pohony l automatizace l převody
NORDAC ON: Nový decentrální
měnič, kompaktní a silný
Výrazně nižší ztráty než u řady IE4: Energeticky efektivní synchronní motory IE5+
s permanentními magnety od NORD
DRIVESYSTEMS se vyznačují zejména vysokou účinností a širokým rozsahem kroutícího momentu. Díky tomu jsou ideální
pro ekonomický provoz i při částečném
zatížení. Nové motory IE5+ jsou stejně zajímavé jak pro intralogistiku, tak pro hygienicky náročné provozy v potravinářství
a farmaceutickém průmyslu.
V uplynulém roce byl představen kompaktní motor IE5+ o velikosti 71, nyní tedy
také velikost 90 pro rozsah výkonů od 1,1
do 4,0 kW, s trvalým krouticím momentem
6,8 až 18,2 Nm. Motor nabízí obvyklou
flexibilitu NORD: Vedle přímé montáže je
k dispozici také NEMA a IEC motorové připojení, na vyžádání jsou také k dispozici integrované snímače otáček a mechanické
brzdy.
Díky konstantnímu kroutícímu momentu v
širokém rozsahu otáček se nabízí zajímavá
redukce variant. Lze minimalizovat administrativní náklady, dochází k snížení výrobních,
logistických, skladovacích a servisních procesů. Investice se vrátí v krátkém čase. IE5+
synchronní motory jsou modulárně začleněny do stavebnicového systému NORD,
lze je kombinovat se všemi převody a také
s elektronickými produkty od NORD
DRIVESYSTEMS. Tak vzniklo systémové řešení od jednoho výrobce, které navzájem
bezproblémově propojuje všechny komponenty.
Více v letáku.......................
d
NORD DRIVESYSTEMS rozšiřuje svůj rozsáhlý modulární produktový systém decentralizovaných elektronických pohonů.
NORDAC ON byl vyvinut speciálně pro
požadavky horizontálních dopravních
technologií ve skladech a ve spolupráci
s novými synchronními IE5+ motory. Měnič
se prezentuje integrovaným ethernetovým
rozhraním, kompletní propojitelností konektory a extrémně kompaktní konstrukcí.
NORDAC ON je kompaktní, inteligentní
měnič pro decentralizované použití. Je namontován přímo na pohonu a nabízí se
pro menší výkony motorů, do 2,2 kW. Jsou
plánovány dvě varianty, každá se třemi výkonovými velikostmi. NORDAC ON je navržen pro provoz s asynchronními motory,
NORDAC ON+ pak pro provoz se synchronními motory. Tímto se doplňuje vysoce účinné portfolio NORD točící se kolem
nové generace IE5+ motorů. Obě varianty
měniče mají integrované ethernetové rozhraní, a proto jsou dobře vybavené a vhodné ke spolupráci s moderními automatizačními systémy. Nezáleží na tom, zda se
jedná o ProfiNET, EtherNET IP nebo EtherCAT - požadovaný protokol lze snadno
nastavit za pomocí interních parametrů.
Vysoká funkčnost a hospodárnost
Nový měnič byl speciálně navržen pro dopravní technologie horizontálních aplikací.
Standardizace pokrývá všechna typická
odvětví a zaručuje vysokou úroveň ekonomické efektivity. Všechna přípojná místa
jsou konektorová a tím je zaručeno rychlé,
nekomplikované a minimalistické uvedení
do provozu a údržba v místě. Součástí měniče je diagnostické rozhraní, čtyři digitální
vstupy a jeden další protokolový u
NORDAC ON+, který je tak méně citlivý
na rušení otáčkového snímače. Za příplatek je možné požadovat povrchovou
ochranu nsd tupH, bezpečný stop (STO)
a také interní brzdné odpory pro dynamické úlohy Start-Stop systémů. Pokud není
požadována montáž měniče na motor,
nebo není možná, pak se nabízí montáž mimo motor v blízkosti měniče jako alternativa.
Digitalizace
Stejně jako ostatní NORD frekvenční měniče, disponuje také nový člen rodiny
NORDAC vysokou funkcionalitu díky integrovanému výkonnému PLC. Může tak
zpracovávat data od připojených senzorů
a aktuátorů, nezávisle vykonávat kontrolní
sekvence a komunikovat s pohony a také
zprostředkovávat údaje do kontrolního
systému, ostatním členům v síti nebo do
cloudového úložiště. Je tak umožněno nepřetržité monitorování provozního stavu
(Condition Monitoring) a nabízí se tím základ pro koncept prediktivní údržby (Predictive Maintenance) a také optimalizované dimenzování systému.
Inteligentní, uživatelsky přívětivý a ekonomický: Za pomocí NORDAC a NORDAC
ON+ nabízí NORD DRIVESYSTEMS udržitelná řešení pro menší výkonové aplikace
a podtrhuje tak své vedoucí postavení v oblasti decentralizace pohonné elektroniky.
Nový měnič by měl být uvolněn pro sériovou výrobu v 4Q/2021 a na trh vstoupí
nejprve ve dvou velikostech.
p
Více v letáku.......................
inzerce
Názorová platforma lídrů průmyslu
MSV v Brně
pavilon P
stánek 72
www.technikaatrh.cz
31