100
m
manipulaèní technika I doprava I automobilový prùmysl
Mostové jeřáby DEMAG
Spolehlivost – inovace – bezpečnost
Historie značky Demag, která je pro mnohé synonymem pro kladkostroje, sahá až do
roku 1819. V příštím roce tedy oslaví kulaté dvousté narozeniny. Přestože se v minulých
letech několikrát změnil vlastník značky, nikdy se nevytratil důraz na to podstatné
– vyvíjet a dodávat spolehlivé, bezpečné a inovativní produkty v oblasti zdvihací techniky
– od procesních a univerzálních mostových jeřábů a univerzálních mostových jeřábů,
podvěsných jeřábových systémů až po samostatné lanové nebo řetězové kladkostroje nebo
pohonnou techniku (kola, motory, převodovky). V uplynulých letech ještě pod vlastnictvím
firmy Terex vyvinula a uvedla na trh značka Demag hned dva klíčové produkty: tzv. jeřáb
V-typ (patentovaná konstrukce mostnice) a lanový kladkostroj s označením DMR, který
se stává z jednotlivých sériově vyráběných modulů do sebe pasujících.
S vylepšováním výrobků s logem Demag
tomu nebude jinak ani v následujících letech v zastřešení korporace Konecranes,
které značka Demag po proběhlé akvizici
v roce 2017 na globální úrovni patří. O novinkách, vylepšeních mostových jeřábů,
které nás v tomto roce čekají, pohovoří
Jiří Herian, obchodní ředitel pro prodej
v České Republice a na Slovensku.
Jiří Herian, Obchodní ředitel,
Konecranes and Demag s.r.o.
Vystudoval strojní fakultu na ČVUT v Praze.
Ve společnosti začínal po studiích v roce
2008 jako technicko-obchodní konzultant
pro nové zařízení. V rámci 10leté praxe od
konzultanta přes vedoucího obchodního
a později i servisního oddělení se
vyprofiloval na
pozici obchodního ředitele pro
pro dej je řá b ů
značky Konecranes a Demag,
kterou zastává od
1. 8. 2017.
p Mohl byste na úvod čtenářům
vysvětlit, jaký je vztah značky
Demag a Konecranes?
V lednu 2017 došlo k akvizici značky Demag firmou Konecranes. Od té doby je
tedy vlastníkem finská společnost Konecranes, která tehdejší segment Terexu, tzv.
Material Handling, od americké korporace
odkoupila. V České Republice došlo k fúzi
dvou společností a to Konecranes and Demag s.r.o. (bývalý Terex Material Handling
s.r.o.) a Konecranes CZ s.r.o. Od července 2018 existuje tedy pouze jedna legální
T+T T e c h n i k a a t r h 1 0 / 2 0 1 8
entita zastřešující obě značky pro území
České republiky, a to je právě Konecranes
and Demag s.r.o. se sídlem ve Slaném. Pro
Konecranes to není první značka, kterou
vlastní. Již dlouhá léta pod koncern spadají
výrobky působící pod značkou Verlinde,
SWF, Donati, Morris, R&M atd. a ukazuje
se, že multibrandová strategie firmy funguje. Zákazníci, kteří jsou na výrobky značky
Demag zvyklí, se tedy nemusí obávat, že
by změna vlastníka měla nějaký dopad na
výrobky nebo servis společnosti.
p Znamená to tedy, že firma
Konecranes and Demag s.r.o. nyní
zastřešuje obě značky?
Ano, je to tak. Produkty obou značek
jsou nyní prodávány v ČR pod jednou legální entitou, přestože si nadále konkurují. Lze si to představit jako fungování autosalonů, kdy u jednoho dealera můžete
nakoupit vícero značek aut. Záleží vždy
na preferencích zákazníka a na tom, co
která značka může nabídnout z hlediska
parametrů, obcí, technologie… Neustálé
inovace, vylepšení, technická spolehlivost a to vše s ohledem na bezpečnost
provozu byly vždy základní pilí ře, pro
které byly a jsou produkty Demag na
trhu známé. Tento trend chceme držet
právě proto, aby se zachovala odlišnost
od ostatních značek a konkurenční výhoda tak zůstala zachována.
p Mohl byste nám tedy zmínit,
k jakým změnám na mostových
jeřábech Demag dojde?
Klíčovými komponentami na mostovém
jeřábu jsou hlavní nosník, příčníky jeřábů
a pohonné jednotky. V těchto oblastech
dojde v tomto roce k vylepšením. Na pozadí pochopitelně probíhá více projektů:
pojezdové vozíky, kladkostroje, elektroinstalace, ale tam potřebujeme více času,