kompresory I vzduchotechnika

Systém dvojité filtrace oleje

p

pro velké zatížení

d

Sestava je dodávána se systémem dvojité

filtrace oleje se samostatnými kanály pro

mazání a chlazení, aby zajistila nepřetržitou provozuschopnost.

■ Maximální spolehlivost.

■ Prodloužená životnost jednotlivých částí

kompresoru.

■ Dlouhé servisní intervaly a snadná

přístupnost.

■ Ochrana elementu kompresoru a ložisek v nejnáročnějších provozních

podmínkách.

Zkonstruováno pro

p

provoz s velkým zatížením

ý

d

Konstrukce elektromotoru je velmi kompaktní, je chlazen olejem, což umožnilo

odstranění chladicího ventilátoru elektromotoru, a tím dosažení krytí IP66. Elektromotor je plně chráněn před vniknutím

prachu nebo vody. Frekvenční měnič je vybaven filtrací chladicího vzduchu pro velké

zatížení a pro zajištění optimálního provozu i v teplých a prašných podmínkách.

■ Elektromotor s krytím IP66.

■ Bezúdržbový elektromotor, který nevyžaduje domazávání ložisek.

■ Dlouhá život nost elek t ronick ých

součástek.

■ Provoz v okolních podmínkách a ž

46 °C / 15 °F.

■ Maximální výkon.

■ Široký regulační rozsah pro dosažení

maximálních úspor.

■ Zcela bezstarostný provoz.

Motor s vnitřním

permanentním magnetem (iPM)

Copco. Hlavní a vedlejší rotor mají asymetrický profil a jsou navrženy tak, aby

poskytovaly optimální kombinaci maximální výkonnosti a nízké spotřeby elektrické

energie. Konstrukce tohoto elementu byla optimalizována pomocí integrovaného

modulu SmartInjection, který výrazně

zlepšuje jeho parametry.

■ Prodloužená životnost.

■ Přesné vstřikování oleje pro maximální

výkon při minimálních teplotách elementu a minimálních ztrátách.

■ Zkonstruováno pro velkou odolnost vůči

opotřebení díky vybraným vysoce kvalitním materiálům.

Přímý p

ý pohon

Kompresor je poháněn elektromotorem

iPM s mimořádně vysokou účinností, který byl zkonstruován a je vyráběn interně

společností Atlas Copco.

■ Lepší jmenovité hodnoty než jsou vyžadovány pro účinnost IE4.

■ Vnitřní chlazení olejem zajišťuje, že

funkce elektromotoru není ovlivňována

vnějšími teplotami.

Moderní šroubový element

ý

d

Šroubový element kompresoru je zkonstruovaný a vyráběný společností Atlas

d

Elektromotor iPM pohání přímo hlavní

rotor elementu. To umožnilo hermeticky

uzavřít hnací ústrojí, přes které protéká

olej z motoru do elementu.

Chlazení hnacího ústrojí

j

ÚČINNOST

Elektromotor s vnitřním

p

permanentním magnetem (

g

(iPM) d

)

Filtr přívodu vzduchu

pro velké zatížení

d

Vzhledem k tomu, že je chlazení motoru

zajišťováno pomocí oleje, nevyžaduje

hnací ústrojí chladicí ventilátor motoru.

To nám v kombinaci s již vyšší účinností

motoru (která snižuje požadavky na chlazení) umožňuje ušetřit dodatečné množství energie vyžadované pro chlazení

jednotky, a tím znovu přispět ke zvýšení

úspor vyjádřených prostřednictvím měrné

spotřeby energie (SER).

KVALITA

Filtr přívodu vzduchu

p

pro velké zatížení

d

Pro ochranu kompresoru před opotřebením je do sání kompresoru integrován filtr přívodního vzduchu pro velké zatížení,

který zajišťuje:

■ Dvoustupňové odstranění pevných nečistot – prvotřídní filtrace částic > 3 mikrony s účinností 99,9 %

■ Dlouhé servisní intervaly.

■ Prodlouženou životnost interních

součástek.

Ochrana výrobního procesu

ý

p

Moderní rotační šroubový element

v odlučovači oleje zajišťují nízký zbytkový

obsah oleje ve stlačeném vzduchu, nízkou

tlakovou ztrátu. Součástí kompresoru je

elektronický odvaděč kondenzátu.

■ Optimální průtok chladicího vzduchu

pro vzduchem chlazené varianty, zajišťuje dvojice vysoce účinných axiálních

chladicích ventilátorů s plynulou změnou otáček, které jsou vybavené optimalizovanými lopatkami.

■ Kompaktní, vysoce účinný dochlazovač

oleje a vzduchu s pláštěm a potrubím,

který minimalizuje požadavky na údržbu

a zajišťuje dlouhou životnost pro vodou

chlazené varianty.

■ Žádná rizika pro Vaše zařízení (koroze

následkem vlhkosti) díky 100% odstranění kondenzátu v integrovaném odlučovači vody s elektronicky řízeným bezztrátovým vypouštěním, které zabraňuje

plýtvání stlačeným vzduchem.

■ Vložky odlučovače vzduchu / oleje

s dlouhým servisním intervalem zajišťující nízký obsah zbytkového oleje ve

stlačeném vzduchu.

Kompaktní a p

p

pevná konstrukce d

Celá sestava kompresoru je usazena na

pevném rámu. Pružné elementy zamezují přenosu eventuálního chvění do rámu

a okolního prostředí.

■ Provedení „vše v jednom“, které snižuje

náklady na instalaci.

■ Není třeba žádného kotvení kompresoru, podlahu stačí dimenzovat podle

hmotnosti kompresoru.

■ Možnost přímého připojení na potrubí.

■ Zcela odnímatelné díly karoserie pro

snadný přístup ze všech stran.

Atlas Copco s. r. o.

Průmyslová 10, 102 00 Praha 10

kompresory@cz.atlascopco.com

www.atlascopco.cz

d

Integrovaný chladicí systém s vysokou

účinností a speciálně zkonstruovaný

systém odlučování oleje se vzduchu

w w w. t e c h n i k a a t r h . c z

9