100

m

manipulaèní technika I doprava I automobilový prùmysl

Mostové jeřáby DEMAG

Spolehlivost – inovace – bezpečnost

Historie značky Demag, která je pro mnohé synonymem pro kladkostroje, sahá až do

roku 1819. V příštím roce tedy oslaví kulaté dvousté narozeniny. Přestože se v minulých

letech několikrát změnil vlastník značky, nikdy se nevytratil důraz na to podstatné

– vyvíjet a dodávat spolehlivé, bezpečné a inovativní produkty v oblasti zdvihací techniky

– od procesních a univerzálních mostových jeřábů a univerzálních mostových jeřábů,

podvěsných jeřábových systémů až po samostatné lanové nebo řetězové kladkostroje nebo

pohonnou techniku (kola, motory, převodovky). V uplynulých letech ještě pod vlastnictvím

firmy Terex vyvinula a uvedla na trh značka Demag hned dva klíčové produkty: tzv. jeřáb

V-typ (patentovaná konstrukce mostnice) a lanový kladkostroj s označením DMR, který

se stává z jednotlivých sériově vyráběných modulů do sebe pasujících.

S vylepšováním výrobků s logem Demag

tomu nebude jinak ani v následujících letech v zastřešení korporace Konecranes,

které značka Demag po proběhlé akvizici

v roce 2017 na globální úrovni patří. O novinkách, vylepšeních mostových jeřábů,

které nás v tomto roce čekají, pohovoří

Jiří Herian, obchodní ředitel pro prodej

v České Republice a na Slovensku.

Jiří Herian, Obchodní ředitel,

Konecranes and Demag s.r.o.

Vystudoval strojní fakultu na ČVUT v Praze.

Ve společnosti začínal po studiích v roce

2008 jako technicko-obchodní konzultant

pro nové zařízení. V rámci 10leté praxe od

konzultanta přes vedoucího obchodního

a později i servisního oddělení se

vyprofiloval na

pozici obchodního ředitele pro

pro dej je řá b ů

značky Konecranes a Demag,

kterou zastává od

1. 8. 2017.

p Mohl byste na úvod čtenářům

vysvětlit, jaký je vztah značky

Demag a Konecranes?

V lednu 2017 došlo k akvizici značky Demag firmou Konecranes. Od té doby je

tedy vlastníkem finská společnost Konecranes, která tehdejší segment Terexu, tzv.

Material Handling, od americké korporace

odkoupila. V České Republice došlo k fúzi

dvou společností a to Konecranes and Demag s.r.o. (bývalý Terex Material Handling

s.r.o.) a Konecranes CZ s.r.o. Od července 2018 existuje tedy pouze jedna legální

T+T T e c h n i k a a t r h 1 0 / 2 0 1 8

entita zastřešující obě značky pro území

České republiky, a to je právě Konecranes

and Demag s.r.o. se sídlem ve Slaném. Pro

Konecranes to není první značka, kterou

vlastní. Již dlouhá léta pod koncern spadají

výrobky působící pod značkou Verlinde,

SWF, Donati, Morris, R&M atd. a ukazuje

se, že multibrandová strategie firmy funguje. Zákazníci, kteří jsou na výrobky značky

Demag zvyklí, se tedy nemusí obávat, že

by změna vlastníka měla nějaký dopad na

výrobky nebo servis společnosti.

p Znamená to tedy, že firma

Konecranes and Demag s.r.o. nyní

zastřešuje obě značky?

Ano, je to tak. Produkty obou značek

jsou nyní prodávány v ČR pod jednou legální entitou, přestože si nadále konkurují. Lze si to představit jako fungování autosalonů, kdy u jednoho dealera můžete

nakoupit vícero značek aut. Záleží vždy

na preferencích zákazníka a na tom, co

která značka může nabídnout z hlediska

parametrů, obcí, technologie… Neustálé

inovace, vylepšení, technická spolehlivost a to vše s ohledem na bezpečnost

provozu byly vždy základní pilí ře, pro

které byly a jsou produkty Demag na

trhu známé. Tento trend chceme držet

právě proto, aby se zachovala odlišnost

od ostatních značek a konkurenční výhoda tak zůstala zachována.

p Mohl byste nám tedy zmínit,

k jakým změnám na mostových

jeřábech Demag dojde?

Klíčovými komponentami na mostovém

jeřábu jsou hlavní nosník, příčníky jeřábů

a pohonné jednotky. V těchto oblastech

dojde v tomto roce k vylepšením. Na pozadí pochopitelně probíhá více projektů:

pojezdové vozíky, kladkostroje, elektroinstalace, ale tam potřebujeme více času,