Trelleborg_c.qxd
9.2.2021
17:01
Page 9
elektromobilit l materiály l komponenty
posouvá velmi rychle a vyvíjí se vysokou
rychlostí. To představuje problém pro výrobce originálních zařízení a pro jejich dodavatele, protože zákazníci často nepřichází ani s jasnou definicí standardů, ani
se zavedeným řešením. Rychlost inovací
v průmyslu je tudíž extrémně vysoká a vyvíjí značný tlak na rychlé uvedení správných produktů na trh.”
Vývoj produktů rychlostí,
s jakou se mění trh
d
Při vývoji těsnění pro těžké provozní podmínky v oblasti elektromobility slučuje
společnost Trelleborg efektivní organizaci
výzkumu a vývoje s nejnovějšími digitálními procesy, aby maximálně zkrátila dobu
nutnou k co nejrychlejšímu zajištění prvních funkčních prototypů. Rozbor konečných prvků (Finite Element Analysis, FEA)
a ostatní simulační programy, používané v
konstrukčních procesech, umožňují vývoj
ve virtuálním světě, identifikaci případných problémů a jejich včasnou prevenci.
Tímto způsobem je možné plnit časové
harmonogramy zákazníků.
To, co se prokázalo jako účinné v jiných
průmyslových odvětvích, je často možné
aplikovat i u elektromobility. Společnost
například používá své stávající zkušební
systémy a zařízení, z nichž některá jsou
velmi složitá, k tomu, aby rychle dospěla
i k řešením v této oblasti. Příklady zahrnují
zkušební laboratoř pro testy požární odolnosti v letectví v Northborough v americkém státě Massachusetts a zkušební
stolice rotačních zařízení pro aplikace
v německém Stuttgartu, ve Ft. Wayne v Indianě, USA, v Bridgwateru v Anglii a v italském Turinu.
Těsnění pro těžké
provozní podmínky
zvyšují efektivnost
elektromobility
d
Prof. Dr. Konrad Saur pokračuje: „Různé
třídy elektricky poháněných vozidel vyžadují velmi podobná řešení v oblasti těsnění. U všech těchto vozidel musí být například baterie chráněna před provozním
prostředím a vibracemi. Jedním z palčivých problémů je to, že chemické složení
bateriové kapaliny se u nabité baterie liší
od baterie vybité.”
A s ohledem na těsnění rotačních pohybů
dodává: „U elektricky poháněných vozidel
jsou požadavky na těsnění instalovaná na
e-nápravách obecně náročnější nežli u spalovacích motorů. Je tomu tak především díky výrazně vyšším provozním otáčkám
9
elektromotorů a s nimi souvisejícím, výrazně vyšším teplotám v oblasti těsnění rotačních pohybů. Navíc musí být v závislosti na
tribologickém chování tyto komponenty
schopné se vesměs obejít bez mazání nebo musí být kompatibilní s případným
chemicky agresivním mazivem.”
Menší tření vede k větší
dojezdové vzdálenosti:
Těsnění HiSpin posunují elektromobilitu kupředu
d
Těsnění rotačních pohybů HiSpin ®
PDR RT a HiSpin® HS40 jsou specificky
navržena pro aplikace u e-náprav a jsou
konstruována tak, aby fungovala efektivně
při vysokých otáčkách, což je nutné pro
efektivní funkci e-nápravy. Tímto způsobem významně přispívají k tomu, aby
elektrická vozidla našla své uplatnění v širokém spektru aplikací.
Těsnění HiSpin® PDR RT a HiSpin® HS40
společnosti Trelleborg splňují požadavky
na těsnění, které jsou kladeny při vysokých otáčkách s nízkým koeficientem tření – a to i s nízkým využitím maziva – a pomáhají zvyšovat dojezdovou vzdálenost
vozidel či letadel poháněných elektrickým
proudem.
pokračování
www.technikaatrh.cz
a