IT podpora výroby I služby I CAx technologie
Největší výhody vidí v možnosti sledovat
plánovanou a skutečnou pracnost zakázek. Z interního ERP systému také získává
zpětnou vazbu pro obchodníky a další
pracovníky. „Velmi často také využíváme
sumarizace výhledů zakázek pro ověření
plánovaných a skutečných tržeb. Díky tomu, že je ERP propojený s našim docházkovým a účetním systémem, lze z něj těžit
data o efektivitě produkce a vyhledávat
pak inovace a investice, které procesy dále zefektivňují. Vše je nyní určitě rychlejší
a data jsou dostupnější, než kdybychom je
vedli v kancelářských tabulkových a textových aplikacích,“ dodává.
Odklon od excelových tabulek a výraznou úsporu času vítá i produkční a PR
manager Adam Pitrocha ze SONO centra.
Tento největší hudební klub v Brně přenesl
kompletní účetnictví a projektové řízení do
moderního cloudového řešení až v březnu
loňského roku, přesto si nemůže tento přesun vynachválit. „Díky cloudovým řešením
jsme výrazně zpřehlednili administrativu
a konečně upustili od nekonečných excelových tabulek. Pokud bych to měl vyčíslit,
tak tento přechod nám šetří zhruba padesát procent času a minimálně devadesát
procent nervů oproti stavu v předchozích
letech,“ uvádí Pitrocha.
Výzva do budoucna? Systémy
na míru a propojení s dalšími
softwary
d
Ačkoliv Pitrocha vidí v přechodu na cloudová řešení veskrze pozitiva, upozorňuje
na jednu z potíží, které budou tato řešení v nejbližších letech čelit. Právě přílišná
komplexnost a snaha pokrýt co největší
prostor je pro firmy, jež jsou specializované v určitém segmentu, problém. „I když
přechod na moderní cloudová řešení
hodnotíme pozitivně, občas se potýkáme s tím, že většina tohoto softwaru není
uzpůsobena pro náš typ byznysu,“ upozorňuje Pitrocha.
Cestou, jak vyhovět jednotlivým odvětvím, která jsou často hodně specifická,
mohou být systémy na míru. „Myslíme
si, že specifických požadavků od různě
zaměřených forem bude přibývat. Pro
vývojáře by to neměl být problém, proto
můžeme v nejbližších letech očekávat
nárůst nabídky mezi systémy, které se
nebudou snažit být co nejkomplexnější,
ale naopak půjdou takovou cestou, aby
vyhověli co nejvíce přáním firem, jež budou mít o implementaci těchto systémů
zájem,“ říká Tomáš Jirásek.
V neposlední řadě se budou tvůrci CRM
a ERP systémů snažit o co nejvyšší automatizaci, ideálně v takové míře, aby člověk do
těchto procesů musel zasahovat co nejméně. „Největší výzvou do dalších let bude
co nejlépe a v co nejjednodušší podobě
poskytovat podporu procesům a činnostem v rámci daného systému. Nutností bude také zajištění schopnosti napojení na
další software třetích stran. A v neposlední
řadě automatizace procesů, která by měla
vést k tomu, aby zaměstnanci nemuseli administrativou trávit ani o minutu déle, než
je nutné,“ uzavírá Prchal.
p
w w w. t e c h n i k a a t r h . c z
31