16
letecký průmysl l strojírenství
Aero Vodochody se opět
prosazuje ve vojenském letectví
Rekordní počet objednávek na generální opravy, údržbu
a modernizace letounů L-39 a L-159 a také slibně
se rozvíjející projekt nového cvičného a lehkého
bojového letounu L-39NG jsou ukázkou toho,
jak se Aero Vodochody v posledních letech
více orientuje na vlastní letouny a na
vojenský segment.
V minulém roce podepsalo Aero hned několik nových kontraktů se zahraničními
uživateli letounů L-39 Albatros, z větší části s podporou svého strategického partnera, společnosti OMNIPOL. V tuto chvíli
má Aero objednávky na generální opravy
a modernizace celkem 35 strojů, letounů
L-39 pro zákazníky ze střední Asie a Afriky
a L-159 pro Vzdušné síly Armády ČR.
„Díky těmto zakázkám se v letošním roce
objem tržeb za údržbu a modernizace letounů zdvojnásobí na 2 miliardy korun.”
popsal Dieter John, prezident a CEO Aera
Vodochody.
Aero úspěšně pokračuje v projektu nového cvičného a lehkého bojového
letounu L-39NG. „Pozemní
i letové zkoušky běží naplno a naším cílem
je získat certifikaci na
speciál 2020
T+T Technika a trh
pokročilý cvičný letoun ve třetím čtvrtletí
roku 2020. Koncept industrializace
L-39NG je připravený, v letošním roce
spustíme sériovou výrobu a završíme některé prodejní kampaně, což rovněž přispěje k růstu tržeb,” dodal Dieter John.
Na začátku roku 2019 Aero zahájilo projekt transformace nazvaný A3F – Aero Fit For
Future, který optimalizuje provoz
a dodavatelský řetězec, zvyšuje celkovou
efektivitu firmy a připravuje ji na silný
růst. Jeho součástí byl i proces snižování počtu zaměstnanců a běžných nákladů. Proces hromadného propouštění
skončil v květnu roku 2019 a dotkl se
celkem 250 zaměstnanců. Nyní Aero
naopak nabírá nové zaměstnance na
specifické pozice spojené s leteckou výrobou. Na přelomu loňského a letošního roku nabralo třicet nových zaměstnanců a má
více než řadu otevřených pracovních míst.