56
služby l podpora výroby
První dobíjecí centrum pro nákladní
automobily v ČR využívá dobíjecí
technologii Siemens
Společnost Siemens dodala dobíjecí centrum pro nákladní vozidla s elektrickým
pohonem, které dnes bylo otevřeno v areálu společnosti Mercedes-Benz Trucks
Česká republika s.r.o. v pražských Stodůlkách. Jmenovaná společnost se tak připravuje
na uvedení elektricky poháněných nákladních vozidel Mercedes-Benz eActros, eEconic
a Fuso eCanter na český trh. Jedná se o vůbec první dobíjecí centrum specializované
pro nákladní vozy v České republice, dobíjení zde zajišťuje stanice Sicharge D
o výkonu 300 kW.
Vedle dobíjecí stanice dodal Siemens na
klíč také kompletní infrastrukturu, tedy trafostanici včetně rozvaděčů vysokého napětí (typ Siemens 8DJH), nízkého napětí
a transformátoru 1 000 kVA, který je kapacitně připraven na rozšíření dobíjecího
centra. Součástí dodávky byla také nízkonapěťová a vysokonapěťová kabeláž a veškeré související stavební práce.
„Vybudování první specializované dobíjecí stanice pro nákladní vozidla ukazuje
potenciál, který tyto ekologické vozy mají,
T+T T e c h n i k a a t r h 4 / 2 0 2 2
a to především v městském a příměstském
rozvozu zboží a zásilek,” říká Martin Panáč, projektový manažer ve společnosti
Siemens. „Je to další důležitý rozměr české elektromobility, která se doposud soustředila především na budování dobíjecí
infrastruktury pro osobní elektromobily,
případně pro MHD.”
Dodaná dobíjecí stanice Siemens o výkonu 300 kW disponuje 2 kabely s CCS
konektory a nabízí tzv. dynamické rozložení výkonu, při kterém se stanice řídí
potřebami připojených vozidel. „V případě paralelního dobíjení dvou vozidel dojde k automatickému sdílení dostupného
výkonu podle individuálních potřeb, což
optimalizuje dobu dobíjení a plně využívá
instalovaný výkon. Stanice např. dokáže
souběžně nabíjet dva vozy výkonem 2×
150 kW nebo jeden výkonem 300 kW.
Maximálního dobíjecího výkonu 300 kW
pak lze dosáhnout s využitím CCS konektoru připojeného na chlazený kabel,” vysvětluje Martin Panáč.