54
manipulační technika l doprava
Konecranes – zdvihací zařízení
Hned tři zásadní novinky
z oblasti jeřábové techniky
přinesla značka
Konecranes v uplynulých
měsících. Odborné
veřejnosti se představil
kromě nového
řetězového kladkostroje
řady Konecranes C také
jedinečný kladkostroj řady
Konecranes S s unikátním
syntetickým lanem a pro
zdvihání těžkých břemen
až do hmotnosti 63 tun
je připravena nová
jeřábová řada vybavená
lanovým vrátkem
Konecranes M.
Nezůstali jsme ale jen u zdvihacích zařízení, revoluční inovace přinášíme i v podobě nového typu jednonosníkového mostového jeřábu s kompaktním nosníkem
interně označovaným jako Kairos. Nosník
je jedním z klíčových komponentů jeřábu
a Kairos se od ostatních nosníků odlišuje
hned ve třech parametrech – novým designem, možností rozdělit nosník na dvě
části pro usnadnění přepravy a instalace
a kluzným spojením mostnice s příčníkem. Nosník jeřábu je provedený jako
krabicový ale s tím rozdílem, že vyztužující žebra vystupují otvory ve stěnách ven,
takže svary jsou realizovány pouze zvenčí.
To usnadňuje nejen vlastní výrobu jeřábu,
ale i pravidelné inspekce. Venkovní svary
lze navíc provést svařovacími automaty
a eliminovat tak chybovost při výrobě.
Řetěz i lano
d
Kromě nosníku je dalším důležitým prvkem jeřábu kladkostroj nebo vrátek. S vývojem elektrických kladkostrojů začali
v mateřském závodě Konecranes v Helsinkách již ve 30. letech minulého století.
Více než 80 let inovací přineslo značce
Konecranes pozici světové jedničky na trhu zdvihací techniky určené pro nejlehčí
předměty až pro mnohaset tunová břemena.
V provozech, kde není zapotřebí zdvihat
zátěž větší než 5 tun, nacházejí využití jednonosníkové mostové jeřáby s řetězovým
kladkostrojem.
Mezi nejlepší řetězové kladkostroje současnosti patří nový elektrický řetězový
kladkostroj řady C. Zcela přepracované
jsou klíčové komponenty tohoto kladkostroje – motor, převodovka, brzda i ozubené kolo. Díky novému hornímu závěsu
je velmi jednoduchá také samotná instalace, kladkostroj má vyváženější těžiště a visí mnohem stabilněji.
Všude tam, kde je nutné zdvihat břemena až do hmotnosti 80 tun, přicházejí ke
slovu jeřáby Konecranes s lanovým
kladkostrojem CXT, které jsou
Bez mazání
Syntetické lano nepotřebuje ke svému provozu žádné mazivo, které působí
jako magnet pro prach či písek a vytváří tak v místech kontaktu s kladkami
a bubnem brusnou pastu. Se syntetickým lanem je mazání minulostí!
T+T T e c h n i k a a t r h 9 – 1 0 / 2 0 2 1
”