AUTA_c.qxd

9.2.2021

14:17

Page 5

5

elektromobilita l energetika

NOVÉ CLIO JE NYNÍ HYBRIDNÍ

S novým hybridním pohonem poskytuje

Nové CLIO E-TECH hybrid nepřekonatelný

zážitek z jízdy a ještě vyšší úsporu paliva.

Automobilka Renault uvedla svůj hybridní

systém s názvem E-tech, který ve verzi plug-in

hybrid využívají například vozy Captur a Mégane, stejně jako jej má základní hybrid malého Clia.

Už vzhled malého Clia napovídá, že Renault se v posledních letech snaží skloubit

úspory a hybridní pohon dohromady. Minimálně po stránce designu se mu to daří dokonale. Upřímně: v běžném „consumer”

segmentu aktuálně nikdo nedělá hezčí auta.

E-tech u základního hybridu bez externího

nabíjení se liší menší baterií s nižším napětím. I když elektromotor i spalovací motor

jsou stejné v obou variantách, baterie o kapacitě 1,2 kWh není schopná poskytnout

tak vysoký výkon. Proto má Clio E-tech

Hybrid výkon „pouze” 140 koní, zatímco

plug-in hybridy Renault mají 160 koní. Ani

výkon Clia není malý a tomu odpovídá

i dynamika, z 0 na 100 km/h se rozjede za

9,9 sekundy. Oficiální spotřeba dle WLTP

pak je 4,3 l/100 km.

E-tech má unikátní systém, používá šestistupňovou automatickou převodovku se

čtyřmi stupni pro spalovací motor a dvěma

pro elektromotor. Zpočátku jsem trochu

nedůvěřivý, ale během jízdy zjišťuji, že funguje velmi dobře jak z hlediska úspornosti,

tak i po stránce dynamiky. I k jejímu vyzkoušení jsou na trase příležitosti, například když

za Příbramí najíždíme na silnici číslo 4 s

hustým provozem. Tam je dokonce nutné

pořádně šlápnout na plyn.

Přepínáním na režimy Eco a Sport se pak

tyto preference mění na jednu, nebo druhou stranu, například v režimu Sport běží

spalovací motor pořád, aby auto bylo připraveno k plnému výkonu. Na režim Eco se

naopak snaží více využívat elektrický pohon. Zajímavé je sledovat rozdíl citlivosti

plynového pedálu, protože když při konstantní poloze pedálu přepnete z Eco na

Sport, auto vyrazí dopředu.

Cena od: 494 000 Kč

p

www.renault.cz

www.technikaatrh.cz