kaleidoskop
Přístroj Parker SensoControl
představuje nový senzor tlaku
SCPSi s funkcí IO-Link k použití
s chytrými aplikacemi internetu
věcí
(IoT)
.......................................................
Parker Hannifin, mezinárodní lídr v oblasti technologií a systémů
pro řízení pohybu, uvedl na trh senzor tlaku SCPSi s funkcí rozhraní IO-Link, aby tak splnil požadavky zákazníků ve stále chytřejších průmyslových prostředích.
Tento senzor má optimalizovaný a kompaktní design a umožňuje zvláště jednoduché a rychlé uvedení do provozu a parametrizaci díky rozhraní IO-Link. Znamená to, že data jsou k dispozici
rychleji a ve standardizované formě k použití například v systému
ERP. To přináší zásadní úspory nákladů a zvýšenou efektivitu.
Pomocí technologie IO-Link jsou data přenášena bez rušení.
Data se přenášejí na bázi 24V signálu, takže přenos je zcela digitální. Přenos signálu je velmi bezpečný vůči vnějším vlivům. Nepřesnosti měření jsou tím pádem minulostí.
S technologií IO-Link lze měřit širokou škálu hodnot. To přináší
uživateli větší flexibilitu a možnost jednoduché integrace do stávajících systémů. Díky tomu lze snadněji konstruovat aplikace pro
monitorování stavu. Prostřednictvím tohoto senzoru IO-Link lze
rovněž provádět vzdálenou diagnostiku.
jízdní rychlost i počasí. Rozdíly jsou dokonce i mezi podobnými
vozidly, takže přesné srovnání je možné pouze v situacích, kdy je
stejné vozidlo užíváno ve shodných podmínkách.
Některé obecné předpoklady je však možné stanovit: čím měkčí je směs pryže pneumatiky, tím pravděpodobnější je její nižší
hlučnost. Stejně tak vysokoprofilové pneumatiky nabízí obecně
vyšší komfort a tišší jízdu než jejich nízkoprofilové protějšky.
Letní a zimní pneumatiky jsou označeny evropským klasifikačním štítkem, který udává jejich hladinu hlučnosti. Tento štítek však
zohledňuje pouze vnější hlučnost způsobenou valením pneumatiky. Vnější a vnitřní hlučnost mohou být dokonce ve vzájemném
protikladu a snížení jedné z nich může vést ke zvýšení té druhé.
„To, co slyšíte uvnitř vozidla, je výsledkem kombinace mnoha
věcí. Hluk pneumatiky vzniká při jejím kontaktu s vozovkou: drsný povrch způsobuje u pneumatiky vibrace, když po něm přejíždí. Odtud vibrace postupuje dále přes pneumatiky, ráfky a další
části vozidla až do prostoru pro cestující, kde se část z nich mění
na slyšitelný zvuk,” říká Hannu Onnela, senior vývojový inženýr
ve společnosti Nokian Tyres.
Společnost Nokian Tyres doposud prováděla testy hlučnosti na
své testovací trati ve městě Nokia. Nové testovací centrum ve
španělském městě Santa Cruz de la Zarza využívá 1,9 kilometru
dlouhou „pohodlnou silniční” trať, která nabízí ještě lepší možnosti testování než kdy předtím. Zařízení ve Španělsku umožňují
testovat pneumatiky na různých typech asfaltu a hrubých silnic,
stejně jako přejezd po dlážděných ulicích.
„Měřicí přístroje nám neříkají vše, co potřebujeme vědět, takže
provádíme také mnoho subjektivních testů, které jsou založené na
lidském posouzení. Je důležité zjistit, jestli hluk není rušivý, i když
ho přístroj nedokáže detekovat," vysvětluje Hannu Onnela.
Dezén pneumatik je vždy výsledkem nejlepšího možného kompromisu. Změna jedné vlastnosti se vždy nějakým způsobem projeví i na všech ostatních vlastnostech. Prioritou číslo jedna je bezpečnost, ale vývojoví technici se snaží vzájemně vyladit i všechny
ostatní charakteristiky, aby dosáhli nejlepšího možného výsledku.
https://ph.parker.com/cz/cs/io-link-pressure-sensor-and-switch-scpsi
Existují dva typy hlučnosti
pneumatik – klasifikační štítek
na pneumatice zohledňuje
pouze
jeden z nich
.......................................................
Hladina hluku představuje jeden z klíčových faktorů, který ovlivňuje jízdní komfort. Spolu s tím, jak stoupá obliba tichých elektrických
vozidel, se stále větší počet řidičů zajímá také o hlučnost pneumatik. Vnější hlučnost způsobená valením pneumatiky a vnitřní hlučnost jsou dvě rozdílné věci, ale obě můžete snížit tím, že udržujete své vozidlo i pneumatiky v dobrém stavu. Nokian Tyres už při
výzkumu, vývoji a testování svých produktů tento aspekt hlučnosti velice pečlivě zohledňuje.
V okamžiku, kdy spotřebitelé nakupují nové pneumatiky, je velice obtížné zjistit, která z dostupných možností by na jejich vozidle byla ta nejtišší. Hlučnost pneumatiky ovlivňuje několik faktorů, jako je model a typ vozidla, ráfky, směs pryže, vozovka,
„Produkty pro různé trhy mají jiné vlastnosti. Středoevropské
zimní pneumatiky jsou tišší než letní pneumatiky. Nejtiššími pneumatikami bývají severské zimní pneumatiky, které mají ještě silnější běhoun a měkčí směs pryže než středoevropské zimní pneumatiky. Vnitřní hlučnost pneumatik je nejvíce patrná při běžných
rychlostech 50–100 km/h,” říká Olli Seppälä, vedoucí výzkumu
a vývoje.
Řidiči mohou hlučnost pneumatik do určité míry ovlivnit. Nejprve byste se měli ujistit, že je vaše vozidlo i pneumatiky v pořádku.
Například pokud geometrie vašeho vozidla není seřízena podle
specifikací výrobce a nemá tak správně nastavené úhly kol, budou se pneumatiky opotřebovávat nerovnoměrně a vytvářet větší hluk. A dokonce i tehdy, pokud je geometrie vašich kol správně seřízena, je dobré pneumatiky otáčet na ráfku tak, aby se
opotřebovávaly co nejrovnoměrněji.
www.nokiantyres.com
w w w. t e c h n i k a a t r h . c z
5