BEKO_c.qxd

9.2.2021

14:19

Page 7

elektromobilita l dopravní prostředky

můžete nechat mobil v kapse nebo v přihrádce, která je k tomu určená a je součástí volitelného příslušenství, protože

veškeré notifikace uvidíte na přístrojovém displeji, telefonáty vyřídíte jednoduše a pohodlně za jízdy díky mikrofonu integrovanému v helmě a s funkcí diktování

zvládnete odeslat i krátkou zprávu. Svůj

zážitek z jízdy pak můžete umocnit poslechem své oblíbené hudby.

Pohon, příslušenství

a individualizace

d

Vyjádřete svůj unikátní styl jednou ze

dvou barevných variant hliníkového rámu,

bude to anodizovaná stříbrná nebo matná

černá? Tím však možnosti individualizace

a přizpůsobení skútru Vašim představám

nekončí. E-BETA přináší série rozšiřujících

příslušenství, dáte přednost přídavnému

batohu, držáku kelímků pro dvě oblíbené

kávy, výklopným háčkům pro zajištění tašek, fixačním popruhům nebo přepravnímu boxu na zadní nosič? To už je jen na

vás. Každého uživatele samozřejmě zajímá především výkon a technické parametry, nejsilnější verze skútru E-BETA nabízí výkonný motor o obsahu až 8 kW,

který je umístěn v zadním kole, maximální rychlost může být až 65 km/h, dojezd

100 km a nosnost 180 kg.

Dobíjení

d

Všechny tři typy elektro-skútru lze nabíjet

jak prostřednictvím veřejných dobíjecích

stanic, tak i z pohodlí Vašeho domova.

K nabití baterie z dobíjecích stanic Vám

stačí jen připojit kabel do zásuvky v podlahovém krytu. Při domácím nabíjení, postupujete stejně nebo si baterii můžete přinést až domů a dobít ji zasunutím do

nabíječky v klasické zásuvce. Při větším

rozšíření skútru E-BETA do měst se počítá

s možností výměnné dobíjitelné baterie za

jinou plně nabitou, k tomu budou sloužit

tzv. dobíjecích kiosky, které budou umístěné na frekventovaných místech města.

Sdílení

d

V rámci provozu bychom chtěli umožnit

využití skútru, nejen pro soukromé uživatele, nebo pro služby jako jsou rozvoz rychlého občerstvení a kurýrní služba, ale i jako

veřejně sdílené vozidlo. Pro tyto potřeby

stačí využít snadného odemykání skútru

pomocí NFC klíče, mobilu nebo hodinek.

Součástí projektu sdílené varianty skútru

E-BETA je i návrh vhodného řešení parkování a městského mobiliáře tak, aby byl

všem uživatelům dostupný. Toto řešení

spočívá ve vyčlenění speciálních míst pro

uzamykatelné dobíjecí stanice (stojany),

které se pevně zajistí k rámu motocyklu

a zároveň jej pak i dobíjí.

Budoucnost projektu

d

Prvotním cílem BEKO Engineering bylo nastínit možné řešení pro vozidlo, které napomůže s problémem přeplněných měst

a současně bude i šetrné k životnímu prostředí. E-BETA je vkusný moderní skútr,

který je použitelný nejen pro soukromé

účely, ale umožňuje i sdílení v rámci

městské infrastruktury. Splňuje náročné požadavky při péči o životní prostředí a zároveň snižuje hluk ve městech. BEKO Engineering je nakloněno

i spolupráci s potenciálními investory, aby

mohlo co nejdříve dojít k výrobě a uvedení skútru E-BETA na trh.

p

BEKO Engineering, spol. s r.o.

1. máje 871/13 Palác Centrum, část A,460 07 Liberec III

+420 485 387 555, info@beko-engineering.cz

www.beko-engineering.cz

PARAMETRY

VÝKON

3–8 kW AM/B1

RYCHLOST

55–65 km/h

HMOTNOST

53–60 kg

DOJEZD

80–100 km

BATERIE

35 Ah

TYP BATERIE

lit-ion 60V

DOBA DOBÍJENÍ

4–6 h

www.technikaatrh.cz

7