BMC-TECH_c_TT_04_b.qxd
25.4.2019
14:56
Page 49
automatizace l převody l pohony
Vyloučení zdroje poruch?
d
Mnohé brzdy na trhu mají naopak nastavitelné distanční čepy a uživatelé
popř. výrobci vozidel musí při montáži
sami dodatečně přesně nastavit spínače
a vzduchovou mezeru – a to na několika
pozicích. To by bylo náročné nejen z hlediska času a potřeby kvalifikovaných pracovníků, a mohlo by přitom dojít k mnoha
chybám, které by mohly být zdrojem rizik
z hlediska bezpečnosti. Pokud je totiž
vzduchová mezera příliš velká, brzda nebude fungovat. Pokud je vzduchová mezera špatně nastavená, to znamená, že
pokud nosník cívky není rovnoběžný s rotorem, může to mít vliv na brzdný moment. Špatné nastavení kromě toho vede
k nerovnoměrnému zatížení rotoru a tím
také k nerovnoměrnému vlivu teploty.
Pokud je nastavená vzduchová mezera
naopak příliš malá, může to způsobovat
obrušování, což způsobuje nadměrné
a zbytečné opotřebení. Nebo může dojít
k nabobtnání brzdového obložení a brzda
se za určitých okolností zcela zablokuje.
Spínač pro monitorování brzdy kromě toho nefunguje spolehlivě.
Inteligentní konstrukce
a pečlivá výstupní kontrola
d
V závislosti na konkrétním použití může
mít chybné nastavení distančních čepů
vážné důsledky pro bezpečnost. A v případě poškození často pak není vždy zcela
jasné, kdo odpovídá za nesprávné nastavení – zda výrobce motoru nebo pracovník
na místě použití, např. při provozu nebo
01 Mayr
Bezpečnostní brzdy
s pouzdry přesně
zalisovanými
do nosiče cívky
(označeno zeleně,
vlevo); brzdy
s nastavitelnými
distančními čepy
(označeno zeleně,
vpravo)
údržbě. Výrobci brzd zpravidla nepřejímají jakoukoliv odpovědnost za nesprávně
nastavené distanční čepy.
U produktů společnosti MayrAntriebstechnik je tomu však jinak. Společnost
věnuje náležitou péči nejen tomu, aby samotná konstrukce brzd již předem vylučovala možné chyby při nastavování, ale
provádí také důkladnou výstupní kontrolu
svých produktů.
100 % kontrola kvality
d
Z tohoto důvodu musí každá jednotlivá
bezpečnostní brzda před expedicí ze závodu po kompletní montáží a nastavení
projít 100 % kontrolou kvality. V rámci této kontroly jsou kontrolovány parametry
související s funkcí brzdy, jako jsou napětí přitahování a odpadnutí kotvy, odpor cívky, dielektrická pevnost cívky, izolace cívky vůči krytu, axiální síla, zdvih
kotvy a způsob kontroly stavu sepnutí.
Všechny naměřené hodnoty jsou společně s příslušným sériovým číslem brzdy zaznamenány a archivovány v elektronické
databázi. Tím je zajištěna 100 % sledovatelnost (dohledatelnost). Obsáhlé a v této
podobě jedinečné zkoušky a kontroly jsou
nedílnou součástí politiky bezpečnosti
a zajišťování kvality společnosti Mayr. Zjistíte, že bezpečnostní brzdy fungují spolehlivě již od samého počátku.
p
Kontaktujte výhradní zastoupení firmy MAYR pro ČR:
BMC-TECH, s.r.o.
Hviezdoslavova 29 b, 627 00 Brno
tel.: +420 545 226 047
info@bmc-tech.cz
www.bmc-tech.cz
Bezkontaktní ovládání brzd
Monitorovací moduly ROBA®-brakechecker plus AC jsou určeny k napájení
schválených
bezpečnostních
brzd
ROBA®-stop. Zařízení umožňuje sledování pohybu kotvy u schválených bezpečnostních brzd ROBA-stop®.
Monitorovací modul
ROBA®-brake-checker AC
d
• Bezsenzorová a bezkontaktní detekce
spínacích stavů
• Funkce preventivního monitoringu
stavu (identifikace opotřebení
a chyb/závad či zhoršení/funkční
rezervy)
• Identifikace brzdy (rozevření
a odpadnutí/sevření kotvy)
• Nepřetržitá identifikace sevření brzdy
• Jednoduchá instalace nebo dodatečné
zabudování
• Elektrická izolace na výstupních
kanálech
• Maximální proud Imax = 3,5 A
Funkce
d
Monitorovací modul ROBA®-brake-checker AC je určen k připojení k jednocestným a můstkovým usměrňovačům nebo
rychločinným usměrňovačům s jednocestným nebo můstkovým usměrňováním, které jsou napájeny střídavým napětím (50/60 Hz).
Modul je zapojen mezi usměrňovačem a
brzdou a monitoruje pohyb kotvy. Zjištěný
stav sepnutí je odesílán prostřednictvím řídicího terminálu 3 (výstupní signál). Zařízení dokáže identifikovat kritické stavy
(přerušení vodičů, opotřebení) a odeslat
příslušný signál prostřednictvím řídicího
terminálu 4 (výstup chybového hlášení).
Funkce detekce pohybu kotvy je založena na detekování elektromagnetických
změn na brzdě. Pokud z důvodu nepříznivých vnějších vlivů nemůže být zajištěna
bezpečná detekce, je možné, že signálové a chybové výstupy neodpovídají očekávanému stavu (pravděpodobnost). p
www.bmc-tech.cz
www.technikaatrh.cz
49