anketa

JE SOUČASNÁ ÚROVEŇ TECHNICKÉHO

ŠKOLSTVÍ DOSTATEČNÁ? Jakým

způsobem by měly školy vzdělávat

studenty v současném průmyslovém světě?

Zdeněk Bašta

Senior Territory Sales Manager CZ-SK-HU

Jednoduchá odpověď zní: není! A zároveň musím dodat, že jsou světlé výjimky

a obrovské rozdíly mezi školami. Pokud

se najde „osvícené“ vedení školy, které

podpoří zavedení výuky např. CAD systémů, tak často naráží na problém, kdo

a jak bude předmět vyučovat. A co víc,

nejedná se jen o samotné naučení kreslení, jedná se o naučení se konstruování

a řešení praktických příkladů, které řeší

konkrétní konstrukční problém. Další věcí

jsou posléze následné obory zamě

výrobu a používání vý

Je velmi málo zapálených učitelů, kteří jezdí na setkání škol pořádané našimi partnery a kteří jsou ochotni obětovat mnohdy

i svůj volný čas, aby se udržovali v kon-

TA

E

K

Největší problém vidím ve stále

se prohlubující vzdálenosti

mezi reálným světem a situací

ve škole

N

A

Eduard Palíšek

Největ ší problém vidím ve stále se

prohlubující vzdálenosti mezi reálným

světem a situací ve škole, tedy životem

studenta. Studenti, kteří přicházejí do

praxe, jsou v drtivé většině zcela odtrženi od reálného světa. Překvapí je zcela

banální požadavky, jako např. pracovní

a, někdo po mě

m termínu. A to

ovořím o odborných znaech.Je velmi malé procento studentů,

kteří připustí, že se příchodem do praxe

začínají znovu vzdělávat.

oře

je podpoří.

Generální ředitel Siemens Česká republika

Technické školství je velmi široký pojem,

ve své podstatě zahrnuje všechno od dílniček ve školkách po doktorandské studium

na předních technických univerzitách.

A zatímco české technické univerzity jsou

velmi kvalitní a obstojí i v evropských a světových srovnávacích žebříčcích, na nižších

stupních školství situace tak dobrá není.

Za zásadní považuji klesající úroveň výuky

a znalostí studentů v matematice, důkazem

neutěšené situace jsou vlekoucí se

o povinné maturitě z t

Abychom udrželi kvalitu vysokého technického školství, je třeba zaměřit se na

zvýšení kvality výuky matematiky na

základních a středních školách, protože

Dlouhodobě sledujeme, že úroveň technického vzdělávání pokulhává za nároky, které

by potřeboval český průmysl. Nedostatky přitom vidíme v obou směrech, jak v množství

končících studentů, tak v jejich znalostech.

TA

E

K

Za zásadní považuji klesající

úroveň výuky a znalostí

studentů v matematice

N

A

zásadní transformací, technologické i obchodní změny přicházejí rychleji než kdy

předtím. Úkolem škol je poskytnout žákům a studentům dobré základy znalostí,

naučit je chápat podstatu věci v souvisále se učit, aby se

ávání a profesní

a prosadit ve víejně důležité jako faktické

alosti jsou schopnosti jako kreativita,

f lexibilita a zejména vnitřní potřeba učit

se stále novým věcem.

kých

vý svět prochází

Martin Jonáš

PR manažer Hennlich s.r.o.

V mnoha oblastech školství výrazně zaostává

Úroveň technického vzdělávání

pokulhává za nároky, které by

potřeboval český průmysl

za tím, kam již se posunulo české strojírenství a průmysl. Určitě je důležité, aby se stále

více firmy se školami propojovaly. Některé

aktivity jsou již vidět a určitě se do budoucna

pozitivně projeví, ale je to stále málo.

w w w. t e c h n i k a a t r h . c z

7