kaleidoskop

Přístroj Parker SensoControl

představuje nový senzor tlaku

SCPSi s funkcí IO-Link k použití

s chytrými aplikacemi internetu

věcí

(IoT)

.......................................................

Parker Hannifin, mezinárodní lídr v oblasti technologií a systémů

pro řízení pohybu, uvedl na trh senzor tlaku SCPSi s funkcí rozhraní IO-Link, aby tak splnil požadavky zákazníků ve stále chytřejších průmyslových prostředích.

Tento senzor má optimalizovaný a kompaktní design a umožňuje zvláště jednoduché a rychlé uvedení do provozu a parametrizaci díky rozhraní IO-Link. Znamená to, že data jsou k dispozici

rychleji a ve standardizované formě k použití například v systému

ERP. To přináší zásadní úspory nákladů a zvýšenou efektivitu.

Pomocí technologie IO-Link jsou data přenášena bez rušení.

Data se přenášejí na bázi 24V signálu, takže přenos je zcela digitální. Přenos signálu je velmi bezpečný vůči vnějším vlivům. Nepřesnosti měření jsou tím pádem minulostí.

S technologií IO-Link lze měřit širokou škálu hodnot. To přináší

uživateli větší flexibilitu a možnost jednoduché integrace do stávajících systémů. Díky tomu lze snadněji konstruovat aplikace pro

monitorování stavu. Prostřednictvím tohoto senzoru IO-Link lze

rovněž provádět vzdálenou diagnostiku.

jízdní rychlost i počasí. Rozdíly jsou dokonce i mezi podobnými

vozidly, takže přesné srovnání je možné pouze v situacích, kdy je

stejné vozidlo užíváno ve shodných podmínkách.

Některé obecné předpoklady je však možné stanovit: čím měkčí je směs pryže pneumatiky, tím pravděpodobnější je její nižší

hlučnost. Stejně tak vysokoprofilové pneumatiky nabízí obecně

vyšší komfort a tišší jízdu než jejich nízkoprofilové protějšky.

Letní a zimní pneumatiky jsou označeny evropským klasifikačním štítkem, který udává jejich hladinu hlučnosti. Tento štítek však

zohledňuje pouze vnější hlučnost způsobenou valením pneumatiky. Vnější a vnitřní hlučnost mohou být dokonce ve vzájemném

protikladu a snížení jedné z nich může vést ke zvýšení té druhé.

„To, co slyšíte uvnitř vozidla, je výsledkem kombinace mnoha

věcí. Hluk pneumatiky vzniká při jejím kontaktu s vozovkou: drsný povrch způsobuje u pneumatiky vibrace, když po něm přejíždí. Odtud vibrace postupuje dále přes pneumatiky, ráfky a další

části vozidla až do prostoru pro cestující, kde se část z nich mění

na slyšitelný zvuk,” říká Hannu Onnela, senior vývojový inženýr

ve společnosti Nokian Tyres.

Společnost Nokian Tyres doposud prováděla testy hlučnosti na

své testovací trati ve městě Nokia. Nové testovací centrum ve

španělském městě Santa Cruz de la Zarza využívá 1,9 kilometru

dlouhou „pohodlnou silniční” trať, která nabízí ještě lepší možnosti testování než kdy předtím. Zařízení ve Španělsku umožňují

testovat pneumatiky na různých typech asfaltu a hrubých silnic,

stejně jako přejezd po dlážděných ulicích.

„Měřicí přístroje nám neříkají vše, co potřebujeme vědět, takže

provádíme také mnoho subjektivních testů, které jsou založené na

lidském posouzení. Je důležité zjistit, jestli hluk není rušivý, i když

ho přístroj nedokáže detekovat," vysvětluje Hannu Onnela.

Dezén pneumatik je vždy výsledkem nejlepšího možného kompromisu. Změna jedné vlastnosti se vždy nějakým způsobem projeví i na všech ostatních vlastnostech. Prioritou číslo jedna je bezpečnost, ale vývojoví technici se snaží vzájemně vyladit i všechny

ostatní charakteristiky, aby dosáhli nejlepšího možného výsledku.

https://ph.parker.com/cz/cs/io-link-pressure-sensor-and-switch-scpsi

Existují dva typy hlučnosti

pneumatik – klasifikační štítek

na pneumatice zohledňuje

pouze

jeden z nich

.......................................................

Hladina hluku představuje jeden z klíčových faktorů, který ovlivňuje jízdní komfort. Spolu s tím, jak stoupá obliba tichých elektrických

vozidel, se stále větší počet řidičů zajímá také o hlučnost pneumatik. Vnější hlučnost způsobená valením pneumatiky a vnitřní hlučnost jsou dvě rozdílné věci, ale obě můžete snížit tím, že udržujete své vozidlo i pneumatiky v dobrém stavu. Nokian Tyres už při

výzkumu, vývoji a testování svých produktů tento aspekt hlučnosti velice pečlivě zohledňuje.

V okamžiku, kdy spotřebitelé nakupují nové pneumatiky, je velice obtížné zjistit, která z dostupných možností by na jejich vozidle byla ta nejtišší. Hlučnost pneumatiky ovlivňuje několik faktorů, jako je model a typ vozidla, ráfky, směs pryže, vozovka,

„Produkty pro různé trhy mají jiné vlastnosti. Středoevropské

zimní pneumatiky jsou tišší než letní pneumatiky. Nejtiššími pneumatikami bývají severské zimní pneumatiky, které mají ještě silnější běhoun a měkčí směs pryže než středoevropské zimní pneumatiky. Vnitřní hlučnost pneumatik je nejvíce patrná při běžných

rychlostech 50–100 km/h,” říká Olli Seppälä, vedoucí výzkumu

a vývoje.

Řidiči mohou hlučnost pneumatik do určité míry ovlivnit. Nejprve byste se měli ujistit, že je vaše vozidlo i pneumatiky v pořádku.

Například pokud geometrie vašeho vozidla není seřízena podle

specifikací výrobce a nemá tak správně nastavené úhly kol, budou se pneumatiky opotřebovávat nerovnoměrně a vytvářet větší hluk. A dokonce i tehdy, pokud je geometrie vašich kol správně seřízena, je dobré pneumatiky otáčet na ráfku tak, aby se

opotřebovávaly co nejrovnoměrněji.

www.nokiantyres.com

w w w. t e c h n i k a a t r h . c z

5