kompresory I vzduchotechnika
Systém dvojité filtrace oleje
p
pro velké zatížení
d
Sestava je dodávána se systémem dvojité
filtrace oleje se samostatnými kanály pro
mazání a chlazení, aby zajistila nepřetržitou provozuschopnost.
■ Maximální spolehlivost.
■ Prodloužená životnost jednotlivých částí
kompresoru.
■ Dlouhé servisní intervaly a snadná
přístupnost.
■ Ochrana elementu kompresoru a ložisek v nejnáročnějších provozních
podmínkách.
Zkonstruováno pro
p
provoz s velkým zatížením
ý
d
Konstrukce elektromotoru je velmi kompaktní, je chlazen olejem, což umožnilo
odstranění chladicího ventilátoru elektromotoru, a tím dosažení krytí IP66. Elektromotor je plně chráněn před vniknutím
prachu nebo vody. Frekvenční měnič je vybaven filtrací chladicího vzduchu pro velké
zatížení a pro zajištění optimálního provozu i v teplých a prašných podmínkách.
■ Elektromotor s krytím IP66.
■ Bezúdržbový elektromotor, který nevyžaduje domazávání ložisek.
■ Dlouhá život nost elek t ronick ých
součástek.
■ Provoz v okolních podmínkách a ž
46 °C / 15 °F.
■ Maximální výkon.
■ Široký regulační rozsah pro dosažení
maximálních úspor.
■ Zcela bezstarostný provoz.
Motor s vnitřním
permanentním magnetem (iPM)
Copco. Hlavní a vedlejší rotor mají asymetrický profil a jsou navrženy tak, aby
poskytovaly optimální kombinaci maximální výkonnosti a nízké spotřeby elektrické
energie. Konstrukce tohoto elementu byla optimalizována pomocí integrovaného
modulu SmartInjection, který výrazně
zlepšuje jeho parametry.
■ Prodloužená životnost.
■ Přesné vstřikování oleje pro maximální
výkon při minimálních teplotách elementu a minimálních ztrátách.
■ Zkonstruováno pro velkou odolnost vůči
opotřebení díky vybraným vysoce kvalitním materiálům.
Přímý p
ý pohon
Kompresor je poháněn elektromotorem
iPM s mimořádně vysokou účinností, který byl zkonstruován a je vyráběn interně
společností Atlas Copco.
■ Lepší jmenovité hodnoty než jsou vyžadovány pro účinnost IE4.
■ Vnitřní chlazení olejem zajišťuje, že
funkce elektromotoru není ovlivňována
vnějšími teplotami.
Moderní šroubový element
ý
d
Šroubový element kompresoru je zkonstruovaný a vyráběný společností Atlas
d
Elektromotor iPM pohání přímo hlavní
rotor elementu. To umožnilo hermeticky
uzavřít hnací ústrojí, přes které protéká
olej z motoru do elementu.
Chlazení hnacího ústrojí
j
ÚČINNOST
Elektromotor s vnitřním
p
permanentním magnetem (
g
(iPM) d
)
Filtr přívodu vzduchu
pro velké zatížení
d
Vzhledem k tomu, že je chlazení motoru
zajišťováno pomocí oleje, nevyžaduje
hnací ústrojí chladicí ventilátor motoru.
To nám v kombinaci s již vyšší účinností
motoru (která snižuje požadavky na chlazení) umožňuje ušetřit dodatečné množství energie vyžadované pro chlazení
jednotky, a tím znovu přispět ke zvýšení
úspor vyjádřených prostřednictvím měrné
spotřeby energie (SER).
KVALITA
Filtr přívodu vzduchu
p
pro velké zatížení
d
Pro ochranu kompresoru před opotřebením je do sání kompresoru integrován filtr přívodního vzduchu pro velké zatížení,
který zajišťuje:
■ Dvoustupňové odstranění pevných nečistot – prvotřídní filtrace částic > 3 mikrony s účinností 99,9 %
■ Dlouhé servisní intervaly.
■ Prodlouženou životnost interních
součástek.
Ochrana výrobního procesu
ý
p
Moderní rotační šroubový element
v odlučovači oleje zajišťují nízký zbytkový
obsah oleje ve stlačeném vzduchu, nízkou
tlakovou ztrátu. Součástí kompresoru je
elektronický odvaděč kondenzátu.
■ Optimální průtok chladicího vzduchu
pro vzduchem chlazené varianty, zajišťuje dvojice vysoce účinných axiálních
chladicích ventilátorů s plynulou změnou otáček, které jsou vybavené optimalizovanými lopatkami.
■ Kompaktní, vysoce účinný dochlazovač
oleje a vzduchu s pláštěm a potrubím,
který minimalizuje požadavky na údržbu
a zajišťuje dlouhou životnost pro vodou
chlazené varianty.
■ Žádná rizika pro Vaše zařízení (koroze
následkem vlhkosti) díky 100% odstranění kondenzátu v integrovaném odlučovači vody s elektronicky řízeným bezztrátovým vypouštěním, které zabraňuje
plýtvání stlačeným vzduchem.
■ Vložky odlučovače vzduchu / oleje
s dlouhým servisním intervalem zajišťující nízký obsah zbytkového oleje ve
stlačeném vzduchu.
Kompaktní a p
p
pevná konstrukce d
Celá sestava kompresoru je usazena na
pevném rámu. Pružné elementy zamezují přenosu eventuálního chvění do rámu
a okolního prostředí.
■ Provedení „vše v jednom“, které snižuje
náklady na instalaci.
■ Není třeba žádného kotvení kompresoru, podlahu stačí dimenzovat podle
hmotnosti kompresoru.
■ Možnost přímého připojení na potrubí.
■ Zcela odnímatelné díly karoserie pro
snadný přístup ze všech stran.
Atlas Copco s. r. o.
Průmyslová 10, 102 00 Praha 10
kompresory@cz.atlascopco.com
www.atlascopco.cz
d
Integrovaný chladicí systém s vysokou
účinností a speciálně zkonstruovaný
systém odlučování oleje se vzduchu
w w w. t e c h n i k a a t r h . c z
9