je možné požadovat povrchovou

ochranu nsd tupH, bezpečný stop (STO)

a také interní brzdné odpory pro dynamické úlohy Start-Stop systémů. Pokud není

požadována montáž měniče na motor,

nebo není možná, pak se nabízí montáž mimo motor v blízkosti měniče jako alternativa.

Digitalizace

Stejně jako ostatní NORD frekvenční měniče, disponuje také nový člen rodiny

NORDAC vysokou funkcionalitu díky integrovanému výkonnému PLC. Může tak

zpracovávat data od připojených senzorů

a aktuátorů, nezávisle vykonávat kontrolní

sekvence a komunikovat s pohony a také

zprostředkovávat údaje do kontrolního

systému, ostatním členům v síti nebo do

cloudového úložiště. Je tak umožněno nepřetržité monitorování provozního stavu

(Condition Monitoring) a nabízí se tím základ pro koncept prediktivní údržby (Predictive Maintenance) a také optimalizované dimenzování systému.

Inteligentní, uživatelsky přívětivý a ekonomický: Za pomocí NORDAC a NORDAC

ON+ nabízí NORD DRIVESYSTEMS udržitelná řešení pro menší výkonové aplikace

a podtrhuje tak své vedoucí postavení v oblasti decentralizace pohonné elektroniky.

Nový měnič by měl být uvolněn pro sériovou výrobu v 4Q/2021 a na trh vstoupí

nejprve ve dvou velikostech.

p

Více v letáku.......................

inzerce

Názorová platforma lídrů průmyslu

MSV v Brně

pavilon P

stánek 72

www.technikaatrh.cz

31