AUTA_c.qxd
9.2.2021
14:17
Page 5
5
elektromobilita l energetika
NOVÉ CLIO JE NYNÍ HYBRIDNÍ
S novým hybridním pohonem poskytuje
Nové CLIO E-TECH hybrid nepřekonatelný
zážitek z jízdy a ještě vyšší úsporu paliva.
Automobilka Renault uvedla svůj hybridní
systém s názvem E-tech, který ve verzi plug-in
hybrid využívají například vozy Captur a Mégane, stejně jako jej má základní hybrid malého Clia.
Už vzhled malého Clia napovídá, že Renault se v posledních letech snaží skloubit
úspory a hybridní pohon dohromady. Minimálně po stránce designu se mu to daří dokonale. Upřímně: v běžném „consumer”
segmentu aktuálně nikdo nedělá hezčí auta.
E-tech u základního hybridu bez externího
nabíjení se liší menší baterií s nižším napětím. I když elektromotor i spalovací motor
jsou stejné v obou variantách, baterie o kapacitě 1,2 kWh není schopná poskytnout
tak vysoký výkon. Proto má Clio E-tech
Hybrid výkon „pouze” 140 koní, zatímco
plug-in hybridy Renault mají 160 koní. Ani
výkon Clia není malý a tomu odpovídá
i dynamika, z 0 na 100 km/h se rozjede za
9,9 sekundy. Oficiální spotřeba dle WLTP
pak je 4,3 l/100 km.
E-tech má unikátní systém, používá šestistupňovou automatickou převodovku se
čtyřmi stupni pro spalovací motor a dvěma
pro elektromotor. Zpočátku jsem trochu
nedůvěřivý, ale během jízdy zjišťuji, že funguje velmi dobře jak z hlediska úspornosti,
tak i po stránce dynamiky. I k jejímu vyzkoušení jsou na trase příležitosti, například když
za Příbramí najíždíme na silnici číslo 4 s
hustým provozem. Tam je dokonce nutné
pořádně šlápnout na plyn.
Přepínáním na režimy Eco a Sport se pak
tyto preference mění na jednu, nebo druhou stranu, například v režimu Sport běží
spalovací motor pořád, aby auto bylo připraveno k plnému výkonu. Na režim Eco se
naopak snaží více využívat elektrický pohon. Zajímavé je sledovat rozdíl citlivosti
plynového pedálu, protože když při konstantní poloze pedálu přepnete z Eco na
Sport, auto vyrazí dopředu.
Cena od: 494 000 Kč
p
www.renault.cz
www.technikaatrh.cz