Konecranes_c_ABF_i.qxd
8
6.5.2023
17:40
Page 8
manipulační technika l doprava
Logistika výroby je klíčovou
technologií, proto si
MAGNA vybrala
jeřáby Konecranes a Demag
Některé ze 14 jeřábů Konecranes a Demag pracují
v MAGNA Automotive Stity již desetiletí. Zajímalo nás,
jaké má tento významný dodavatel automotive dílů
zkušenosti s jejich provozem. O rozhovor jsme požádali
Radka Hansmanna, vedoucího úseku technické
podpory výroby.
p Jaké autodíly se ve firmě
MAGNA Automotive Stity vyrábí?
V průběhu posledních 10 let jsme se vyprofilovali ve středně velkého dodavatele karosářských dílů. Naším jednoznačně největším zákazníkem je koncern
Volkswagen, především ŠKODA AUTO.
Ale dodáváme i přímo do centrály ve
Wolfsburgu.
Naše firma vždy měla dvě nosné technologie: kovoobrábění a lisování plechů
za studena. V období přibližně 2000 až
2010 byl boom obrábění. Od roku 2011
se pozornost a projektové příležitosti
přesunuly více do lisování. Zainvestovali
jsme do automatizované lisovny a začali
jsme se intenzivněji věnovat také svařování. Aktuálně instalujeme nové lisovací
technologie do další nedávno postavené
haly.
p Součástí skupiny MAGNA
jste poměrně krátce, od kdy?
V našem závodě ve Štítech v Olomouckém kraji běží výroba pro automobilový průmysl nepřetržitě už od
70. let. Zakladatelem je pan Klein a až
do fúze s MAGNA se naše firma jmenovala KLEIN automotive. Řada vašich
čtenářů nás asi zná ještě pod tímto
jménem. Aktuálně máme 500 zaměstnanců. K přejmenování na MAGNA
Automotive Stity došlo v loňském roce.
Stali jsme se tehdy součástí nadnárodní skupiny MAGNA, která má globálně
stovky tisíc zaměstnanců a stovky závodů
p Jaké jsou požadavky lisovny
na manipulační techniku?
To je poměrně jednoduché, máme dvě
hlavní kategorie břemen: lisovací nástroje a svitky materiálu. Dopravujeme
je v halách pomocí mostových jeřábů
Konecranes a Demag, kterých máme
celkem 14.
Lisovací formy tvoří největší hmotnosti. Interně jsme si strop pro manipulaci
stanovili na 25 tun. Složená forma může
vážit i přes 25 tun, ale v takovém případě ji manipulujeme rozmontovanou na
T+T T e c h n i k a a t r h 4 / 2 0 2 3