BMC-TECH_c_TT_04_b.qxd

25.4.2019

14:56

Page 49

automatizace l převody l pohony

Vyloučení zdroje poruch?

d

Mnohé brzdy na trhu mají naopak nastavitelné distanční čepy a uživatelé

popř. výrobci vozidel musí při montáži

sami dodatečně přesně nastavit spínače

a vzduchovou mezeru – a to na několika

pozicích. To by bylo náročné nejen z hlediska času a potřeby kvalifikovaných pracovníků, a mohlo by přitom dojít k mnoha

chybám, které by mohly být zdrojem rizik

z hlediska bezpečnosti. Pokud je totiž

vzduchová mezera příliš velká, brzda nebude fungovat. Pokud je vzduchová mezera špatně nastavená, to znamená, že

pokud nosník cívky není rovnoběžný s rotorem, může to mít vliv na brzdný moment. Špatné nastavení kromě toho vede

k nerovnoměrnému zatížení rotoru a tím

také k nerovnoměrnému vlivu teploty.

Pokud je nastavená vzduchová mezera

naopak příliš malá, může to způsobovat

obrušování, což způsobuje nadměrné

a zbytečné opotřebení. Nebo může dojít

k nabobtnání brzdového obložení a brzda

se za určitých okolností zcela zablokuje.

Spínač pro monitorování brzdy kromě toho nefunguje spolehlivě.

Inteligentní konstrukce

a pečlivá výstupní kontrola

d

V závislosti na konkrétním použití může

mít chybné nastavení distančních čepů

vážné důsledky pro bezpečnost. A v případě poškození často pak není vždy zcela

jasné, kdo odpovídá za nesprávné nastavení – zda výrobce motoru nebo pracovník

na místě použití, např. při provozu nebo

01 Mayr

Bezpečnostní brzdy

s pouzdry přesně

zalisovanými

do nosiče cívky

(označeno zeleně,

vlevo); brzdy

s nastavitelnými

distančními čepy

(označeno zeleně,

vpravo)

údržbě. Výrobci brzd zpravidla nepřejímají jakoukoliv odpovědnost za nesprávně

nastavené distanční čepy.

U produktů společnosti Mayr­Antriebstechnik je tomu však jinak. Společnost

věnuje náležitou péči nejen tomu, aby samotná konstrukce brzd již předem vylučovala možné chyby při nastavování, ale

provádí také důkladnou výstupní kontrolu

svých produktů.

100 % kontrola kvality

d

Z tohoto důvodu musí každá jednotlivá

bezpečnostní brzda před expedicí ze závodu po kompletní montáží a nastavení

projít 100 % kontrolou kvality. V rámci této kontroly jsou kontrolovány parametry

související s funkcí brzdy, jako jsou napětí přitahování a odpadnutí kotvy, odpor cívky, dielektrická pevnost cívky, izolace cívky vůči krytu, axiální síla, zdvih

kotvy a způsob kontroly stavu sepnutí.

Všechny naměřené hodnoty jsou společně s příslušným sériovým číslem brzdy zaznamenány a archivovány v elektronické

databázi. Tím je zajištěna 100 % sledovatelnost (dohledatelnost). Obsáhlé a v této

podobě jedinečné zkoušky a kontroly jsou

nedílnou součástí politiky bezpečnosti

a zajišťování kvality společnosti Mayr. Zjistíte, že bezpečnostní brzdy fungují spolehlivě již od samého počátku.

p

Kontaktujte výhradní zastoupení firmy MAYR pro ČR:

BMC-TECH, s.r.o.

Hviezdoslavova 29 b, 627 00 Brno

tel.: +420 545 226 047

info@bmc-tech.cz

www.bmc-tech.cz

Bezkontaktní ovládání brzd

Monitorovací moduly ROBA®-brakechecker plus AC jsou určeny k napájení

schválených

bezpečnostních

brzd

ROBA®-stop. Zařízení umožňuje sledování pohybu kotvy u schválených bezpečnostních brzd ROBA-stop®.

Monitorovací modul

ROBA®-brake-checker AC

d

• Bezsenzorová a bezkontaktní detekce

spínacích stavů

• Funkce preventivního monitoringu

stavu (identifikace opotřebení

a chyb/závad či zhoršení/funkční

rezervy)

• Identifikace brzdy (rozevření

a odpadnutí/sevření kotvy)

• Nepřetržitá identifikace sevření brzdy

• Jednoduchá instalace nebo dodatečné

zabudování

• Elektrická izolace na výstupních

kanálech

• Maximální proud Imax = 3,5 A

Funkce

d

Monitorovací modul ROBA®-brake-checker AC je určen k připojení k jednocestným a můstkovým usměrňovačům nebo

rychločinným usměrňovačům s jednocestným nebo můstkovým usměrňováním, které jsou napájeny střídavým napětím (50/60 Hz).

Modul je zapojen mezi usměrňovačem a

brzdou a monitoruje pohyb kotvy. Zjištěný

stav sepnutí je odesílán prostřednictvím řídicího terminálu 3 (výstupní signál). Zařízení dokáže identifikovat kritické stavy

(přerušení vodičů, opotřebení) a odeslat

příslušný signál prostřednictvím řídicího

terminálu 4 (výstup chybového hlášení).

Funkce detekce pohybu kotvy je založena na detekování elektromagnetických

změn na brzdě. Pokud z důvodu nepříznivých vnějších vlivů nemůže být zajištěna

bezpečná detekce, je možné, že signálové a chybové výstupy neodpovídají očekávanému stavu (pravděpodobnost). p

www.bmc-tech.cz

www.technikaatrh.cz

49