16

letecký průmysl l strojírenství

Aero Vodochody se opět

prosazuje ve vojenském letectví

Rekordní počet objednávek na generální opravy, údržbu

a modernizace letounů L-39 a L-159 a také slibně

se rozvíjející projekt nového cvičného a lehkého

bojového letounu L-39NG jsou ukázkou toho,

jak se Aero Vodochody v posledních letech

více orientuje na vlastní letouny a na

vojenský segment.

V minulém roce podepsalo Aero hned několik nových kontraktů se zahraničními

uživateli letounů L-39 Albatros, z větší části s podporou svého strategického partnera, společnosti OMNIPOL. V tuto chvíli

má Aero objednávky na generální opravy

a modernizace celkem 35 strojů, letounů

L-39 pro zákazníky ze střední Asie a Afriky

a L-159 pro Vzdušné síly Armády ČR.

„Díky těmto zakázkám se v letošním roce

objem tržeb za údržbu a modernizace letounů zdvojnásobí na 2 miliardy korun.”

popsal Dieter John, prezident a CEO Aera

Vodochody.

Aero úspěšně pokračuje v projektu nového cvičného a lehkého bojového

letounu L-39NG. „Pozemní

i letové zkoušky běží naplno a naším cílem

je získat certifikaci na

speciál 2020

T+T Technika a trh

pokročilý cvičný letoun ve třetím čtvrtletí

roku 2020. Koncept industrializace

L-39NG je připravený, v letošním roce

spustíme sériovou výrobu a završíme některé prodejní kampaně, což rovněž přispěje k růstu tržeb,” dodal Dieter John.

Na začátku roku 2019 Aero zahájilo projekt transformace nazvaný A3F – Aero Fit For

Future, který optimalizuje provoz

a dodavatelský řetězec, zvyšuje celkovou

efektivitu firmy a připravuje ji na silný

růst. Jeho součástí byl i proces snižování počtu zaměstnanců a běžných nákladů. Proces hromadného propouštění

skončil v květnu roku 2019 a dotkl se

celkem 250 zaměstnanců. Nyní Aero

naopak nabírá nové zaměstnance na

specifické pozice spojené s leteckou výrobou. Na přelomu loňského a letošního roku nabralo třicet nových zaměstnanců a má

více než řadu otevřených pracovních míst.