DEL_c.qxd
12
9.2.2021
14:33
Page 12
elektromobilita l energetika
České nabíječky od DEL
dávají elektromobilitě smysl
Nová generace nabíjecích stanic pro elektromobily od
žďárské inženýrské společnosti DEL má ambicí obsloužit
široké spektrum zákazníků. Hlavní výhodou je modularita
a přidané funkce. Nabíječky jsou určeny jak do veřejném
prostoru, tak do komerčních objektů.
Rychlonabíječka Vector DC75 nabízí rychlé nabíjení stejnosměrným proudem
a v rychlém režimu umí obsloužit i dva vozy. Střídavá nabíjecí stanice DEL Tower
může zase s jednou přípojkou a z jednoho místa nabíjet až čtyři vozy najednou.
Výhodou obou nabíječek je i „chytré” nabíjení s funkcí Plug & Charge. Ta umožňuje plánovat nabíjení dle aktuálních kapacit
sítě a potřeb akumulátoru a nabízí propojení s obnovitelnými zdroji energie.
Elektromobilita je cesta budoucnosti. Česká republika je však zatím pozadu a podpora je oproti ekonomicky silnějším státům
nízká. Vše by se však mělo brzy zlomit,
a to zejména s cenovou dostupností a dojezdem elektromobilů. Pro mnoho lidí
speciál 2020
T+T Technika a trh
a firem se tak stane jasnou volbou zejména pro nízké provozní náklady. „To je
jeden z důvodů, proč jsme se v DEL rozhodli vyvíjet vlastní nabíjecí stanice,” vysvětluje Jiří Kabelka, výkonný ředitel společnosti. „Má to svou logiku. „Elektro” je
jedním z pilířů našeho podnikání už
25 let. Nejsme žádný start-up, jsou za
námi zkušenosti a výsledky. V roce 2016
navíc do skupiny DEL přibyla společnost
NES Nová Dubnica, která se specializuje právě na výkonovou elektroniku.
Odtud už byl jenom krok k vývoji
vlastních nabíjecích stanic. Letos na
podzim jsme tak mohli představit již
druhou generaci našich nabíječek,” dodává Jiří Kabelka.
Veřejné nabíjecí stanice
i rozsáhlý dobíjecí klastr
d
S know-how v technologii AC a DC dobíjení a díky dynamickému řízení příkonu
má společnost vše potřebné pro vytváření
rozsáhlých dobíjecích klastrů. Ty mohou
být složeny z desítek až stovek nabíjecích
bodů, vybavených buď technologií AC či
DC dobíjení. Díky dynamickému řízení
nabíjení umí zákazníkovi ušetřit velké peníze, nepotřebuje totiž vyšší tarif a silnější
jistič. „Modularita nám umožňuje vytvořit
pro zákazníka řešení na míru. Vedle samostatných nabíjecích bodů umožňují
oba typy stanic vytvářet nabíjecí klastry
s mnoha přípojnými body. To ocení zejména developeři, kteří musí již dnes ve
svých projektech myslet na budoucí parkování elektromobilů,” popisuje výhody
nové generace nabíječek manažer elektromobility Václav Dvořák. DEL má podle
něj řešení pro každou situaci. „Pokud
chcete nabíjet rychle, zvolíte Vector
DC75 a pokud chcete nabíjet rychle více aut, zvolíte jeho variantu s dvěma