IT podpora výroby I služby I CAx technologie

Největší výhody vidí v možnosti sledovat

plánovanou a skutečnou pracnost zakázek. Z interního ERP systému také získává

zpětnou vazbu pro obchodníky a další

pracovníky. „Velmi často také využíváme

sumarizace výhledů zakázek pro ověření

plánovaných a skutečných tržeb. Díky tomu, že je ERP propojený s našim docházkovým a účetním systémem, lze z něj těžit

data o efektivitě produkce a vyhledávat

pak inovace a investice, které procesy dále zefektivňují. Vše je nyní určitě rychlejší

a data jsou dostupnější, než kdybychom je

vedli v kancelářských tabulkových a textových aplikacích,“ dodává.

Odklon od excelových tabulek a výraznou úsporu času vítá i produkční a PR

manager Adam Pitrocha ze SONO centra.

Tento největší hudební klub v Brně přenesl

kompletní účetnictví a projektové řízení do

moderního cloudového řešení až v březnu

loňského roku, přesto si nemůže tento přesun vynachválit. „Díky cloudovým řešením

jsme výrazně zpřehlednili administrativu

a konečně upustili od nekonečných excelových tabulek. Pokud bych to měl vyčíslit,

tak tento přechod nám šetří zhruba padesát procent času a minimálně devadesát

procent nervů oproti stavu v předchozích

letech,“ uvádí Pitrocha.

Výzva do budoucna? Systémy

na míru a propojení s dalšími

softwary

d

Ačkoliv Pitrocha vidí v přechodu na cloudová řešení veskrze pozitiva, upozorňuje

na jednu z potíží, které budou tato řešení v nejbližších letech čelit. Právě přílišná

komplexnost a snaha pokrýt co největší

prostor je pro firmy, jež jsou specializované v určitém segmentu, problém. „I když

přechod na moderní cloudová řešení

hodnotíme pozitivně, občas se potýkáme s tím, že většina tohoto softwaru není

uzpůsobena pro náš typ byznysu,“ upozorňuje Pitrocha.

Cestou, jak vyhovět jednotlivým odvětvím, která jsou často hodně specifická,

mohou být systémy na míru. „Myslíme

si, že specifických požadavků od různě

zaměřených forem bude přibývat. Pro

vývojáře by to neměl být problém, proto

můžeme v nejbližších letech očekávat

nárůst nabídky mezi systémy, které se

nebudou snažit být co nejkomplexnější,

ale naopak půjdou takovou cestou, aby

vyhověli co nejvíce přáním firem, jež budou mít o implementaci těchto systémů

zájem,“ říká Tomáš Jirásek.

V neposlední řadě se budou tvůrci CRM

a ERP systémů snažit o co nejvyšší automatizaci, ideálně v takové míře, aby člověk do

těchto procesů musel zasahovat co nejméně. „Největší výzvou do dalších let bude

co nejlépe a v co nejjednodušší podobě

poskytovat podporu procesům a činnostem v rámci daného systému. Nutností bude také zajištění schopnosti napojení na

další software třetích stran. A v neposlední

řadě automatizace procesů, která by měla

vést k tomu, aby zaměstnanci nemuseli administrativou trávit ani o minutu déle, než

je nutné,“ uzavírá Prchal.

p

w w w. t e c h n i k a a t r h . c z

31