54

manipulační technika l doprava

Konecranes – zdvihací zařízení

Hned tři zásadní novinky

z oblasti jeřábové techniky

přinesla značka

Konecranes v uplynulých

měsících. Odborné

veřejnosti se představil

kromě nového

řetězového kladkostroje

řady Konecranes C také

jedinečný kladkostroj řady

Konecranes S s unikátním

syntetickým lanem a pro

zdvihání těžkých břemen

až do hmotnosti 63 tun

je připravena nová

jeřábová řada vybavená

lanovým vrátkem

Konecranes M.

Nezůstali jsme ale jen u zdvihacích zařízení, revoluční inovace přinášíme i v podobě nového typu jednonosníkového mostového jeřábu s kompaktním nosníkem

interně označovaným jako Kairos. Nosník

je jedním z klíčových komponentů jeřábu

a Kairos se od ostatních nosníků odlišuje

hned ve třech parametrech – novým designem, možností rozdělit nosník na dvě

části pro usnadnění přepravy a instalace

a kluzným spojením mostnice s příčníkem. Nosník jeřábu je provedený jako

krabicový ale s tím rozdílem, že vyztužující žebra vystupují otvory ve stěnách ven,

takže svary jsou realizovány pouze zvenčí.

To usnadňuje nejen vlastní výrobu jeřábu,

ale i pravidelné inspekce. Venkovní svary

lze navíc provést svařovacími automaty

a eliminovat tak chybovost při výrobě.

Řetěz i lano

d

Kromě nosníku je dalším důležitým prvkem jeřábu kladkostroj nebo vrátek. S vývojem elektrických kladkostrojů začali

v mateřském závodě Konecranes v Helsinkách již ve 30. letech minulého století.

Více než 80 let inovací přineslo značce

Konecranes pozici světové jedničky na trhu zdvihací techniky určené pro nejlehčí

předměty až pro mnohaset tunová břemena.

V provozech, kde není zapotřebí zdvihat

zátěž větší než 5 tun, nacházejí využití jednonosníkové mostové jeřáby s řetězovým

kladkostrojem.

Mezi nejlepší řetězové kladkostroje současnosti patří nový elektrický řetězový

kladkostroj řady C. Zcela přepracované

jsou klíčové komponenty tohoto kladkostroje – motor, převodovka, brzda i ozubené kolo. Díky novému hornímu závěsu

je velmi jednoduchá také samotná instalace, kladkostroj má vyváženější těžiště a visí mnohem stabilněji.

Všude tam, kde je nutné zdvihat břemena až do hmotnosti 80 tun, přicházejí ke

slovu jeřáby Konecranes s lanovým

kladkostrojem CXT, které jsou

Bez mazání

Syntetické lano nepotřebuje ke svému provozu žádné mazivo, které působí

jako magnet pro prach či písek a vytváří tak v místech kontaktu s kladkami

a bubnem brusnou pastu. Se syntetickým lanem je mazání minulostí!

T+T T e c h n i k a a t r h 9 – 1 0 / 2 0 2 1

”