32_Regaly_c.qxd
32
10.5.2023
17:53
Page 32
manipulační technika l doprava
S neustálým důrazem na rychlost
...vysokozátěžové konzolové regály
na míru standardních vozíků
Mundinger Transport,
speditérská firma
specializující se na
distribuci materiálu
z oceli v tyčích, sází
v novém skladu
bádensko
-württemberského
Rudersbergu trvale na
průběžnou manipulaci
s materiálem za využití
vysokozdvižného vozíku.
„Jeřáby používané ve většině skladů s dlouhým zbožím bývají často Achillovou patou pro účinnou interní logistiku,” mluví
o své zkušenosti jednatel firmy Dietmar
Wiedmann. „Jsou-li naproti tomu všechny
logistické procesy prováděny vysokozdvižným vozíkem, dostáváme velice flexibilní a efektivní systém.” Protože firma
Mundinger Transport materiál v tyčích pro
své zákazníky rozdělí, podle konkrétní zakázky dá do svazků, zabalí a dokonce i nařeže, je efektivita při manipulaci s materiálem obzvláště důležitá. Wiedmann
dodává: „Navýšením počtu použitých vysokozdvižných vozíků lze navíc velice jednoduše urychlit překládku skladu – to s jeřáby není možné.”
Sklad koncipovaný
na míru standardního
vysokozdvižného vozíku
d
Nasazení vozíků tak dalo základ konceptu
nového skladu pro dlouhé zboží: Úkolem
bylo uskladnit lesklou taženou ocel a jakostní ocel v dlouhých formátech a ve
svazcích o 3 až 6 metrech v konzolových
regálech. To mělo zaručit cílený a rychlý
přístup k jednotlivému zboží vysokozdvižným vozíkem. Použít se měly standardní
vysokozdvižné vozíky s nosností 5 tun,
které dokáží komfortně přemisťovat náklad o hmotnosti až 4 tuny. Každá police
regálu přitom měla být schopná pojmout
náklad vozíku tak, aby bylo možné udržet
procesy pokud možno co nejjednodušší.
Jako bezpečně dosažitelné výšky zdvihu
uvedl Wiedmann výšku 5,5 m.
T+T T e c h n i k a a t r h 4 / 2 0 2 3
Nosnost jednoho pole 40 tun
d
Tím byly stanoveny rámcové podmínky
pro sestavu konzolových regálů: Nejvyšší
skladovací úroveň na 5,25 metru, deset
skladovacích úrovní, nosnost jedné pozice 4 tuny, nosnost jednoho pole 40 tun.
„Jen málo výrobců regálů má ve svém
programu standardní regály pro takto vysoká zatížení,” říká Wiedmann. Zato společnost OHRA dokázala nabídnout vhodný koncept. Díky použití plnostěnných
ocelových profilů pro všechny nosné prvky
snesou konzolové regály této firmy z Kerpenu enormní zatížení. „Důležité pro nás
bylo i přesné rastrování zavěšených konzol v rozmezí pouhých 5 centimetrů,” doplňuje Wiedmann. „Výšku polic tak můžeme velice přesně upravit podle skutečné
výšky svazků. Proto skladujeme o to méně
vzduchu, resp. můžeme minimalizovat
potřebnou výšku zdvihu – vždyť každý
ušetřený centimetr zkracuje čas při manipulaci.”
O 40 % vyšší efektivita
d
V novém skladu firmy Mundinger Transport dnes nabízí dohromady deset až
74 metrů dlouhých řad jednostranných
a oboustranných konzolových regálů
místo pro zásoby dlouhého zboží z oceli
o hmotnosti aktuálně 6 500 tun. Skladování v konzolových regálech umožňuje
mít dobrý přehled o uskladněném zboží.
Společně s přesným přístupem k jednotlivému zboží to vede k minimalizaci
chyb při vyskladňování. Jednodušší manipulace navíc výrazně snižuje v porovnání se skladováním na podlaze škody
na zboží. Především ale tento způsob
skladování umožňuje vysoce efektivní
procesy: „V porovnání s typickým skladem pro dlouhé zboží obsluhovaným jeřábem je u nás zapojení personálu cca
o 40 procent efektivnější,” říká Wiedmann.
Bez problémů tak lze zařídit i vyskladnění
v krátkých lhůtách – firma Mundinger
Transport má zpravidla vyskladněné objednávky do 24 hodin. A ze skladu nastaveného na rychlost profitují i zavážející nákladní auta, zdůrazňuje Wiedmann: „U nás
čekají řidiči kamionů na vykládku maximálně 60 minut.”
p
www.ohra.cz