22

elektrotechnika l elektromobilita l energetika

Hybridní Ford Transit Plug-in

a Tourneo Custom Plug-in

umožňují jízdu s nulovými emisemi

Ford Transit Custom upevňuje svoje postavení

nejprodávanější „jednotunové” dodávky v Evropě

rozšířením nabídky o nový model s plug-in hybridním

pohonem. Inovativní Transit Custom Plug-in Hybrid

se ve své kategorii stal prvním sériově vyráběným

modelem s tímto druhem pohonu.

Transit Custom Plug-in Hybrid je ve své

třídě prvním sériově vyráběným modelem

s plug-in hybridním pohonem. Umožňuje

zcela bezemisní provoz na vzdálenost až

56 kilometrů (dle cyklu NEDC). Při využití

zážehového motoru 1.0 EcoBoost, který

zde slouží k prodloužení dojezdu, lze dle

NEDC urazit vzdálenost delší než 500 km.

Lithium-ion akumulátor o kapacitě 13,6 kWh

lze nabíjet i z rozvodné sítě a přispívat tím

elektromobilita 2019 • T+T Technika a trh

ke snížení emisí v místě provozu. Díky promyšlenému umístění akumulátoru pod podlahou má Transit Custom Plug-in Hybrid

užitečné zatížení 1 130 kg a stejný nákladový prostor jako běžné varianty – 6,0 m3.

Speciální funkce „Geofencing” umožňuje

při vjezdu do nízkoemisní zóny automaticky přepnout na elektrický pohon. Stejným hnacím ústrojím je vybaven rovněž

osmimístný velkoprostorový vůz Tourneo

Custom Plug-in Hybrid. Modely Transit

Custom Plug-in Hybrid i Tourneo Custom

Plug-in Hybrid bude možné objednávat

koncem roku 2019; vysokonapěťový akumulátor je chráněn zárukou na osm let nebo na 160 000 km.

„Zákazníci chtějí elektrifikované vozy,

chápeme však jejich obavy z infrastruktury

a dojezdu. Transit Custom Plug-in Hybrid

přináší efektivitu bez kompromisů. Nabízí

možnost elektrického pohonu s nulovými

emisemi i svobodu delších cest,” říká Ian

Porter, šéfkonstruktér programu Transit

Custom ve Ford of Europe.

Nulové emise,

nulové obavy z dojezdu

d

Lithium-ion akumulátor nového Transitu

Custom Plug-in Hybrid lze nabíjet vstupem