4
materiály l komponenty l plasty
Trelleborg uvádí na trh těsnicí
prvky, bez kterých se neobejdou
nové generace elektromobilů
Společnost Trelleborg Sealing Solutions uvádí na trh
výrobky s názvem HiSpin® PDR RT a HiSpin® HS40.
V obou případech se jedná o těsnicí prvky rotačního
pohybu speciálně vyvinuté pro segment e-Mobility.
Těsnění jsou konstruována pro provozování při vysokých
otáčkách a představují tak významný krok při řešení
problémů souvisejících s těsněním při vysokých
obvodových rychlostech, které limitují schopnost
elektrických automobilů (elektromobilů) splnit vytčený cíl
– dosáhnout stejné dojezdové vzdálenosti na jedno
nabití jako u benzínových automobilů.
Se snahou výrobců o snížení emisí CO2
a tím i o zachování přístupu vozidel do některých nejlidnatějších světových měst se
zintenzivňuje také úsilí o masovější využívání elektromobilů. Podle zprávy Mezinárodní energetické agentury (IEA)* se v roce 2017 pohybovalo na silnicích po celém
elektromobilita 2019 • T+T Technika a trh
světě 3,1 milionu vozidel s elektrickým
pohonem. Očekává se, že do roku 2030
se tento počet bude exponenciálně zvyšovat na nejméně 125 milionů a potenciálně až 220 milionů.
To však závisí na existenci realizovatelných technologií, které umožní stejný
dojezd vozidel na jedno nabití jako je dojezd na nádrž benzinu, a poskytne řidičům
elektromobilů nezávislost, na kterou jsou
zvyklí u vozidel na tradiční paliva. Tyto naše dva nové těsnicí prvky představují významný krok k tomu, aby se tento cíl stal
skutečností.
Jan Zumbach, ředitel rozvoje podnikání
pro oblast e-Mobility společnosti Trelleborg Sealing Solutions, říká, že pro masové přijetí vozidel s elektrickým pohonem
je klíčové překonání „obav z dojezdu”.
U vozidel na benzín nebo naftu lidé vědí,
že dojedou tam, kam se chtějí dostat. Existuje potřebná infrastruktura a doplnit nádrž není nikdy problém.
Když lidé řídí vozidlo s elektrickým pohonem, obávají se, zda mají dostatečně
nabitou baterii na dojezd do zvolené cílové destinace, dále jsou nervózní z nedostatku nabíjecích stanic a také z času, který je k nabití baterie potřeba. Řešením je
vybudování odpovídající infrastruktury